6 Mayıs 2013 Pazartesi

Blog Oluşturduktan Sonra Yapılması Gereken 4 Şey

23 yorum

Blog oluşturmak için neredeyse hiç bir teknik bilgiye ihtiyacınız yok. Blogların popüler olmasının nedenlerinden biri de bu değl mi zaten? Bir kaç dakika içinde kolayca kendi blogunuzu oluşturabiiliyorsunuz. Peki sonra? Kaleminiz çok güçlü, bilginiz fazla,  yazacak çok şeyiniz olabilir. Peki blog oluşturduktan sonra kafanızdakileri hemen yazıp paylaşmak doğru mudur? Blog oluşturduktan sonra yapılması gereken şeyler var mıdır?

Uzun vadede popüler ve başarılı bir blog olmak istiyorsanız en başından planlamanızı yapmalı, stratejinizi belirlemelisiniz. Ancak çoğumuzun önceliği para kazanmak olmadığı için bu detaylara girmeden blog oluşturduktan sonra yapmanız gereken 4 temel şeyden bahsedeceğim.

Blog Oluşturduktan Sonra Yapılması Gereken 4 Şey

1. Hakkımda Sayfası Oluşturun

Blogunuzu oluşturduktan sonra yapmanız gereken ilk şey bir “hakkımda” sayfası hazırlamak olmalı. Ben bir blogu ziyaret ettiğimde yaptığım ilk şeylerden biri, o blogun “hakkımda” sayfasını ziyaret etmektir. Hakkımda sayfasında o blogun ciddiyeti ve gidişatı ile ilgili pek çok ipucu bulurum. Ayrıca o RSS okuyucuma ekleyip eklemem de hakkımda sayfası önemli rol oynar. Analytics verilerinde hakkımda sayfamın okunma sayısını gördüğümde pek çok kişinin beimle ynı fikirde olduğunu anlıyorum. Zira blogumda en çok ziyaret edilen sayfalardan biri hakkımda sayfası.

Hakkımda sayfası oluşturmanın gereksinimi ve önemi çok açık fakat burada “öylesine” açılmış hakkımda sayfalarından bahsetmiyorum. O kadar çok kötü örnek var ki hakkımda sayfalarında. Bir hakkımda sayfası oluştururken yapılması ve yapılmaması gerekenleri yazmadan konuyu bitirmek istemedim.

×  : Başkasının hakkımda sayfasını kopyalamayın, kendinizi başka biriymişsiniz gibi anlatmayın.
: Samimi ve dürüst olun, hakkınızda doğru bilgi verin.
×  : Saçma sapan nicknameler ve abuk subuk avatarlar kullanmayın.
: Gerçek isminizi ve profil fotoğrafınızı göterin.
×  : “Beni tanıman için yaşaman lazım” gibi gereksiz şeyler yazmayın
: Yazdığınız konuyla ilgili bilgi ve deneyimlerinizden bahsedin.
×  : İnsanları rahatsız edecek argo kelimeler kullanmayın.
: Blogunuzun misyonu ve vizyonu hakkında bilgi verin.


2. Google Analytics’e Kayıt Olun

Google Analytics, ziyaretçilerin blogunuzda davranışları, blogunuza nereden ve nasıl ulaştıkları hakkında bilgi veren ücretsiz bir araçtır. Yazılarınızın, relamlarınızın, link kampanyalarınızın başarısını ölçmek için en ideal araçtır. Daha ilk günden bu araca kayıt lursanız blounuzun trafiğindeki gelişmey gün be gün takip edebilirsiniz. Yazıların okunma sayısı, hemen çıkma oranı gibi verilerden faydalanarak yeni stratejiler geliştirebilirsiniz. Bu ve daha saymadığım yüzlerce nedenden ötürü mutlaka Google Analytics’e kayıt olmalısınız.

Google Analytics’e bir kaç adımda kolayca kayıt olduktan en geç 24 saat sona veriler Analytics panelinizde görünmeye başlar. Google Analytics’te en dikkat etmeniz gereken metriklerden ksaca bahsedelim.

- Gerçek Zamanlı : O an blogunuzda kaç kişinin bulunduğunu, hangi kaynaktan geldiğini, hangi sayfayı okuduğunu, hangi şehirden bağlandığını görebilirsiniz.

- Kitle : Seçtiğiniz zaman aralığında blogunuzu kaç kişinin ziyaret ettiğini, o kişilere ait demografik bilgleri, ortalama ziyaret sürelerini ve hemen çıkma oranlarını görebilirsiniz.

- Trafik Kaynakları : Seçtiğiniz zaman aralığında blogunuza yapılan ziyaretlerin kaynağını, eğer kaynak Google’sa hangi aramalardan blogunuza ulaşıldığını görebilirsiniz.

- İçerik : Seçtiğiniz zaman arlığında hangi yazınızın kaç kişi tarafından kaç kez okunduğunu, ziyaretçilerin o sayfada kslma süresini görebilirsiniz.


3. Site Haritası Gönderin

Google Web Yöneticisi Araçlarını sanırım duymuşsunuzdur. Google ile blogunuz arasındaki teknik ilişkiyi görebileceğiniz, iyileştirebilecğiniz, sorunları düzeltebileceğiniz bir merkez. Google Wb Yöneticisi Araçlarıyla yapabileceklerinizden kısaca bahsettikten sonra asıl konumuz olan site haritası eklemeye geçeceğim.

- Tarama Hataları: Google botları bir sayfanızdan başka bir sayfanıza giden bağlantıları ziyaret etmek isterler. Eğer bağlantı verdiğiniz sayfayı sldiyseniz veya bağlantı verirken yazım yanlışı yaptıysanız 404 dediğimiz bulunumadı hatası ile karşılaşılır. Bu bölümde Google botlarının blogunuzu taraken karşılaştığı hataları görebilirsiniz.

- Arama Sorguları: Google’dangi kelime arandığında blogunuzun arama sonnuçlarında çktığını, ortalama kaçıncı sırada çıktığını, kaç kez tıklandığını ve tıklanma oranını bu bölümden takip edebilirsiniz.

- Sitenize Bağlantılar: Bu bölümde blogunuza hang sitelerden link verildiğini, bu linklerin hangi kelimeler üzerinden verildiğini ve hangi sayfalarınıza link verildiğini görebilirsiniz.

- Site Haritaları: Gelelim asıl mevzumuza. Site haritaları adından da anlaşılacağı gibi blogunuzun haritasını çıkararak Google’a bildirir. Böylece yazılarınız daha hızlı bir şekilde Google dizinine eklenir. Blogların en önemli trafki kaynağı Google olduğu için yazıların tam ve hızlı bir şekilde Google dizinine eklenmesi önemlidir.

Google Web Yöneticisi Araçlarına site haritanızı eklemek için Webmaster Tools ana sayfasına gidip oturum açtıktan sonra blogunuzun ismine tıklayın ve sırasıyla şu yolu izleyin: Optimizasyon > Site haritaları > Site Haritası Ekleme/Test Etme . Açılan kutuya şunu yazın: atom.xml?redirect=false&start-index=1&max-results=500 Test ettiğinizde sorun yoksa bu şekilde kaydedebilirsiniz.


4. Sosyal Medya Profilleri Oluşturun

Aynı ilgi alanına sahip milyonlarca insanı bir araya getirme gücüne sahip olan sosyal medya blog yazarları için bulunmaz bir nimet. Hedef kitlenize hızlı ve kolay bir şekilde ulaşarak onlara blogunuzu tanıtmanın yolu sosyal medya aktif olmaktan geçiyor. Bunun için hedef kitlenizin yer aldığı Facebook, Twitter, Google+, Pinterest gibi sosyal mecralarda mutlaka bir profil oluşturmalısınız.

Tabi iş profil oluşturmakla bitmiyor. Önemli olan bu profili aktif bir şekilde yönetmek ve hedef kitleyle etkileşime geçerek onları blogunuza çekmektir. Ayrıca blogunuza sosyal medya butonları ekleyerek sosyal medya profillerinize link vermeyi unutmayın.


Biliyorum bazılarınız aylardır/yıllardır blog yazıyor ve bu aşamaları çoktan geçtiler. Ancak unutmayın blog dünyasına her geçen gün yeni bloglar ve blogcular katılıyor. Blog Hocam da her seviyede blog yazarına hitap ettiği için zaman zaman onlara için de yazılar yazmam gerktiğini düşünüyorum. Bu da onlardan biriydi.

Eğer blogunuzu oluşturduysanız ve yukarıda paylaştığım 4 temel aksiyonu yaptıysanız ilk yazınızı yayınlamaya hazırsınız demektir.

Rastgele!

23 yorum:

  1. Yine harika ve faydalı bir yazı. Blog oluşturduktan sonra yapılması gereken 4 maddeye de katılıyorum. Hakkımda kısmı bir blog için son derece önemli. Blog yazarları bu bölümü ayrı önemsemeli. Bir blog yazarı kendini asla saklamamalı. Bu bölümü detaylı ve samimi bir şekilde doldurursa okuyuculara daha çok güven verebilir.

    YanıtlaSil
  2. yine çok yararlı bir paylaşım olmuş. Ben sizin önceki yazılarınız okuyarak blogumun site haritasını gönderdim ve google Analytics’e kayıt oldum. Burada toplu halde yazmışsınız. Bu yazınızı okuyanları o postlara yönlendirecek linkleri de yazsaydınız keşke henüz yapmamış olanlar nasıl yapılacağını görürlerdi. Ve teşekkürler güzel yazılarınız için...

    YanıtlaSil
  3. şu anda yaptığım şey google analitiğe kayıt olmak ve site haritasını çözmek yararlı bilgiler ama biraz karışık geldi bana niyeyse... blog yazarken yapmamız gerekenleri serdar bey çok güzel özetlemiş ... emeğinize sağlık ..

    YanıtlaSil
  4. benim çok hoşuma gitti.elinize sağlık.bahceperim.blogspot.com

    YanıtlaSil
  5. Ben blogumda anonim olarak yazıyorum.Bu benim daha samimi ve daha rahat konuşmamı sağlıyor.

    YanıtlaSil
  6. aynı konular çevrilip tekrardan veriliyor izlenimine benim dışında kapılan varmı

    YanıtlaSil
  7. Bir konu ancak bu kadar kısa ve güzel anlatılabilirdi. Paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. cok güzel paylaşım hocam sizi takip etmek insana zevk veriyor. hocam sitenize google chrome girince yazı başlıklarınız insanın gözünü bozuyor bir ayar cekerseniz iyi olur..

    YanıtlaSil
  9. @murat bato
    Ben de Chrome kullanıyorum, yazı başlıklarındaki gölgelendirmeyi bilerek öyle yapmıştım :)

    YanıtlaSil
  10. bilerek yapdıysan sorun yok hocam:))

    YanıtlaSil
  11. Ben bu siteyi baya bir irdelemiştim ama hepsinin bir arada olması çok işime geldi. Her ne kadar çok istememe rağmen şu google analitik meselesini indiremesem de ilk fırsatta tekrar uğraşacağım inşallah.
    Aynı konular dönüyor denmiş ya, ondan yorum yazma gereği dıuydum...

    YanıtlaSil
  12. Edebiyat tarihinde bir çok yazarın, şairin eski dilde "mahlas" denilen, günümüz diline "kalem adı" olarak çevrilebilecek rumuzları kullandığını biliyoruz. Gevheri, Dadaloğlu, Karacaoğlan gibi bir çok örneği olan bu akımdan esinlenerek ben de "evdeyazar" olarak bilinmeyi tercih ettim. Etik kurallara okuyucuya saygı çerçevesinde dikkat ettikten sonra çok da sakıncası yok gibi geliyor bana ve bu şekilde devam etmeyi tercih ediyorum:) Blog dünyasında sizin de söylediğiniz gibi aksini yapmak gerekiyor aslında biliyorum ama, zaten sosyal medyada yer almaktan çok hoşlanmayan bir tipim. Kişisel Facebook hesabımda bile hiç fotoğrafımı yayınlamadım henüz. Belki trafiğim az olacak ama en azından içim rahat olacak diye düşünüyorum. Bu arada site haritamın hala olmadığını fark ettim, teşekkürler anımsatma için:)

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel bir paylaşım olmuş ellerinize emeğinize sağlık..Şimdi bende gidiyorum kaydımı yaptırmaya Google Analytics 'e..

    YanıtlaSil
  14. Arama Sorgulamada 'veri yok' diyor. Blogu daha yeni kurdum 2 yazım var bundan kaynaklımı ? Yoksa bir yerde hata mı yaptım teşekür ederim :)

    YanıtlaSil
  15. @Enes Yıldırım
    Yeni olduğundandır.

    YanıtlaSil
  16. hocam gerçekten çok teşekkür ederim. daha 1-2 haftalık olan blogumu, anlattığınız seo çalışmaları sayesinde google'a indexlettim.. başarılarınızın devamını dilerim.


    benim bir sorum olacak cevaplarsanız sevinirim, site haritasını bir kere göndersek yeterli midir? birkaç yerde google'a sürekli harita atmak, ping atmak spam olarak algılanabilir diye okumuştum?

    YanıtlaSil
  17. @Derin Uzay
    Site haritası sadece bir kez gönderilir. Yeni bir yazı yayınladığınızda ise ping servislerini kullanarak bir kez ping göndermek yeterli olacaktır.

    YanıtlaSil
  18. Çok beğendim güzel ve sade bir şekilde anlatmışsınız hocam

    YanıtlaSil
  19. Emeğinize sağlık.TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  20. Teşekkürler.Tavsiyelerinize uyacağız....

    YanıtlaSil
  21. Kocaman Merhaba.Tesadüfen internette gezinirken Evdeyazar sayesinde tanıştığım blog yazarlığına bi süre önce ön adım atıp bloğumu açtım. Hiç teknik bilgim olmadığından sürekli okuyup öğreniyorum.Īlk yazımı hala cesaret edip yayınlayamadım.Ama siz ve Evdeyazar bana anlatımlarınızda güven verdiniz.Bilgiler için teşekkürler.www.aynahikayesi.blogspot

    YanıtlaSil
  22. herkese merhaba uzun zamandır blog yazıyorum ve bundan keyif alıyorum ama geniş bir kitleye sahip olduğum söylenemez. bende bu yüzden araştırma yapıyordum ve bu yazıyla karşılaştım çok begendim. yarralı olacagını düşünüyorum sizde bloguma uğrar yorum bırakırsanız çok sevinirim.. :) www.patabek.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  23. Herkese merhaba çok kısa önce yazmaya başladım yani acemiyim ama yazılarınızı çok beğendim. cicekyetistirmek1.blogspot.com
    blogum hakkında değerli yorumlarınızi bekliyorum.

    YanıtlaSil

Picardes

LİNKLER