Blogların %90’ı Başarısız Oluyor

Günümüzde, dijital ortamda içerik oluşturup yaymanın en kolay yolu blog yazmak olduğu için, blog dünyasına her geçen gün yeni bloglar ekleniyor.

 

Bazıları ne kadar şık giyindiklerini gösteriyor, bazıları mutfaktaki ne kadar hünerli olduğunu ıspatlıyor, bazıları Pucca gibi bir üne kavuşarak gazetede bir köşe kapmayı hayal ediyor, bazıları da satış yaparak veya reklam alarak para kazanmanın peşine düşüyorlar.

 

Bu örnekleri daha da çoğaltabiliriz fakat bilinmesi gereken bir gerçek var ki amacı ne olursa olsun oluşturulan bu blogların %90’ı başarısız olarak kendi haline bırakılıyor ya da kaptılıyor.

 

Blogların %90’ı Başarısız Oluyor

 

Blog Hocam’ın içeriği ve misyonundan dolayı çok sayıda blog yazarıyla tanışıyorum, fikir alış verişinde bulunuyorum. Bunların arasında yeni blg oluşturacaklar veya oluşturmayı düşününler de oluyor. Açıkçası blogu yazacak kişiyi biraz tanıdıktan sonra oluşturacağı blogun bbaşarılı olup olmayacağı hakkında bir kanaat sahibi  oluyorum. (Bu kanaatimi asla karşımdakine söylemiyorum elbette) Çoğunda da yanılmadığımı söyleyebilirim.

 

Hiç düşündünüz mü açılan blogların %90’ı neden başarısız oluyor diye? Benim bu konuda bazı tespitlerim var.

 

 

Bilgi Veya Tutku Eksikliği

 

En sık karşılaştığım soruların başında “şu konu tutar mı?” veya “hangi konuda blog yazsam tutar?” şeklinde sorular geliyor. Asıl hata da tam olarak burada başlıyor. Örneğin Blog Hocam’ın popüler bir blog olduğunu görenler blog yazarlığı konusunda yeterli bilgisi ve bu konu hakkında yazma hevesi olmadan blog oluşturuyorlar. Bu şekilde yazmaya çalıştığı konu hakında bilgi ve tutku eksikliği olan kişiler hem içerik üretme, hem de fark yaratma noktasında tıkandıkları için başarısızlık kaçınılmaz oluyor.

 

 

İlgisizlik

 

Aslında bu sebep kişinin çok da elinde olan bir şey değil. Blog yazma hevesiyle yanıp tutuşan bir insan, yazdığı konuda çok bilgili olsa, anlatımı ve yazı tonu kusursuz olsa bile bloguna yeteri kadar vakit ayıramıyorsa o blogun da başarılı olmasını beklemek zor olur. Belki de sektörlerindeki öncü kişilerin blog yazmak yerine Twitter kullanmayı tercih etmeleri bu yüzdendir. 

 

İş hayatı veya okul  hayatı yoğun olan blog yazarları iyi bir planlama yapar ve zaman yönetimi konusunda kendilerini geliştirirlerse blog yazmaya da vakit ayırabileceklerini düşünüyorum. En canlı örneği şu an bu yazı yazıyor : )

 

 

İlk Günden Para Kazanma Hayali

 

Blog yazarak para kazanmak elbette hayal değil fakat hiç bir emek harcamadan ve bu uğurda bir şeyler yapmadan reklam tekliflerinin gelmesini veya affiliate satışlarının gerçekleşmesini beklemek çok ütopik olur.

 

Blog yazarak para kazanmayı da gerçek hayattaki yatırımlar gibi düşünün. Belli bir sermaye ile küçük bir işletme kurarsınız. Zamanla o işletmenizin hizmet kalitesini arttırır, pazarlama faaliyetlerini yapar ve marka değerini yükseğe çıkarırsınız. Blogları da böyle düşünmek gerekiyor. Bir değer yaratmadan gelir beklemek hayal olur.

 

 

Sıradanlık

 

Her geçen gün onlarca yeni blogun eklendiği blogosferde sizinle aynı konuda yayın yapan onlarca hatta yüzlerce blog olabilir. Eğer bir şekilde fark yaratamaz ve ziyaretçinin dikkatini çekemezseniz başarısızlık kaçınılmazdır.

 

Bazen orijinal bir tema, bazen sıradışı bir içerik, bazen de kendine özgü hitap gücü blogunuzun fark edilmesine yardımcı olur.

 

 

Bunlar blogların %90’ının neden başarısız olduğu konusunda benim tespitlerimdi. Elbette daha çok sebep eklenebilir fakat en sık karşılaştıklarım bunlar. Eğer yeni blog oluşturma gibi bir düşünceniz varsa veya blogunuzu yeni oluşturduysanız bu yazıda yazdıklarımı dikkate almanızı öneririm.

 

Herkese bol şans ve keyifli bloglar!

30 yorum:

  1. Bilgilendirici bir yazı olmuş. Bence blogların başarısız olmasının temel nedenleri:

    *İlgisizlik
    *İstikrarsızlık
    *Para kazanma hırsı
    *Popüler olma hevesi
    *Çabuk sıkılmak
    *Sabırsızlık
    *Özgüven eksikliği
    *Yazma kabiliyetinin yetersizliği
    *Araştırma, sorgulama, okuma isteklerinin az olması
    *Özgün içeriğin öneminin anlaşılamaması

    YanıtlaSil
  2. Hocam tespitler süper. Blog dünyasına girdiğimden beri tanıdığım %80 blogun moda blogu olduğunu gördüm. Toplumda bu konuda bir açlık mı var da yoğunluk buraya kayıyor yoksa beceriler mi köreldi bilemiyorum.
    Bide bir insan blogu açtığı andan itibaren doğru zamanın geleceğini bilmeli elbette o ışığın doğacağı zaman gelecektir.

    YanıtlaSil
  3. İşte biz bu soruların hiçbirine cevap aramadan başladık.

    YanıtlaSil
  4. Güzel bir bilgilendirme ve aynı zamanda uyarı niteliğinde bir yazı olmuş, ellerinize sağlık. İlave olarak kişilik özelliklerinin de bloğa yansıdığını belirtmek isterim. Öz disiplini ve sabrı olmayan bir kişi, aynı modaya olan özentisi gibi blog açmaya da özenirse; muhtemelen çabuk sıkılıp bu işi bırakacaktır düşüncesindeyim..

    YanıtlaSil
  5. http://hdbelgeselizleyin.blogspot.com/

    mesela ben bu siteyi vakit geçirmek ve belgesel izleyen birisi olarak açtım para kazanma ve popüler olma çabam olmadı şimdi 2 haftada baya bir yol aldı artık vakit ayırmaya karar verdim ve inşAllah devamı gelir

    YanıtlaSil
  6. @Belgesel Arşivi
    Başarılar dilerim de biz bu tarz sitelere blog demiyoruz. Üretilen, yazarın kattığı bir şey yok ortada.

    YanıtlaSil
  7. blog olmayabilir ama vakit geçirmek için açtım kazancım yok siteyi ziyaret edenler yetiyor bana tabiki bir bloghocam kadar olamam ama :)

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel. Yanlış anlamayın yukarıda yazılanlar sizin için geçerli değil babında söyledim.

    YanıtlaSil
  9. güzel yazınız için teşekkürler.. reader ile ilgili de bilgi verirseniz sevinirim..

    YanıtlaSil
  10. Bence blog yazarlarının birçoğu para kazanmak için giriyor bu işe. Aklı fikri para olduğu için paylaşımlara gelen yorumlarla bile ilgilenmiyorlar. Zaten bu kişilerin blogunda genel olarak da hep üye çekebilecek paylaşımlar yapılıyor ne yazık ki...

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel tespitler hocam “hangi konuda blog yazsam tutar?” diyen bir kişinin bu işi yürütebileceğini sanmıyorum tabi bu benim görüşüm.Ben bogumu kuralı 3 ay olmasına rağmen güzel yol aldığımı düşünüyorum.Bloğumda amatör olarak şiir,deneme v.b yazan arkadaşlar var hepsi bu işi bir hobi yada yazma tutkusu oldukları için yapıyor hiçbir ticari amaçları yok.İnternetten ticari bir şeyler bekliyorsanız,bu bence blog yazarlığı olmaması lazım.Blog yazarlığından ticari bir kazancınızın olması için çevrenizin çok geniş olması yada tanınmış bir kişi olmanız "ne yazık ki" şart. Blogumu inceleyip bi iki eleştiri yapın hocam profesyonel birisi olarak yanlışlarımı görmek istiyorum bu ikinci çağrım size cevabınızı bekliyorum teşekkürler :)

    Blogum : http://www.yazmakistermisiniz.com/

    YanıtlaSil
  12. Tespitler çok doğru ve yerinde olmuş. Taklitçiliği de ilave etmek de fayda olduğunu düşünüyorum. Hiç bir şey katılmadan paylaşılan resim ve yazılar, özellikle kaynak belirtilmeden yapılan alıntılar bloğu tekrar ziyaret etmemem için yeterli bir sebep benim açımdan.
    Gerçekten tutkuyla yazan tüm bloggerlara başarılar diliyorum...

    YanıtlaSil
  13. hocam kusura bakmayın ama sizin blogda temcit pilavına döndü, döndür döndür aynı yazılar

    YanıtlaSil
  14. @Kerem Akyol
    Eleştiri olayına pek sıcak bakmıyorum. Haddim olduğunu da düşünmüyorum. O yüzden lütfen benden eleştirmemi veya akıl vermemi istemeyin. Kişisel bir blogunuz var. Önemli olan yazarken keyif almanız.

    YanıtlaSil
  15. Serdar hocam ben sitenin görselliği ve varsa html kodlamalarında hata onlar için eleştiri yada öneri istedim teknik bilginiz olduğu için "akıl" istemedim yani :)

    YanıtlaSil
  16. @Kerem Akyol
    Pardon, ben yanlış anlamışım. Siteyi gezerek HTML kodlarında hata olup olmadığını anlamak pek mümkün değil ama hata olsaydı siz mutlaka anlardınız.

    Görsellik konusunda ne söylesek boş. Benim beğendiğimi siz beğenmezsiniz, sizin beğendiğinizi ben beğenmem. Heresin zevki farklı. Bu yüzden içinize sinen ve ziyaretçilerin siteyi gezmesini zorlaştırmayacak bir tasarım yeterli.

    YanıtlaSil
  17. Ed bende blogumu 10 gün kadar bişi yazmadım umudumu kaybetim ama sevmediğim bir arkadaş ''aa kusbilimi.blogspot.com bittimi dedi'' o an tak eti kafama ve şimdi paylaşıma başlıyom

    Bilinmesi gereken tek şey:
    1-SABIR VE TUTKU

    YanıtlaSil
  18. Bana sorarsanız iki temel unsur var Sabırsızlık ve Blogun blog niyetinden çıkıp haber sitesine dönüşmesi :)

    YanıtlaSil
  19. Ben de yeni bir blog yazarıyım. Ve benim de hocam oldunuz, teşekkürler...
    Bloğumu geliştirirken sitenizi dikkatle okuyacağım.
    Bir amaç uğruna başlanmalı diye düşünüyorum blog yazarlığına. İşte o zaman yazınızda bahsettiğiniz problemler de olmaz. Kolay bir iş değil, kesinlikle hayattaki her şey gibi sabır ve sevgi gerektiriyor...
    Ben de insanımızın ne kadar çok tatile ihtiyacı olduğunu göstermek amaçlı bir gezi bloğu açtım. Hedefim; bu stresli hayatta kendimize ayırdığımız vaktin, sonra geri dönüşünün bizi çok mutlu edeceğini gösterebilmek.
    Sanırım yazılarınızdaki önerileri dikkate alarak devam edeceğim bloğuma :)
    merak edenler için; www.tatilcantam.blogspot.com

    YanıtlaSil
  20. @Ezgi Erdem
    Öncelikle blogunuz hayırlı olsun!

    Gezi blogu yazmak diğer blog türlerine çok daha keyifli olmakla birlikte devamlılığının sağlanması zor diye düşünüyorum. Umarım yeterli vakti ayırabilir ve uzun süre blog yazmaya devam edersiniz.

    Bol şans!

    YanıtlaSil
  21. kesinlikle çok haklısınız
    blog bence emek ister..

    YanıtlaSil
  22. Blog işi biraz da sabır işidir. İlk başlarda fazla maddi ve manevi getirisi (reklam + pozitif geri dönüşler) fazla olmaz ama çizgiyi bir kere tutturdunuz mu devamı gelir.

    YanıtlaSil
  23. hocam ben blog işine bir kaç kez girdim. O zamanlar sadece popüler olmak istiyordum. Canım sıkıldı bıraktım. Şimdi ise ilgi duyduğum alanla ilgili facebook'ta bir sayfa açtım. Enteresan bilgiler paylaşıyorum. Ufaktan bir blog daha açtım. Ama sadece tasarım üzerinde çalışıyorum. Zamanı gelince sosyal medyanında desteğiyle tekrar daha güçlü bir şekilde girmek daha mantıklı geldi bana. Siz ne dersiniz?

    YanıtlaSil
  24. Bende Astro Susan blogu ile basladim. Gunde minimum 4-5 saatimi veriyorum. Arastirmak ve ozgun makaleler yazabilmek ve trcume yapabilmek adina, gelirim su an yok.
    Ama geecege yatirim yapiyorum.

    www.astrosusan.com

    YanıtlaSil
  25. Merhaba ben de kendime yeni bi blog kurdum ama ne blogum index falan almıyor.ama admin sana bişey sormak istiyorum ne kendi blogun da ne gibi şeyler kullanıyorsun.çünkü ne paylaşsan hemen index alıyor

    kişisel web master günlüğüm

    http://www.wmblogu.blogspot.com

    YanıtlaSil
  26. BLOG OLAYINA İŞLETMECİ MANTIĞI İLE YAKLAŞMANIZA BAYILDIM :D ÜTOPİK KELİMESİNİ BİR BEN KULLANIYORUM SANIRDIM, BİR KULLANANIN DAHA OLDUĞUNU GÖRMEK İSE AYRI BİR MUTLULUK KAYNAĞI OLDU..:)

    YanıtlaSil
  27. Tespitlerinize tamamen katılıyorum hocam. Özellkle de blog yazarlığına ilk günlerden para kazanma hayli ile başlayanlara şaşmamak elde değil diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  28. Doğru tespitler. Ben de bir blog yazarı olarak her ne kadar az izleyicim olsa da onlara okurken güzel dakikalar geçirtmek, eğlendirmek için yazıyorum. Bence en önemli unsur bu işi zevk alarak yapmak.

    zalimananas.blogspot.com

    YanıtlaSil
  29. Merhaba, bir kaç kere kişisel blog sitesi kurdum ve bu nedenle yazıyı dikkatlice okudum. Bahsettiginiz gibi özellikle ilgisizlik gerçekten önemli bir etken. İtici güç olmasi açısından iki arkadaşımla beraber Osmanlı tarihî ile ilgili yazılar yayınlıyoruz.

    YanıtlaSil
  30. Başarısız blog yoktur aslında arkadaşlar, bakımsız blog vardır ;) Esprisi bir yana, blogumuzu ve içeriklerimizi başarısızlık esaretinden kurtarmak adına yazdığım aşağıdaki linkteki makalemi okumanızı tavsiye ederim.. Teşekkür ederim..

    http://www.cerezlerim.com/2014/03/blog-yazmada-neden-basarszm.html

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.