Google AdWords Anahtar Kelime Planlayıcı Kullanımı

Son zamanlarda ürünlerini bir bir emekliye ayıran Google, son olarak Anahtar Kelime Aracı’nı emekliye ayırdı ve yerine Anahtar Kelime Planlayıcı’yı kullanıma sundu. Bu haber ilk duyulduğunda anahtar kelime aracının müdavimleri büyük bir panik ve hayal kırıklığı yaşamıştı fakat yerine geçen anahtar kelime planlayıcının aslında anahtar kelime aracını da içerdiğini anlayınca yüreklere su serpildi.

 

 

Anahtar Kelime Planlayıcı Ne İşe Yarar?

 

Öncelikle bu anahtar kelime planlayıcıyı kullanmanın blog yazarları için öneminden bahsedelim. Aslında reklam kampanyası oluşturmak isteyen AdWords kullanıcılarına fikir vermek için oluşturulan anahtar kelime planlayıcı, bloggerlar için de organik trafiği arttırmaya ve yeni yazı fikirleri edinmeye yardımcı olacak çok önemli bir araçtır. Nasıl mı? Anahtar kelime planlayıcıya bir anahtar kelime yazarak en çok aranan ilgili kelime veya kelime gruplarını görerek yeni yazı fikirleri edinebilir, ayrıca bu anahtar kelimelerin aranma hacimlerini görerek organik trafiğinizi arttırmaya yönelik içerikler üreteblirsiniz.

 

 

Anahtar Kelime Planlayıcı Nasıl Kullanılır?

 

Gelelim anahtar kelime planlayıcının kullanımına. Öncelikle, bu aracı kullanabilmek için Google AdWords hesabınız olması gerektiğini hatırlatmak isterim. Eğer AdWords hesabınız yoksa buraya tıklayarak ücretsiz AdWords hesabı oluşturabilirsiniz.

 

1.Adım: AdWords hesabınıza giriş yaptıktan sonra üst menüdeki Araçlar ve Analiz > Anahtar Kelime  Planlayıcı seçeneğini seçerek araca ulaşabilirsiniz.

 

Anahtar Kelime Planlayıcı

 

2.Adım: Burada sizi 3 seçenek karşılayacak. Burada ilk seçenek olan “Anahtar kelime ve reklam grubu fikirleri arayın” seçeneği bizim işimizi görecektir. Diğer seçenekler SEO ve SEM uzmanları için faydalı fakat biz bloggerlar için çok da gerekli değildir.

 

Anahtar kelime planlayıcı

 

Burada, ürününüz veya hizmtiniz yazan yere ilgilendiğiniz bir kelimeyi yazacaksınız. Ben örnek olarak çiçekler kelimesini yazıyorum. Hedefleme bölümünde hangi ülke veya dile ait aramaları baz almak istediğinizi seçtikten sonra sayfanın altındaki Fikir al butonuna bsabilirsiniz. 

 

3. Adım: İşlem tamalandıktan sonra gelen ekranda iki adet sekme vardır. Bunlardan anahtar kelime fikirleri sekmesine tıkladığınızda ihtiyacınız olan bilgilere ulaşacaksınız.

 

Anahtar Kelime Planlayıcı

 

Artık esas konumuz olan çiçeklerle ilgili onlarca hatta yüzlerce yeni yazı fikrine sahipsiniz. Ayrıca bu anatar kelimelerin ayda ortalama kaç kez arandığını ve bu kelimelerde ilk sıralarda çıkmak için rekabet düzeyini görebilrsiniz.

20 yorum:

  1. Yine çok faydalı bir paylaşım olmuş, teşekkürler. Bir sorum olacak: Örneğin "çiçekler" örneğinden gidersek, bir yazıda kaç tane anahtar kelime/kelime gubu kullanmak idealdir?

    YanıtlaSil
  2. Benim önerim her yazı için bir anahtar kelime belirleyip ona odaklanmanız.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, bende "anahtar kelime aracı" kullanıyordum ama çok uzun zaman oldu adwords hesabına girmeyeli... ayni yukarıda bahsettiğiniz gibi kulakları suya düşürdük :) ne olacak şimdi derken, mail kutusunda sizin yazınız, harika :) size teşekkür ediyor ve çalışmalarınızda başarılar diliyorum.

    YanıtlaSil
  4. Önceki kelime aracının kurbanı oldum ben açıkcası. zira bir kelimenin kaç kez arandığına baktığımda 24 milyon kez arandığını gördüm. mevcut aramayı diğer ülkelerde de denedim. sonuç istediğim gibiydi. bunun üzerine hemen o kelime üzerine sitemi açtım. ( ingilizce yayın yapan site ) şimdi yaptıkları bu çalışma ile aynı kelimenin 20 kez arandığı yazılı. şok içindeyim. sizlerin de bu şekilde karılaştığı durum var mı merak ediyorum...

    YanıtlaSil
  5. @bilgebilim
    Lokasyonla alakalı olablir mi? Onu kontrol ettiniz mi?

    YanıtlaSil
  6. serdar abi çok faydalı bilgiler paylaşıyorsun kendi abim gibi seviyorum seni nasıl diyip kanım ısındı

    YanıtlaSil
  7. @Taner Cihan
    Çok sağol Taner.

    YanıtlaSil
  8. Google Adwords hakkında bir bilgim yoktu.etiketlemenin bir başka bir boyutu ve daha pratik bir kullanımı gibi sanki,yanılıyor muyum?
    bu uygulamayı deneyeceğim ama.Teşekkürler paylaşımınız için:)

    YanıtlaSil
  9. Amaç, hedef, kapsam belirlememe yardımcı olacak bilgiler. Bu işi yavaş yavaş yardımınla öğreniyorum. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  10. hayır onuda denedim. whereturkey.com sebebi ne olabilir..

    YanıtlaSil
  11. Peki bu ortalama aylık aranma sayısı tam aranma mı? Eski adwords arayüzünde tam veya geniş olarak seçebiliyorduk aranma hacmini.

    YanıtlaSil
  12. Çok yararlı bir konu. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. bu bilgiler harika hocam çok sağol

    YanıtlaSil
  14. Serdar Hocam şu rekabet olayı nedir tam anlamadım. Rekabet düşük orta yüksek ne demek.

    YanıtlaSil
  15. @www.gebelikhesaplama.co
    O kelimede rekabnet ettiğiniz site sayısıyla ilgili br durum. Örneğin rekabeti düşük bir kelimede geçmeniz gerek 1000 site varken rekabeti yüksek kelimede 100.000 site vardır.

    YanıtlaSil
  16. Para falan ödemeniz gerekirmi

    YanıtlaSil
  17. @Günay Tezer
    Hayır, ücretsiz.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.