Sosyal Ağlarda Reklam Vermek

Reklam ve tanıtım, blogunuzu ya da pazarladığınız bir ürünü geniş kitlelere ulaştırmak için kullanılır. 2010’lu yıllarda bu cümleyi kurmuş olsam herkes sıradan bir bilgi ve normal bir yazıya giriş cümlesi sanardı. Ancak 2013 yılından itibaren devasa boyutlarda artan dijital reklamcılık bu tanımı değiştirdi: “Reklam ve tanıtım, blogunuzu ya da pazarladığınız bir ürünü alakalı kitleye ulaştırmak için kullanılır.”

Muhteşem hızla ilerleyen teknoloji, her geçen gün daha fazla isteğimizi doyurabilir hale geliyor. Dünyanın ilk web reklamı olan şu aşağıdaki reklamın üzerinden henüz 20 sene geçti. Yaşam için saniye kadar kısa olan bu sürede teknoloji şu an bizi “Son zamanlarda blogla ilgili arama yapmış, İstanbul’da oturan, 30 yaşından küçük erkeklere” reklamımızı gösterebilme noktasına geldi.

sosyal medya

Peki Sosyal Medyanın Reklamcılıkta Yeri Ne?

Sosyal medya ile ulaşabileceğiniz insan sayısına diğer reklam yöntemleriyle de ulaşabilirsiniz. Hatta çok daha fazlasına! O halde neden sosyal medya?

Loyalty denilen kavram, reklamcılıkta sık kullanılır. Türkçesi sadakat ve bağlılık olan bu kelime sosyal medyada geniş ağ oluşturmak isteyenlerin sürekli aklında. Sosyal medya, kullanıcılarınız ile birebir bağlantıya geçip, samimi bir dünya oluşturabileceğiniz güzide bir mekan. Daha özel bir dünya olduğu için de bağlılık kavramının oluşturulması daha kolaylaşıyor. TV’ de izlediğiniz bir reklamla o markaya bir sadakat hissetmeyebilirsiniz ancak sosyal medyada sizi merkeze koymuş bir uygulama çıkardığı zaman o marka işte o zaman bir bağlılık filizlenebilir. Nike Fuel Band ürününü duymuşsunuzdur. Bu bileklik, sosyal medyada bir uygulama ile eşleştirilebiliyor ve arkadaşlarınızla gerçek hayat sporunda yarışıyorsunuz. Hem “oyunlaştırma” kullanılmış, hem merkezde kullanıcı var. Buda yanında “Loyalty” getirecek elbette…

İkinci neden, tabi ki ucuzluk.  10 TL lik reklamla binlerce kişiye ulaşabiliyorum.  Ufak bütçeli bir blog siteniz dahi olsa bir anda binlerce kişiye blogunuzu gösterebilirsiniz. Ancak en baştaki durumu unutmayın. Facebook’a reklam verip “Türkiye-Genel” seçeneğini seçiyorsanız, kusura bakmayın ama siz teknolojiyi yakalayamadınız. Neden sitenizle veya ürününüzle ilgili kitlelere hitap etmiyorsunuz. Böylece dönüşüm oranlarınız çok daha iyi olacak!

Üçüncü neden, “earned media”. Yine reklamcılıkta çok duyulur. Türkçesi “Kazanılmış Medya”dır. THY reklamını hatırlayın. Messi ve Kobe ile olan reklamı. THY, X kadar para ödeyip bu reklamı yaptı ama daha sonra sen ben o, bu reklamı ailemize arkadaşlarımıza izlettik, ben Facebook’tan paylaştım, o da paylaştı, o da paylaştı sende paylaştın… THY bir X kadar daha para ÖDEMEYİP bu reklamı dünyaya yaydı. İşte bu sevgili okurlar Kazanılmış Medyadır. Viral reklam yapmak bu yüzden önemlidir. Kullanıcılar beğenirse o kadar hızlı yayılır ki, inanın reklam verseniz bu kadar etkisi olmazdı.

Umarım bu 3 maddenin işinizde ve tanıtımlarınızda faydası olur. Lütfen sadece Facebook hesabı açıp işi bırakmayın. Diğer sosyal mecralarda da bulunup sizinle ilgilenebilecek insanlara ulaşmanız çok yerinde olacaktır…

Yazar Hakkında: DijiAdamblogculuğu ve bilgiyi paylaşmayı çok seven, yazdıkça yazası gelen, çocuk ruhlu bir insan. 

16 yorum:

  1. Teşekkürler paylaşım için. Reklamın önemini kesinlikle yadsımıyorum söyledikleriniz çok doğru. Ama en önemlisi bağlılık. Eğer bloğunuza veya ürününüze hedef kitlenizi bağlayamıyorsanız ne kadar reklam yaparsanız yapın geçici oluyor maalesef.

    YanıtlaSil
  2. Daha Önce facebook'a Reklam vermiştim haber sitem için ama bence pek sağlıklı değil en azında kendim yaşadım bunu sitelere reklam vermek daha iyi bir seçenek

    YanıtlaSil
  3. @Juilette
    Çok haklısınız. Loyalty yani bağlılık dendiğinde aklıma hep Harley Davidson markası gelir. İnsanlar vücutlarına marka logosunun dövmesini yaptırıyorlar. Böylesine bir bağlılık sağlayabildikten sonra hedef kitle çalışmalarınız çok daha fazla dönüşüme neden olacak şüphesiz. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim.

    @biribiziokuyor.com
    Öncelikle yorumunuzu paylaştığınız için teşekkür ederim. Ancak reklam yayınlarken hedef kitleyi doğru bir şekilde belirleyebilmek çok önemli. Ayrıca reklam yapmak dediğimizde lütfen sadece Facebook'a sağ banner vermek anlaşılmasın. Çok daha fazla dönüşümle sonuçlanabilecek bir çalışma yapılabilir. Asıl Rich Media kullanılmış reklamınıza ulaşım için bir bağlantı bile olabilir. Yeter ki kullanıcılara sunacak ilgi çekici bir şeyleriniz olsun o reklamda.
    Kendimden örnek vereyim. Önceki blogum için üzerine düşülmüş bir reklam ile 0,92$ harcamayla 100'e yakın organik beğeni aldım. Ancak geçenlerde kabataslak hazırlanmış ve sadece Facebook'a nasıl reklam verileceğini anlattığım bir derste 1$'a sadece ama sadece 6 organik beğeni aldım. Bu nasıl bir uçurum? Tabi ki reklamın hazırlanışı, hitap edilen kitleye doğru kanal, teknik ve zamanda ulaşım böyle bir farkın oluşmasına neden oluyor.

    YanıtlaSil
  4. Guzel yazi olmus tebrikederim,
    Bir blog actim ve yardima ihtiyacim var ,once tema bulup indirip ayarladim 20 ye yakin icerik paylastim.fakat sikintim seo ayarlariydi anahtar kelimelerdi yani biri inceleyip yol gostermeli dogru yapmismiyim diye.yardim ederseniz sevinirim. Diyetmutfagi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  5. @Adsız
    Yorumunuz için teşekkürler. Size yardımı dokunabilecek kaynakları şöyle bir göstereyim.
    SEO için muhteşem bir kaynak olması için http://seozeo.com.tr/blog adresine gidebilirsiniz.
    Ayrıca kendi blogumda yayınladığım başlangıç seviyesi backlink ve makale optimizasyonu konusuna http://dijiderslik.com/googleda-ilk-sayfaya-yukselmek/ şu linkten gidebilirsiniz.

    SEO ayarlarınızı kontrol etmek için mutlaka SEO Analiz araçları kullanmalısınız ki o araçlardan güzel bir tanesine de http://wmaraci.com/seo-analiz adresinden ulaşabilirsiniz. Size hatalarınızı verecektir.

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba yayınladığınız blog izleyiciler linkini head kodunu yerlestirdim izleyiciler gadgeti calisir duruma geldi ve daha sonra mp3 player ekledim ve 4. Olarak blogger temasini gadgetlerden ekliyordum iptale bastim ve sayfama giremiyorum bana acil yardim edermisiniz neden böyle oldu http://gizemlibohca.blogspot.com.tr/?m=1 lutfenn acill bilgilendirme yaparmisniz...

    YanıtlaSil
  8. /bX-6l8uux kodu yaziyor bu sorunla ilgili yardim sayfasina bakınız diye bir bilgi cikiyor ekranda :(

    YanıtlaSil
  9. Yayınların anasayfa görünümünde resimlerin standart boyutta olmasını açıldıktan sonra orjinal boyutta olmasını istiyorum. bu konuda yardımcı olabilirseniz memnun olurum.

    YanıtlaSil
  10. merhabalarç bloguma adsensi ekledim başarıyla eklendiği de söyleniyor fakat blogda reklamlar gözükmüyor. sadece reklam varmış gibi bembeyaz widget alanı görünüyor. cevaplarsanız sevinirim. blog adresim http://yeickesfet.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkinci onay aşamasında. Bu onay da gelirse beyaz alanlarda reklamlar gözükmeye başlayacak.

      Sil
    2. Teşekkürler serdar bey. Bilgilendirme geldi adsense 'den onca bilgi ve yazı olmasına ragmen yetersiz icerik diyor

      Sil
  11. Günümüzde en yoğun reklam mecralarından biri olan Sosyal Medya platformlarında reklam vermeden önce hedef kitle ve hizmet/ürüne göre platform belirlenmesi sağlıklı olacaktır. ayrıca oluşturulacak reklam içeriği video / ürün görsel türüne göre de sosyal medya platformalarından alınacak etki fark edecektir.

    YanıtlaSil
  12. Merhaba www.bogicim.com adlı blog sitemin facebookta reklamını kabul ettirmeme rağmen. Tek tek yazıların reklamını vermek istediğimde reddediliyor. Hiçbir reklam içermeyen yazılarımın reddedilme sebebi yazmıyor ve bulamıyorum fikri olan var mıdır ?

    YanıtlaSil
  13. Özellikle de facebook dönüşümlü reklamların yatırım getirisi oldukça iyi.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.