Optimizasyon Değil, Hümanizasyon

Blog dünyası SEO, para kazanma, dijital pazarlama, pagerank, backlink gibi kavramlarla tanışmaya başladıktan sonra boyut değiştirdi bence. Anahtar kelime ve SEO kaygısıyla yazılan blog yazılarını okuduğunuzda sanki insanlar için değil de robotlar için yazıldığı hissine kapılıyorsunuz.  Artık kişisel bloglar bile “kişisel” olmaktan çıktı. Samimiyetten uzak, sırf ziyaretçi çekmeye yönelik içeriklerle dolmaya başladı.

Öyle ki tek bir kişinin yazdığı blogu okuduğunuzda “bizi takip edin, bize ulaşın, bize reklam verin, yorumlarınızı bekliyoruz” gibi ibareler yer alıyor. “Siz” kimsiniz?  Herkes biliyor ki o yazıyı “sen” yazıyorsun. Bu da işin ayrı bir boyutu.

Arama motoru optimizasyonu hakkında hem burada, hem de diğer sitelerde pek çok kaynak var, olmaya da devam edecek. Ancak söz konusu bloglar olunca markaların ve reklamverenlerin beklentileri farklı oluyor. “Engagement” dediğimiz okuyucuyla kurulan bağ ve etkileşimin gücü önem kazanıyor. İşte burada yüzlerce, binlerce lira harcanan optimizasyon tekniklerinin hiç bir önemi kalmıyor. Devreye ilişki kurmaya ve samimiyet dayalı bir kavram olan hümanizasyon giriyor.

humanize
Blog Hümanizasyonu Nedir?

Blogunuzu nasıl arama motorları için optimize ediyorsanız, insalar için de hümamize etmeli yani insancıllaştırmalısınız. Bazılarınıza saçma gelebilir ama başarılı blogların ve blog yazarlarının başarılarının altında yatan en büyük sırlardan biri budur.

Gelelim blogunuzu insancıllaştırmak için neler yapabileceğinize.

- Yorumları Yanıtlayın

Okuyucuyla en iyi iletişim kurabileceğiniz yer yorum bölümü. Yorum bölümünün yönetimine dikkat etmenizi öneririm. Spam ve reklam yorumları silip seviyeyi korumak, okuyucuyu yorum yazmaya teşvik edebilir. Yorumlara samimi bir dille cevap vermeli ve yazacağınız cevapla tatmin etmelisiniz.

- Erişilebilir Olun

”Hakkımda” sayfanıza ve blogunuzun muhtelif yerlerine profil resminizi, e-mail adresinizi, sosyal medya hesaplarınızı koymanız, samimiyet ve iletişim açısından çok önemlidir.  “Ben buyum, buralardayım, bana istediğin zaman ulaşabilirsin” mesajını vermiş olursunuz.

- Konversiyonal Bir Dil Kullanın

Yazılarınızda, yorumlarınızda, mesajlarınızda, kısacası okuycuyla iletişim kurduğunuz her platformda samimi, konuşkan, diyalog kurarcasına bir dil kullanın. Okuyucuya karşılıklı konuşuyormuş hissini vermelisiniz. Tabi laubaliliğe kaçmamak şartıyla.

- Hikaye Katın

Teknoloji, sanat, bilim, pazarlama, işletme vs. yazınızın konusu ne olursa mutlaka kendinizden ekleyeceğiniz bir şeyler vardır. Teknik bir bilgi paylaşırken bile o bilgiyle alakalı hayatanızdan küçük bir anekdot eklemek yazıyı özgün kılacağı gibi blogunuzu hümanize edecektir. Hatta son zamanlarda pazarlama dünyasına giren  “storytelling” kavramı en etkili satış & pazarlama stratejilerinden biri olarak görülüyor.

- Google Authorship’e Geçiş Yapın
 
Google Authorship’e geçiş yaptıktan sonra, arama sonuçlarında çıkan yazılarınızda o yazının tarafınızca yazıldığı belirtilecek ve profil resminiz gözükücektir. Google Authorship arama sonuçlarına arasında dikkat çekerek tıklanma oranını arttıracağı gibi blogunuzun hümanizasyonuna da katkı sağlayacaktır.

Not: Hümanizmi hepimiz biliyoruz fakat hümanizasyon kelimesi tamamen benim uydurmam. Literatürde böyle bir kavram var mı yok mu gerçekten bilmiyorum :)

15 yorum:

  1. Güzel bir konuya değinmişsiniz

    YanıtlaSil
  2. - Yorumları Yanıtlayın

    Keşke yazılarımı yorumlayan olsa :(

    http://razorgamingtr.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  3. Bütün söylediklerinin gibi bunu da dikkate alacagim teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Blogumda yorumları yanıtlamayan blog sahipleriyle ilgili yazmayı düşünüyordum ki bu yazı üstüne denk geldi.

    Bazı bloglar var, anlatım dili gayet güzel, okunulası, fotoğraf kalitesi hoş.
    Fakat yazının altındaki yorumlara ya hiç yanıt yok yada aradan bir kaç tanesi seçilmiş ve oldukça samimi bir şekilde cavaplanmış.
    Böyle bir durumla karşılaştığımda ben o blogda dışlandığımı hissediyorum açıkçası.
    8 yorumun içinden neden sadece 2 tanesine yanıt yazılıyor? (diğer yorumlarda da laubali yada gereksiz şeyler yok üstelik)
    İzleyici sayısı ortalamanın üstüne çıkınca (benim gözlemlediğim yaklaşık 500 ve üstü) yorum olayı biraz göz ardı ediliyor.
    Her yazdığım gidiyor nasıl olsa bakışı sanırım bu.
    Gerçi yazı altına sadece bir kaç yorum alan bloglarda da var bu durum, onu da es geçmemek lazım...

    YanıtlaSil
  5. hümanizasyon hayet güzel olmuş:) Samimiyet en önemlisi blog yazarken ve dediğin gibi yorumlara karşılık vermek te..
    Biz konusuna gelince, ben de facebook eklentisi ekledim, bizi facebookta bulun yazıyor kıl oldum, ama değiştiemiyorum:)))

    YanıtlaSil
  6. dostum link gizleme ile ilgili mail atmıstım ama saırım musaıt degılsın

    YanıtlaSil
  7. Serdar Hocam yazınız yine altın değerinde ancak ben şu "hümanizasyon" kelimesine takmış durumdayım. Hümanizm veya Hümanizma dediğimiz ve bugün "insanı ve insancıllığı" simgelediğini düşündüğümüz terimin esas anlamı "Hristiyan geleneklerini yaşayıp yaşatmaktır." Daha uygun ve bizden bir kelime kullansanız daha hoş olurdu sanki :)

    Saygılarımla...

    YanıtlaSil
  8. @beyza aydin baser
    Bazı bloglarda dediğiniz gibi arkadaş arası sohbet havasını ben de hissediyorum. Özellikle bayanların bloglarında bu durum söz konusu. Ne diyeyim haklısınız.

    @Belgin Guven
    https://developers.facebook.com/docs/plugins/like-box-for-pages buradan likebox oluştururken headerı göster seçeneğini iptal edebilirsiniz.

    @Murat Aktaş
    Kelimenin kökenini hiç bilmiyordum. İnsancıllık anlamında kullanmıştım. Siz de öyle kabul edin.

    YanıtlaSil
  9. Hocam gerçekten hoş bir içerik.. Şu Authorship bahsettiğiniz kadar işe yariyor mu??

    YanıtlaSil
  10. @Çerezlerimden Ezgiler
    Arama sonuçlarında, yanında profil resmi olan sonuçlar sizin de dikkatinizi çekmiyor mu :)

    YanıtlaSil
  11. yok hocam çekmemiş, oradan bağlantı kuramamışım kusura bakmayın :)

    YanıtlaSil
  12. Ben Google'da bir arama yaptığımda ilk olarak yanında yazar resmi olanlara tıklıyorum. Daha güvenilir geliyor bana.

    YanıtlaSil
  13. Serdar Hocam, iletişim kısmından mesaj attım ama ulaşamadım, reklam için iletişime geçebilir miyiz ?

    YanıtlaSil
  14. profil resmi diye kıvanç tatlıtuğ, Kenan imirzalıoğlu gibi ünlüler, kedi köpek resmi veya meme çatalı olan kız fotoğrafları kullanıyorlar ve bu özelliği suistimal ediyorlar. Bi de internette herkes şöhret olmak istemiyor biraz da gizlilik hakkımız bize kalsın. Herkes iyi niyetli değil internette. Belki elemanın tipi çok itici olduğunda hiç tıklanmayacak sayfasına :D Ben google'ın bu yazar fotoğrafı özelliğini hiç sevmiyorum.

    YanıtlaSil
  15. Dediklerinizin hepsine harfiyen uymaya çalışıyoruz

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.