Allianz Kurumsal İletişim’de Fark Yaratmış!

Blog Hocam’ın sloganında da belirttiğim gibi 3.5 senedir üzerinde durduğum esas konu “daha iyi bir blog sahibi olmak”. Blogunuzu geliştirmek için bugüne kadar yüzlerce ipucu ve yöntem paylaşmışımdır. Fakat türü ve konusu ne olursa olsun her blog için geçerli bazı temel kavramlar olduğunu düşünmüşümdür her zaman. Neler mi? Fark yaratmak, doğal olmak ve iletişim kurmak. Bana göre bu üç kavram iyi bir blog/blogger olmanın temelidir. Tasarım, SEO, blog araçları gibi detaylar bu 3 temelin üzerine inşa edilmelidir.

 

Fark yaratmak, doğal olmak ve iletişim kurmak… Üzerinde durduğum bu üç kavramın gerekliliği sadece bloglar için değil, iş dünyasında pek çok sektörde başarılı olabilmek için de geçerli değil midir? Gıdadan, tekstile, inşaattan, medyaya kadar şirketlerin ve markaların stratejilerini incelediğinizde fark yaratan, doğal olan, hedef kitlesiyle iyi iletişim kuranların her zaman göz önünde ve başarılı olduğunu görürüz.

 

Blogların ve blog dünyasının, gerçek hayatla pek çok bağlantısı olduğunu iddia etmiş, gerçek hayattan aldığım ilhamları ve karşılaştığım başarı hikayelerini blog yazarlığına da uygulayarak hem öneri, hem olarak sizlerle paylaşmış, hem de bizzat kendi blogumda uygulamaya çalışmışımdır.

 

Yine sizlere ilham olması ve örnek teşkil etmesi açısından son zamanlarda sosyal medyada çok sevilen ve fenomen olma yolunda ilerleyen bir proje ve marka iletişim stratejisinden bahsedeceğim.

 

Söz konusu firma Allianz Türkiye ve sektör hepinizin bildiği gibi sigorta sektörü. Çoğumuz sigorta sektörü ve firmalarıyla genellikle zor zamanımızda yani işimiz düştüğünde tanışırız. Ve genellikle bu firmalarla kafamızda soru işaretleriyle çalışmaya başlarız. Peki bir sigorta şirketi dikkat çekmek, insanların kafalarındaki soru işaretlerini kaldırmak, faaliyetlerini daha iyi anlatmak için neler yapabilir?

 

Sorunun cevabını aslında yukarıda verdim. Üç temel kavram olan fark yaratmak, doğal olmak ve samimi bir diyalog kurmak üzerine iletişim stratejisi belirleyerek bu doğrultuda hareket etmek. İşte Allianz Türkiye de tabiri caizse içine kapanık bir sektör olan sigorta sektöründe tabuları yıkarak “dışavurumcu şirket” anlayışını sektöre kazandırıyor.

 

Allianz -2

 

İletişim stratejisi doğrultusunda yaptıkları paylaşımlar fark yaratmak ve doğallık konusunda, tüm bloggerlara adeta ilham kaynağı niteliğinde. Allianz Türkiye, şirketin tüm İcra Kurulu üyelerini en doğal halleriyle dijital dünyada paylaşarak paydaşlarına ve topluma daha yakın, sıcak ve sosyal bir marka olma hedefinde ne kadar samimi olduğunu gösteriyor.

 

Allianz -9

 

Nev-i şahsına münhasır insan Ayhan Sicimoğlu’nun sürpriz baskınını konu alan iletişim çalışması kısa zamanda çok sevildi ve Allianz’ın doğallık, şeffaflık ve farklılık üzerine kurduğu iletişim stratejisinin doğruluğunu ispatladı. Şundan eminim ki bu fikir ve proje ilerleyen zamanlarda Allianz’ın başarısını ve insanların sigorta sektörüne bakışını olumlu yönde etkileyecektir.

 

 

Bence tüm bloggerlar Allianz Türkiye’nin bu iletişim stratejisinden bir ders çıkarmalı, kendi bloglarına uygulamalılar. Nasıl ki Allianz Türkiye bugüne kadar yapılmayanı yapıp fark yaratıyorsa siz de blogunuzla fark yaratacak stratejiler geliştirmelisiniz.

11 yorum:

  1. bu blog amacının çok dışına çıktı bence,tamam bir blog makele yazarak reklamda yapabilir ama aynı zamanda bloguna güncel verimli ve güzel makaleler paylaşır,siz 1 aydır hiç bir makele paylaşmayın ard arda reklam yapın... olmaz bence bu yanlış,insanlar blogunuza yazılarınızı okumak için giriyor bir bakıyor 3 haftadır bir şey paylaşılmamış,bir bakıyorsun 3 haftanın sonunda bir reklam paylaşımı:)blog hocam bu blogun sonunu iyi görmüyorum bu gidişle çok takipçi kaybedeceksiniz benden söylemesi,reklam yapın ama arada birde birşeyler paylaşın be...

    YanıtlaSil
  2. #Adsız
    Serdar hocam zaten geçen yazılarında takip ettiysen eğer işlerinden dolayı diye aklımda kalmış bloguna bakamıyor. Gelen misafir yazılar ve reklamlar ile güncel tutmaya çalışıyor. Bende yolluyorumfakat olmuyor :( Ayrıca bloghocam'ın takipçisi birhayli fazla ve bırakacaklarını sanmam. Birazdaha altan almanız gerekiyor bence :)

    YanıtlaSil
  3. abi bu yazı belliki senin blog hayranlarına göre degil bakarsan zaten kimse konuya dogru dürüst yürum yazmamış ama güncel iyi bir yazı olmuş eline saglık inşallah yazı yazmaya biraz hız verirsin herzaman takipteyim.

    YanıtlaSil
  4. hocam android Blogger proqramları kullanma sakincalımı.

    YanıtlaSil
  5. Abone sayısı 2000 küsurdan 748 e düşmüş bir blogtur blog hocası bence bu durumuyla bile bizlere ders veriyor,yani neymiş,1 ay birşey paylaşmayıp bir ayın sonunda reklam paylaşırsan dibi boylarsın :)

    YanıtlaSil
  6. http://hizliresim.com/1nbr7Y arkadaslar bu dizine eklenenlerle gonderilenler arasinda fark var??

    YanıtlaSil
  7. hocam blogun Adsense için uygun değil diyo bu geçici bişemi yoksa ben Azerbaycan'dan olduğum içinmi ?

    Blog: http://androidazeri.blogspot.com

    Android Azerbaycan

    YanıtlaSil
  8. blog hocamın eski bir takipçisi olarak burayı okumayı tamamen bırakıyorum, böyle saçmalık olmaz. yazacak bir şey kalmasa bile bu reklamların ne işi var burada!

    YanıtlaSil
  9. Bu son olarak Adsız yazı yazan arkadaş Serdar hocam bizim için o kadar yazı yazarken o kadar uğraşıp bizlere birşeyler anlatmaya çalışırken birşey yok ama adam gelir sağlamak için hizmete devam edebilmek için reklam yayınlıyor.

    Bu reklamları bile seçiyor bizlere uygun işimize yarayacak reklamları yayınlıyor.
    Ozamanmı suçlu oluyor sen bu yazıları nie okuyosun sitende , blogunda yazıp para kazanmak için. Peki sence Serdar hoca nie yazıyor ? Seni sevdiğindenmi ? .................

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.