İçeriğim Çalındığında Ne Yapmalıyım?

Onca emek harcayarak oluşturduğunuz içerikler başkaları tarafından izinsiz kullanılabilir hatta kendi yazmış gibi yayınlanabilir. Bu, özgün yazılar yazarak okuyucularını bilgilendirmeye çalışan blogcular için sinir bozucu bir durumdur.Bu şekilde içeriğinizi izinsiz kopyalayıp yayınlayan bir web sitesini tespit ettiğinizde neler yapabilirsiniz?

 

İçeriğim Çalığında Ne Yapmalıyım

 

Yazarla İletişim Kurun

 

Öncelikle yazınızı yayınlayan yazarla iletişim formu veya e-posta aracılığıyla iletişime geçin.Göndereceğiniz mesajda nazik bir dille yayınladığı içeriğin size ait olduğunu yazın, gerekirse yazının orjinal linkini de yazın ve kullanılmasına izin vermediğinizi, en kısa sürede içeriğin kaldırılmasınıı istediğinizi söyleyin.Eğer karşınızdaki insaflı ve laftan anlayan biriyse bu isteğinizi geri çevirmeyecektir.

 

Mesajda tehditkar ve kaba bir dil kullanmayın.Ters tepki gösterebilir ve kişi işi inada bindirebilir.Bu yüzden mesajınızı kibar bir dille yazın.

 

 

Yorum Bırakın

 

Eğer yazınızı kullanan site bir blog ise yorum bölümüne yazının size ait olduğunu belirten ve orjinal yazının linkinin bulunduğu bir yorum bırakın.Bu yöntem ilkinden daha etkili değildir ama yazara ulaşamadığınızda kullanabileceğiniz bir yöntemdir.

 

 

Google’a Şikayet Edin

 

İçeriğinizin başkası tarafından izinsiz kullanıldığını Google’a bildirerek, o içeriğin Google’dan kaldırılmasını sağlayabilirsiniz.Bunun için Google’ın şikayet bildiri formunu kullanabilirsiniz.

5 yorum:

  1. Seçim yapmayı engellemek var ama bazen işe yaramıyor. Bazı tarayıcılarda seçime izin veriliyor bu yüzden işe yaramıyor.

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,
    blogunuza bugün bloglar arasında dolaşırken rastladım, iyide oldu. Benim bu konu ile farklı bir sorum olacak size. İşin açıkcası ben blogumda hep deneme yanılma yöntemiyle bir sürü sorunumu çözdüm ama bazen çözemediğim bir sorum var açıkcası :) blogumdan yazdığım içeriklerin çalınmasını engellemek istiyorum, yani kopyalama yapılmasının engellenmesini istiyorum. Yazılar neysede en azından resimler kopyalanmasın (resmi kopyalamayınca hırsızın yazıda işine yaramayacaktır mantığıyla)resimleri şu HTML kısmında sabitlemenin; yada kopyalanmasının engellenmesi gibi bir işlem yapabiliyormuyuz ve eğer yapabiliyorsak nereye nasıl kodlar ekleyerek yapabiliyoruz. Bu konuda bilgi verebilirseniz sevinirim, teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,

    Benim size önerebileceğim blogunuzda sağ tuşu yasaklamak.Hırsızlar resimlerinizi sağ tuş > copy (ya da save as) yaparak kıopyalarlar.Sağ tuşu yasaklayarak bunu engelleyebilirsiniz.Şu sitede bir anlatım yapılmış, inceleyin isterseniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. -Sağ tık ve metin seçme engeli olmadığında,
      -Bloğunuzun besleme bilgilerine ulaşarak bir bütün halinde ayarlama yapmadan yayımladığınız yazılarına bot yerleştirerek,
      -Email aboneniz olup bir bütün halinde yolluyor iseniz yine oradan kopyalarak yazılarınızı çalabiliyorlar. Benim de başıma geldi ve bazı önlemler geliştirdim bu konuda. İrdelenmesi ve peşinin bırakılmaması gereken bir konu bu. Şu (blog yazıları çalındığında neler yapmalı?) sitede ben de bir anlatım yaptım; kontrol etmek isterseniz, belki yardımı dokunur...

      Sil
  4. Serdar Bey Firefox'ta işe yaramıyor, JavaScript engelleyen plug-in kullanarak siteye giriş yapılıyor ve resimler çekiliyor. Sorun resim kopyalanmasıysa en iyi yöntem resimlerin ortalarına sağına soluna markanızı ve site adınızı basmak :) Zaten o işi yapan adam resimlerin adını değiştirmeden yayınlarsa google'dan ceza yer. Resmin adını değiştirdiğinde zaten bize bir zararı da dokunmuyor, aksine ziyaretçi cekmiş oluyorum şahsen ben. Çünkü fotoğraflarımın en can alıcı kısmına baskı yapıyorum. Bazıları güzel durmadığını düşünüyor, koymayın diyor. Kusura bakmasınlar yok öyle bir cennet site :)
    Diğer nokta ise Telif Hakkı. Özellikle bu konuda avukat desteği de almaktayım. 3ten fazla konu kopyalanmış ise, domain sahibine dava açma ve hırsızlığı yapanı soğan gibi cücüğüne kadar tazminatla şoklama ihtimaliniz var. İhtimal diyorum çünkü bunlar için de belirli şartlar var. Örneğin çalıntı yapan sitenin görüntülerini mutlaka almalısınız. Uyarı yaptığınız da görüntüler arasında olmalı. Sonrası hakime kalmış. Yurdumuzda bilişim suçları davasından yargılanan pek çok ünlü bile var. Bu yüzden korsan içerik yayınlamak akıllı işi değil. Açıkça söylüyorum, insanın çıldırmış olması lazım. :) Keyifli bloglar herkese...

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.