İyi Bir Blogcu Olmanın Sırları

Blog yazarı olmak ne kadar kolay değil mi? Ücretsiz servislerden birini kullanarak 2dk.da blogunuzu oluşturuyorsunuz.Belli başlı sitelerden yazıları kopyala – yapıştır yöntemiyle yayınlıyorsunuz ve ben de bir blog yazarıyım diye ortalıkta dolaşabiliyorsunuz.Gerçekten blog yazarı olmak bu kadar kolay mı? Evet gerçekten bu kadar kolay.Ya bu şekilde sıradan ve kimsenin tanımak istemeyeceği bir blog yazarı olacaksınız yada aşağıdaki maddelere dikkat ederek başarılı ve adından söz ettiren bir blog yazarı olacaksınız.Seçim sizin. Peki iyi bir blogcu nasıl olur? Şöyle: İyi Bir Blogcu…

İyi bir blogcu olmanın sırları


Yazdığı Konuda Uzmandır

 

Başarılı bir blogcu olmak istiyorsanız yazdığınız konuya hakim olmalısınız.Dünyadaki başarılı blogculara bakarsanız hepsi en iyi bildikleri ve yazmaktan ilgi duydukları konuda yazılar yazarlar.Yazdığınız konuda uzman olmanız, okuyucularınızın sorularına ve beklentilerine doğru cevaplar vermenizi ve okuyucunuzla aranızda sosyal bir bağ kurmanızı sağlar.Zaten sadık bir okuyucu kitlesine sahip olmayı başarabilirseniz başarılı bir blog yazarı olma konusunda en büyük adımı atmışsınız demektir.


Kaliteli Ve Özgün İçerik Üretir

 

Eğer iyi bir blogcu olmak istiyorsanız kendi içeriğinizi kendiniz üretmeli ve başka blog yazarlarından kopya çekmemelisiniz.Başarılı blog yazarları özgün ve eşsiz yazılar yazarlar, yadıkları konuda farklarını ortaya çıkarırlar, herkesin göz ardı ettiği noktaları gün yüzüne çıkarırlar.Okuyucu şunu çok iyi bilmelidir; “bu kişinin yazısını okuduğumda farklı ve yeni bir şey bulacağım.”

 

Okuyucularına Karşı Açıktır

 

İyi bir blogcu olmanın sırlarından biri de okuyucularınızla sürekli iletişim halinde olmak ve onların önerilerine, eleştirilerine açık olmaktır.Kendinizi saklamayın, belli sınırlar dahilinde kendinizden, hayatınızdan bahsedin ve okuyucularınızın size rahatça ulaşabilmelerini sağlayın.Unutmayın blogunuzda kendiniz için değil okuyucularınız için yazıyorsunuz.Okuyucularınızı görmezden gelemezsiniz.


Diğer Blogları Okur

 

Blog dünyası sizin blogunuzdan ibaret değildir.Gerek diğer blog yazarlarıyla sosyal ilişkilerinizi geliştirmek, gerekse yeni bilgiler öğrenmek için diğer blogları da okumalısınız.İyi bir blogcu okumayı çok sevmelidir.Okumak size çok şey kazandırır.Yazı tekniğinizi geliştirir, yazım dilinizi geliştirir, bloglarla ilgili yeni teknolojilerden haberdar olmanızı sağlar.


Blog Hocam’ı Takip Eder

 

Kendime de pay çıkarttım ya bravo bana :) Blog Hocam olmasa bile takip etmeniz gereken uzman kişiler ve onların yazıları olabilir.Ben blogculuğa yeni başladığımda bu işi profesyonel olarak yapan ve geçimini blog yazarak sağlayan kişilerin kitaplarını okudum.İnsanın acemi olduğu bir konuda kendine rehber olabilecek bir kaynağa sahip olması çok önemli.Benim bu blogu yazmamdaki amaç ta bu olduğu için daha iyisini bulana kadar benim yazılarımı okuyabilirsiniz.Faydası olacaktır…

 

Eğer sizde blog dünyasının ünlüleri arasına girmek ve adınızdan söz ettirmek istiyorsanız bu tavsiyelerim işinize yarayacaktır.Başka fikri olan…?

4 yorum:

  1. Blogunda hakkımda sayfası olmalıdır. Hakkımda sayfasında Kendisi ile ilgili ve blogu hakkında bilgi vermelidir.

    Sosyal Medya hesaplarını iyi kullanmalıdır(Pro/Kişisel).

    Herzaman yardıma hazır olmalıdır

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir yazı ! Yeni blogcu arkadaşlara çok faydalı olabilir. Bende sizi http://fenakomik.blogcu.com adresime beklerim. Niyetim reklam değil yanlış anlamayın. Benim pagerank'im 3, sizinki 2 zaten. Biraz gülün diye adresimi yazdım... Dilerseniz link değişimi yapabiliriz...

    YanıtlaSil
  3. hocam senin pagerank'ın 4 zaten benim ki 0 değişim yapalım mı ? :) :) :) öldüm hala gülüyorum...

    YanıtlaSil
  4. www.hilalbayar.com iyi bir blog yazarı mıyım bilmiyorum ama yazılarım fazlasıyla özgün sevgiler :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.