Yazı Sonuna E-Posta Abonelik Kutusu Ekleme

Blogunuzun abone sayısını arttırmak istiyorsanız, yazı sonuna yazıyı okuyanların blogunuza abone olmalırını kolaylaştıracak opsiyonlar sunmak çok iyi bir yöntemdir.Ben de zaman zaman bu konuda işinize yarayacak paylaşımlar yapıyorum.Bu yazımda da bunlarda bir yenisi ekleyeceğim.

 

Tavsiye yazı : RSS Anone Sayısını Arttırmanın 6 Yolu
Tavsiye yazı : Blog Yazılarınızda En Popüler Sosyal Paylaşım Butonlarını Gösterin
Tavsiye yazı : Yazının Altına E-Posta Abonelik Formu Ekleme

 

Yazılarınızın bitiminde gözükecek bu e-posta ile abonelik kutusunu kullanmak için önmcelikle bir feedburner hesabınız olması gerekiyor.Ayrıca feedburner ayarlarınızdan e-posta ile abonelik seçeneğini aktifleştirmiş olmanız gerekir.

 

Tavsiye yazı: Feedburner Kurulumu Ve Ayarları

 

Eğer herşey hazırsa feedburner e-mail ile abonelik kutusunu blogunuza eklemeye başlayabilirsiniz.

 

Yazı Sonuna E-Posta Abonelik Kutusu Ekleme

 

Öncelikle blogunuzun şablonundan <data:post.body/> kodunu bulun ve hemen altına aşağıdaki kodları ekleyin.

 

<style> 
#mbt-sub-box{background: -webkit-gradient(linear, left top, left bottom, from(#333), to(#1a2638));;border:1px
solid #1A2638;border-radius:10px; margin-bottom:10px;padding:10px;text-align:center;background: -moz-linear-gradient(top, #333, #1a2638)}
#mbt-sub-box h1{margin-top:5px; color:#FFF;font-family:georgia;font-size:25px;margin-bottom:5px;padding:0;text-shadow:0 2px 3px #000;line-height:35px}
#mbt-sub-box input{background: -moz-linear-gradient(center top , #FFFFFF, #EFEFEF) repeat scroll 0 0 transparent;border:medium none;border-radius:10px 10px 10px 10px;font-size:14px;padding:10px;text-shadow:1px 1px 0 #FFF;width:280px; color:#666; font-family:georgia; margin-bottom:5px;}
#mbt-sub-box .submit{background: -webkit-gradient(linear, left top, left bottom, from(#369a18), to(#205f0d));background: -moz-linear-gradient(center top , #369A18, #205F0D) repeat scroll 0 0 transparent;color:#FFF;cursor:pointer;font-weight:bold;margin-left:20px;text-shadow:0 1px 2px #000;width:120px; font-family:georgia; margin-left:5px;}
#mbt-sub-box .submit:hover{background: -moz-linear-gradient(center top , #46B725, #205F0D) repeat scroll 0 0 transparent}
#mbt-sub-box .submit:active{background: -moz-linear-gradient(center top , #46B725, #205F0D) repeat scroll 0 0 transparent}
</style>


<b:if cond='data:blog.pageType == &quot;item&quot;'>
<div id='mbt-sub-box'><h1>Yeni Yazılar E-Mail Adresinize Gelsin!</h1><form action='http://feedburner.google.com/fb/a/mailverify' method='post' onsubmit='window.open(&apos;http://feedburner.google.com/fb/a/mailverify?uri=bloghocam&apos;, &apos;popupwindow&apos;, &apos;scrollbars=yes,width=550,height=520&apos;);return true' target='popupwindow'><center> <input name='email' onblur='if (this.value == &quot;&quot;) {this.value = &quot;Enter Your Email Address...&quot;;}' onfocus='if (this.value == &quot;Enter Your Email Address...&quot;) {this.value = &quot;&quot;}' size='30' type='text' value='E-Mail adresinizi yazın...'/> <input name='uri' type='hidden' value='bloghocam'/> <input name='loc' type='hidden' value='en_US'/> <input class='submit' type='submit' value='Abone Ol'/></center></form></div>
</b:if>


 



Kodlarda 2 yerde bloghocam yazısı göreceksiniz.Oralara kendi feedburner adresinizi yazmayı unutmayın.Onun dışında değiştirmeniz gereken başka bir yer yok.



 



Kolay gelsin…

22 yorum:

  1. Bu tarz bi şey arıyodum ama kodu ekledim kendime göre değiştirdim.Yazıların altında görünmedi.

    YanıtlaSil
  2. Yanlış yere eklemiş olmalısınız.Burada paylaştığım tüm kodları yayınlamadan önce test blogumda deniyorum ve ekran görüntüsünüde yazıya ekliyorum.Bu yüzden kodlarda bir sorun olamaz.Muhtemelen yanlış yere eklediniz kodları.

    YanıtlaSil
  3. Blogger kullanıcıları genellikle simple tarzı temaları tercih ediyorlar(Benim gibi). Yazı içine eklenecek e-mail takip kutusunun daha küçük ve işlevli olması daha ilgi çekici olacaktır sanırım :)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Serdar Bey
    Bloğuma abone olunan e-mailler adreslerini ve kaç kişi olduklarını nasıl görebilirim.
    Ben zaman zaman yazdığım yazıları arkadaşlarıma gönderiyorum ama eğer abone iseler zaten o yazı onlara gidecektir.Bu aboneliği görebilirsem tekrar tekrar göndermiş olmam.

    Birde yorum yazarken dikkat ettim doğrulama kodlarını sizde kullanıyorsunuz acaba bu kodları kaldırsak insanların daha sık yorum yapmasını sağlayamazmıyız.Ecik bücük kodları yazmak , yorum yapmak isteyen insanları vazgeçirebilir gibi geliyor bana.Bu doğrulama kodları Spam maillerin önüne geçmek için muhakkak olmalımı sizce

    Saygılar

    YanıtlaSil
  5. @ERKOC
    Merhaba,
    Blogunuzun abone sayısını öğenmek için http://feedburner.google.com adresini ziyaret edebilirsiniz.Bir kişi e-posta abonesi olduğunda blogunuza yazdığınız yazı otomatik olarak o kişinin e-posta adresine gönderileceği için ayrıca bir e-posta göndermenize gerek kalmaz.

    Doğrulama kodları bazen yorum yazanların vazgeçmelerine neden olabiliyor ama SPAM yorumlardan korunmak için ne yazık ki bunu kullanmak zorundayız.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Serdar Bey
    Ben bloğuma abone olunan email adreslerini öğrenmek istemiştim.Evet bloğuma abone olunduğunu görüyorum ama yazılarımın hangi emeaillere gittiğini öğrenmek istemiştim.
    Bunu öğrenme yolu yok herhalde.Aslında feedburner bu bilgiyide blog sahiplerine verebilseydi iyi olurdu.
    Saygılar

    YanıtlaSil
  7. Pardon ben yanlış anlamışım.Yazılarınızın hangi e-mail adreslerine gittiğini görebilirsiniz.Soldaki Feed Stats menüsünden Subscribers kısmına tıklayın.Açılan sayfada Feedburner E-Mail Subscriptions bölümünü bulun.Oradaki Manage Your E-Mail Subscriber List kısmından hangi e-mail adresleri ile yazılarınıza abone olunduğunu görebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  8. Çok teşekkür ediyorum Serdar Ustacığım
    Bunu öğrenmem iyi oldu.Abone olduklarını zannettiklerim olmamışlar,ben şimdi onların kulaklarını :)

    Saygılar

    YanıtlaSil
  9. merhaba
    anlatımınızdaki 'Öncelikle blogunuzun şablonundan kodunu bulun ve hemen altına aşağıdaki kodları ekleyin.' kısmında kaldım maalesef. bu kodları yapıştıracağım yeri bulamadım. acaba nerede olduğunu anlatabilir misiniz kısaca

    YanıtlaSil
  10. @gamze
    Yeni Blogger arayüzü için anlatıyorum:

    1. Blogger kumanda paneline girip blogunuzun ismine tıkladıktan sonra soldaki menüden Şablon seçeneğini seçin.

    2. Açılan sayfada şabblonunuzun küçük görüntüsünün altındaki HTML'yi Düzenle yazan yere tıklayın ve Devam Et deyin.

    3. Kod penceresinin üst tarafındaki Widget Şabblonlarını Genişlet yazan kutucuğa tıkladıktan sonra CTRL+F tuş kombinasyonunu kullanarak arama kutusunu açın ve bulmak istediğiniz kodu oraya yazın.

    YanıtlaSil
  11. hocam ben henüz acemiyim. böyle bir blogum var http://abdullahsipahi.blogspot.com
    "data:post.body/"
    bu kod her yerde karşıma çıkıyor ama benim şablonun htmlsini açtığımda böyle bir kod yok. bu koda alternatif olarak başka kod var mı? şimdiden teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  12. @Abdullah SİPAHİ
    O kodun olmadığı bir şablon olması imkansız.Aramadan önce widget şablonlarını genişlet kutucuğunu işaretle.

    YanıtlaSil
  13. ben de 2 tane çıkıyor bu koddan

    YanıtlaSil
  14. @Emre aydınlık
    İlk çıkanı dikkate almalısın.

    YanıtlaSil
  15. Butun yazılanları uyguladım ama neden görumuyor :(

    YanıtlaSil
  16. Öncelikle yazınız için teşekkür ederim. Anlattığınız şekilde kutuyu ekledim. Benim sorunum kutudaki E-Mail adresinizi yazın... alanına tıkladığımda E-Mail adresinizi yazın... cümlesi kaybolmuyor. Mail adresimi yazmak için bu cümleyi silmem gerekiyor. Bunu nasıl düzeltebilirim. Yan sidebardaki abone kutusundaki gibi tıklayınca cümle kaybolacak. Yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  17. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  18. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.