CSS İle Yazılarınızın Kopyalanmasını Engelleyebilirsiniz

Benim gibi saatlerce uğraşıp kendi içeriğini kendisi oluşturan blogcular, oluşturdukları bu içerikleri başka bloglarda gördüğünde eminim sinirleri bozuluyordur.Ne yazık ki Türkiye’de ki blog yazarlarının asla vazgeçmedikleri bir durum içerik hırsızlığı.

 

Blog Hocam’ı oluşturdmadan önce blogcuların yaş ortalamasının bu kadar düşük olduğunu bilmiyordum.Blog Hocam sayesinde pek çok blogcuyla tanıştım ve yaş ortalamasının 16-17 civarında olduğunu gördüm.İçerikler de genelde bu yaşlardaki blogcular tarafından kopyalanıyorlar.

 

CSS İle Yazılarınızın Kopyalanmasını Engelleyebilirsiniz

 

Yaşı nispeten büyük, aklı başında blogcular bana sıkça içeriklerinin çalınmasını nasıl englleyebileceklerini soruyorlar.Genelde onlara internette pek çok sitede bulabilecekleri sağ tıklamayı engelleyen kodu öneriyordum.Ancak bu kod bir Java Script kodu ve bildiğiniz gibi Java Scriptler blogların hızını oldukça yavaşlatan öğeler.

 

Yeni öğrendiğim bir CSS3 tekniği ile hiç bir scripte gerek kalmadan içeriklerinizin kopyalanmasını engelleyebiliyorsunuz.Bu yöntem metnin seçilmesini engellediğinden sadece metin ağırıklı içerikler için kullanışlıdır.İsterseniz daşağıdaki kodları deneyin ve nasıl çalıştığını kendiniz görün.

 

1.Adım: Blogunuzun şablonundan ]]></b:skin> kodunu bulun.

 

2.Adım: Bu kodun üstüne aşağıdaki kodları ekleyin:

 

.post-body {
-webkit-touch-callout: none;
-khtml-user-select: none;
-moz-user-select: -moz-none;
-ms-user-select: none;
user-select: none;
}

 

Keşke bu tür yöntemlere hiç ihtiyacımız olmasaydı ancak durum malum.İçinizi ne kadar rahatlatır bilmiyorum ama Google içerik hırsızlarıyla mücadelesine yoğun bir şekilde devam ediyor.Son olarak Penguen isminde yeni bir algoritma güncellemesi yaptıklarını duyurdular.Türkiye’de ki sonuçlara ne zaman yansıtacaklar bilmiyorum ama resmi blogdan okuduğum kadarıyla kopya içerikleri arama sonuçlarından kaldırmak yolunda yoğun bir şekilde çalıştıklarını söyleybilirim.

 

[ GÜNCELLEME ]

Yukarıda verdiğim kodu ben ve diğer blogcular denediğimede ççalışıyordu ancak ne hikmetse bir süre sonra çalışmamaya başladı.Alternatif olarak sizlere şu javascript kodlarını vereceğim.HTML/JavaScript gadget olarak bloguunuza ekledikten sonra yazı seçimi devre dışı kalacaktır.

 

<script language='JavaScript1.2'> 
//Disable select-text script (IE4+, NS6+)- By Andy Scott
//Exclusive permission granted to Dynamic Drive to feature script
//Visit http://www.dynamicdrive.com for this script
function disableselect(e){
return false
}
function reEnable(){
return true
}
//if IE4+
document.onselectstart=new Function (&quot;return false&quot;)
//if NS6
if (window.sidebar){
document.onmousedown=disableselect
document.onclick=reEnable
}
</script>
                <script language='JavaScript'>curPage=1;
document.oncontextmenu = function(){return false}
if(document.layers) {
    window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
    window.onmousedown = function(e){
        if(e.target==document)return false;
    }
}
else {
    document.onmousedown = function(){return false}
}</script>

41 yorum:

  1. Süper ya, uzun zamandır bunu istiyordum ben de. Paylaşım için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. hocam denedim ama blogumun en üstteki resminin üzerinde çıktı bu kodlar
    sonra aynı kodları üstüne değil de altına ekledim o zaman kodlar ana ekranda görünmedi oldu galiba

    YanıtlaSil
  3. güzel bir konu ama emin olun her türlü çalıyorlar ama yinede tedbir önemli :) sanırsam bu işlevi gören java kodda mevcut :)

    YanıtlaSil
  4. harikasınıZ hocam üstüne değil altına ekleyince oldu. yani buraya ekleyince aşagıya oldu.
    BURAYA EKLEYİNCE+BASKİN KOD+BURAYA DEĞİL

    YanıtlaSil
  5. @Dilek Dursun
    Yazıda da belirttim zaten ]]></b:skin> kodunun üstüne ekleyin diye.Blogger şablonlarında tüm stil kodları ]]></b:skin> kodunun üstünde yer alır.

    YanıtlaSil
  6. Sizin de söylediğiniz gibi keşke bu tür yöntemlere başvurmak zorunda kalmasak. Benim sitemdeki bazı yazıları da virgülüne noktasına kadar, resimleriyle beraber çalmışlar. Bu tarz insanlara ben hakkımı helal etmiyorum.

    YanıtlaSil
  7. Ben de bu sorundan çok muzdariptim
    kodları ekledim işe yarıyor ..
    teşekkürler....
    Bir de resimler için bir kod önerseniz çok iyi olur...

    YanıtlaSil
  8. Teşekkürler Serdar Bey,ben de kullanmaya başladım.Bu arada bazı custom temalarda post-body yerine başta taglar kullanılmış olabilir.O nedenle kodlar sisteminizde çalışmayabilir.
    O halde;
    temanızda post-body bölümünü aratın.Mesala şu şekillerde kullanılmış olabilir;.art-post-body ya da .xx-post-body gibi.Sonra anlatımdaki post-body bölümünü,temanıza göre düzenlersiniz.

    YanıtlaSil
  9. Ben kod paylaşımı yapıyorum blogumda ve kodları verirken HighLighter gibi eklentiler kullanmadığımdan bu yöntemleri uygulayamıyorum maalesef ama yöntem basit ve güzelmiş.

    YanıtlaSil
  10. ama bu seçmeyi engelle, sağ tıkı kapat gibi şeyler kullanışlılığı oldukça düşürüyor.

    YanıtlaSil
  11. Bu kodlarla ancak acemi webmasterlar engelleniyor maalesef. Diğerleri yine çalar.

    YanıtlaSil
  12. Teşekkürler..işime yaradı eksik olmayın..

    YanıtlaSil
  13. bende işe yaramadı temadan kaynaklanıyor olabilir :D

    YanıtlaSil
  14. Denedim ve içeriklerim artık çalınmaya kapalı çok teşekkürler Blog Hocam...

    YanıtlaSil
  15. Arkadaşlar TYNT aratın bulun ve inceleyin.Kop işleri ile ilgileniyor.Bırakın kopyalasınlar.Tam tersi size geri link verdiren proğram incelemenizi tansiye ederim.
    Adnan Güney
    Guney59 Paylaşım

    YanıtlaSil
  16. bu kodlara gerek yok diye düşünüyorum çalacak olan zaten bin bir türlü hilesini bulmuş. Daha da olmadı oturur yazar . Malesef çalınıyor yazılar. Ben Yeşilçam filmleri paylaşıyorum film hakkında illaki bir iki bilgi vermek gerekiyor bakıyorum tüm sitelerdeki bilgiler aynı .. bende çalıntı olmasın diye biraz farklılaştırarak yazıyorum. Malesef bu yazılarım bile çalınıyor rastladım bir kaç sitede :D Dediğiniz gibi çalanların hepsi çacuk :) neyse kolay gelsin..

    YanıtlaSil
  17. Çok teşekkürler her zamanki gibi işe yarayan bir kod ve önemli bir detaya çözüm bulmuşsunuz...

    YanıtlaSil
  18. Şahsen ben bir sitede sağ tık yapamıyorsam o siteden nefret ederim sebebi yazı çalmak değil, belki o yazıda bir link verildi ben o linki yeni sekmede açacağım ama sağ tık yüzünden açamıyorum bu beni çok sinirlendirir veya yazında ilgimi çeken ilginç bir kelime gördüm google a sormak için sağ tıklayacağım seçip ancak yapamıyorum hiç hoş olmayan şeyler çalmak isteyenlere yine çalar tabi o ayrı dava ama ben yararı kadar zararından da bahsetmek istedim.

    YanıtlaSil
  19. bende çalışmadı neden acaba
    www.bengiozkan.blogspot.com

    YanıtlaSil
  20. @Bengi Özkan
    KOdu yerleştirdiğiniz yerde yanlışlık olabilir.Yazıda verdiğim kodları şablonunuzdaki ]]></b:skin> kodunun üstüne eklemelisiniz.

    YanıtlaSil
  21. çok teşekkürler! çok iyi oldu bu tabiri caizse ilaç gibi geldi.

    YanıtlaSil
  22. Araçlar > Seçenekler > Javascript etkinleştir'deki click'i kaldırırsanız bu kodun hiç bir geçerliliği kalmaz.

    YanıtlaSil
  23. slm
    ]]> kodunun üstüne ekledim hata mesajı vermedi .çalışıp çalımadığını nasıl anlayacagım . Mouse sağ klikliediğimde menü tekrar gelıyor

    YanıtlaSil
  24. @kepi
    Bu kod sağ tıklamayı değil de yazıyı seçmeyi engelliyordu ancak bir süredir Blogger'a eklenen harici kodların çalışmasında sorun var.O yüzden çalışmıyor.

    YanıtlaSil
  25. Yazı içerikleri ile ilgili sorunumun çözümüne vesile oldunuz.Teşekkür ederim.Görüntülerin de kopyalanamaması için bir öneriniz var mı? teşekkürler şimdiden...

    YanıtlaSil
  26. İşe yaradı çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  27. çok sağ olun teşekkürler.

    YanıtlaSil
  28. Selamlar!
    widget olarak ekledim Chrome da çalışıyor kod, fakat Internet Explorer da hala kopyalanabiliyor gözüküyor :(

    supercellma@gmail.com

    YanıtlaSil
  29. Ne yazıkki java ile bunun önüne geçmiş sayılmıyoruz :/ sadece caydırıcı

    YanıtlaSil
  30. " creativecommons" türü lisanlamaların caydırıcı etkisi olabilir mi ?

    YanıtlaSil
  31. @KİTAP Kurdu
    Kopyacıların çoğu cahil çoluk çocuk olduğu için onları bir şeyin caydıracağını hiç sanmıyorum.

    YanıtlaSil
  32. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  33. Çok teşekkür ederim Blog Hocam sayenizde çok şey öğreniyorum.

    YanıtlaSil
  34. bookmarklet ile kopyalanır siz ne yaparsanız yapın

    YanıtlaSil
  35. Bu faydalı paylaşım için teşekkürler Serdar Bey. Sizi takip ederek blogumu şekil ve içerik yönünden geliştirdim.

    YanıtlaSil
  36. Paylaşım çok iyi ancak bu kod eklendiğinde "Arama Butonu"nuda kullanılamıyor.

    YanıtlaSil
  37. KODLAR İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.