25 Haziran 2012 Pazartesi

“Yazı Kaç Kez Okundu?” Eklentisi

78 yorum

Blogunuzda yayınladığınız bir yazının kaç kez okunduğunu Analytics veya benzeri araçlarla detaylı bir şekilde görebilirsiniz ancak bunu her yazının başında veya sonunda okuucularına göstermek isteyen blogcular da olabilir.O yüzden bu eklentinin işe yaraycağını düşündüm ve paylaşmaya karar verdim.

 

Öncelikle birkaç uyarıda bulunmak istiyorum.Bu eklenti ile yazıyı kaç kişinin okuduğunu değil, kaç kez okunduğunu görebiliyorsunuz.Yani o yazıya her girildiğinde sayıda artış olacaktır.Bu yüzden çok doğru sonuçlar vermeyebilir ve kolayca manüpile edilebilir.

 

“Yazı Kaç Kez Okundu?” Eklentisi

 

Resimde gördüğünüz örnekte ben eklentiyi yazının hemen altına ekledim.Anlatımı da bu şekilde yapacağım.İsterseniz farklı bir yere de ekleyebilirsiniz.

 

Eklentiyi blogunuza eklemek için şablonunuzdan ]]></b:skin> kodunu bulun ve hemen üstüne aşağıdaki kodları ekleyin.

 

.ziyaretci-sayac{
background-image:
url(http://icons.iconarchive.com/icons/deleket/soft-scraps/16/Document-Copy-icon.png)
; background-position: 1em 1em; background-repeat:
no-repeat; background-color: #Fff; width: 50%; border:1px
#333 solid; padding: 1em; padding-left: 70px;
color: #ff2a00;-moz-border-radius:5px;-khtml-border-radius:5px;-webkit-border-radius:5px;border-radius:5px;margin:5px;
}

 

İkinci olarak şablonunuzdan <div class='post-footer'> kodunu bulun ve hemen üstüne aşağıdaki kodları ekleyin.

 

<b:if cond='data:blog.pageType == &quot;item&quot;'>
<script type='text/javascript'>
//<![CDATA[
function setC(visitors, value){
var expireDate=new Date (2099, 12, 31);
document.cookie = visitors + "=" + escape(value) + ((expireDate == null) ? "" : ("; expires=" +
expireDate.toGMTString())) }
function readC(visitors){
var search = visitors + "=";
var i, j;
if (document.cookie.length > 0) {
i = document.cookie.indexOf(search);
if (i != -1) {
i += search.length;
j = document.cookie.indexOf(";", i);
if (j == -1) j = document.cookie.length;
return unescape(document.cookie.substring(i,j));
} } }
var num;
num=readC("visitors");
if (!num) num=0;
num++;
setC("visitors", num);
document.write("<div class='ziyaretci-sayac'>");
document.write("<b>Bu yazı daha önce "+num+" kez okundu.<\/b>");
document.write("<\/div>");
//]]>
</script>
</b:if>

 

Eklentiyi sadece kayıtları okumak için içine girdiğinizde gözükecektir.Blogunuzun ana sayfasında gözükmez.

78 yorum:

  1. Merhaba bir arkadaşım blog isminizi yazıp yollamış. Bloguma resim yükleyemiyorum anladığım herşeyi yaptım ama durum değimedi yardımcı olurmusunuz ne yapmalıyım şimdiden teşekkürederimm..

    YanıtlaSil
  2. E-posta ile sorunuzu iletin lütfen, oradan yardımcı olayım.

    YanıtlaSil
  3. merhaba bende bu div class='post-footer' kodu iki kez çıkıyor. Niye olabilir ki?

    YanıtlaSil
  4. @supercellma
    Her şablonda o koddan 2 tane vardır.Siz ilkini yani üsttekini dikkate alacaksınız.

    YanıtlaSil
  5. hocam uygulamanın verileri pc nin önbelleğine saklıyor yani herkes kendi girdiği sayacı görecek,
    internet geçmişini silindiğinde sayaç sıfırlanıyor.

    YanıtlaSil
  6. Neşvünema bulmak..
    Blogger blogları hacklemenin tek yolu şifreyi ele geçirmektir.Bunu önlemek için rakamlar ve harflerin bir arada olduğu güçlü şifreler oluşturun ve şifrenizi belli aralıklarla değiştirin.

    YanıtlaSil
  7. Hocam eklenti muhteşem. teşekkürler.. benim blogumda yazı sonlarında bir yazı bilgisi alanı mevcut , o alana eklemek istiyorum lakin alt satıra atıyor, görünüm hoş olmuyor.

    bunun için ne yapabilirim? :)

    YanıtlaSil
  8. @Neşvünema bulmak..
    Blog hesabınıza girebilmek için e-mail adresi ve şifre gerekli.Önemli olan şifredir.

    YanıtlaSil
  9. bu kodları denilen yerlere girdim ve yorum yazma kısmıma giriş : işaretine döndü. Nasıl geri getirebilirim? Kodları sildim ama bir işe yaramadı. Bahsettiğim adres

    duslervecinayetler.blogspot.com

    YanıtlaSil
  10. @Biblio
    Widget şablonlarını varsayılana döndürün.

    @Neşvünema bulmak..
    Evet o şifreyi güçlü bir şifre olarak belirlemelisiniz ve belli aralıklarla değiştirmelisiniz.

    YanıtlaSil
  11. Dediğinizi yaptıktan sonra önizlemede yorum formuna giriş cümlesi görünüyor fakat kaydettiğimde yine : çıkıyor.

    YanıtlaSil
  12. @Biblio

    Yaptığınız bu işlemin yorumlarla hiç bir alakası yok ki.Ben tam olarak neresinde : işaret çıktığını da anlamadım.

    @Neşvünema bulmak..
    Şu kodu bulsanız da olur <div class='post-footer-line post-footer-line-1'>

    YanıtlaSil
  13. yazının sonunda mesela:

    Agatha Christie'nin ölümsüz karakterlerinden Elinor Carlisle yazdı: Pazar, Mart 04, 2012 :

    bu sondaki : işareti (bağlantılı) yorum formuna götürüyor ziyaretçiyi. orada bir cümle vardı o işaret yerine, o kayboldu.

    Şimdi widget şablonlarını varsayılana döndür dediğimde, önizlemede cümle çıkıyor kaydedip baktığımda yine : .

    Uzun oldu ama bir şekilde düzeltmem lazım bunu. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  14. Şablonu .xml formatında kaydedip bana gönderebilirmisiniz?

    YanıtlaSil
  15. elbette. mail adresinizi alabilir miyim?

    YanıtlaSil
  16. Hocam bende o resimdeki gibi çıkmıyor bende bu tür çıkıyor ;

    http://e1206.hizliresim.com/y/t/8qws9.jpg

    yani çerçeve yok

    YanıtlaSil
  17. @Yunusemre Çelik
    İlk verdiğim kodları yanlış eklemişsiniz.Tekrar deneyin.

    YanıtlaSil
  18. Merhaba, Eklenti hatalı hocam. İlk konudan itibaren, konunun kaç defa okunduğunu göstermiyor. Gösterdiği değer, konunun sıralamasıdır. Yada farklı bir değerdir. Ama eklentinin konu gösterim sayısını belirtmediği kesin. 2 farklı blogumda da denedim. Sonuç malesef olumsuz.

    YanıtlaSil
  19. Ve açıkçası bu tarz bir eklenti çok işe yarardı. Wordpresste mevcut ama blogger da çalışanını bende arıyorum.

    YanıtlaSil
  20. @Neşvünema bulmak..
    Blogunuz http://nesvunema.blogspot.com değil mi? Ben baktım <div class='post-footer'> kodu var.Aramadan önce widget şablonlarını genişlet kutucuğuna tıkladıınz mı?

    YanıtlaSil
  21. Hocam bu saymayı bilmiyor lütfen ona 1'den başlayarak saymayı öğretir misin?
    Şaka bir yana taze yayınlanan postumu önizlemede ve daha sonra yayındayken ilk ben okuyor olmama rağmen atıyorum 29 kez okundu diyor..

    YanıtlaSil
  22. @Değmesin Yağlı Boya
    Biliyorsunuz ben deneyip çalıştığına emin olmadan hiçbir şeyi blogda paylaşmıyorum.Bunu da denediğimde bir sorun yaşamamıştım.Tekrar kontrol edeceğim.

    YanıtlaSil
  23. Hocam süpersinizi ya.. Kaç gündür böyle bişey arıyordum. Sayenizde buldum. Süpersiniz.. Teşekkürler.. Ellerinize ve emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  24. Hocam ben bu uygulamada bir hata farkettim. Google'dan gelen girişlerde sayaç düzgün çalışıyor. Herhangi bir hata yok fakat. Yazılar arası geçişlerde sorun oluyor.

    Örnek : X yazısında 15 okunma yazıyorsa; Y yazısına geçince 16 okunma yazıyor.

    Z yazısına Google'dan girince 20 okunma gösteriyorsa; Y yazısından Z'ye geçince 17 okunma gösteriyor.

    Yani yazılar arası geçişlerde; sayaçtaki sayılar birbirini takip ediyorlar.

    YanıtlaSil
  25. Yukarıda dediğim özellikle alt alta gelen yazılarda oluyor. Blog siteme girin ve anasayfadaki yazıların bir kaçını yeni sekmede açın. Bunun böyle olacağını farkedeceksiniz. Yani bu durumda sayımlar sağlıklı olmuyor. Bu durumu nasıl düzeltebilirim.

    Yeni yayınladığım yazının okunma sayısı bir anda 48-49 oluyor.

    YanıtlaSil
  26. Tamamdır çalışıyor. Denemek amacıyla sayfayı yenilediğimde birer birer artıyor. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  27. @Serdar Kara

    iyi günler hocam ben kodu bloguma ekledim.iyi güzel çalıştı ama sadece eklentiyi ekledikten sonraki okunmaları gösteriyor.
    Mesela bir makalem 7 bin kere okunmuş eklentiyi ekledikten sonra baktığımda bu yazı 3 kere okundu yazıyor.

    YanıtlaSil
  28. İyi günler hocam, nasılsınız? Bu yorum kutunuzun üst tarafındakı şu yazıyı ve linki nasıl eklediniz?

    """Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın.Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa iletişim formunu kullanın."""

    zamri2@hotmail.com-a gönderirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  29. Çok teşekkür ederim hocam.
    Bir de iletişim formu hazırladım her şey tamam
    formda birşey yazıyorum göneriyorum, Mesaj alanını doldurun yazıyor. http://yumorveotesi.blogspot.com/p/kontakt.html

    YanıtlaSil
  30. çalışıyor fakat yanlış sayıyor :D
    mesela bir yayını tıklayınca "Bu yazı daha önce 1 kez okundu. diğerini tıklayınca "Bu yazı daha önce 2 kez okundu. diyor :)) her yayını tıklayınca bir öncesindeki sayıyı yeni tıkladığın yayına ekliyor okundu olarak :D

    YanıtlaSil
  31. Hocam
    Verdiğiniz kodların üstüne yapıştırmalarımı yapmama rağmen blogumda yazı okunma sayaçı çıkmıyor. Birkaç sefer denememe rağmen yine de sayaçı çıkarmayı başaramadım. Bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.
    Teşekkürler.
    Blogumun adresi:
    http://yoncademirel.blogspot.com

    YanıtlaSil
  32. yanlışsayıyor zaten boşuna uğraşma :D

    YanıtlaSil
  33. @Yonca büyüyor...
    <div class='post-footer'> kodundan şablonda 2-3 tane vardır.Verdiğim kodu birincisinin üstüne yapıştırın.

    YanıtlaSil
  34. ne kadar aradıysam bulamadım ama sonunda burada buldum hocam teşekkur ederım

    http://kibarblog.blogspot.com beklerim.

    YanıtlaSil
  35. Sağolasın hocam. 2 gündür aradığım şeyi yine sayende buldum.

    YanıtlaSil
  36. bende http://www.girisimce.blogspot.com sitesinde deneyeceğim ama kodları bulmakta zorluk çekiyorum kodları bulmanın daha kolay bir yolu var mı bilen varsa benimle paylaşırsa sevinirim. slmlar

    YanıtlaSil
  37. Ctrl ve F tuşlarına basarak arama kutusunu açabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  38. http://yardimblogum.blogspot.com/2012/09/yaz-kac-kez-okundu-widgeti.html

    Kaynak gsterilmeden paylaşım yapmış serdar hocam haberiniz olsun istedim.

    YanıtlaSil
  39. @Şuayip KAMBUR
    İlgilendiğin için çok teşekkür ederim Şuayip ama bunların sayısı o kadar fazla ki uğraş uğraş bitmez :)

    YanıtlaSil
  40. Ben Siteme Uyguladım Çalışmıyor.

    Bir Önceden 2000 kez tıklanmış bir sayfaya 0dan başladı sanmışdım dahada kötüsüymüş ..

    her girildiğinde sıfırlanıyor uzun lafın kısası bozuk kardeş düzeltmen gerekiyor..

    YanıtlaSil
  41. eyvallah kardeşim çok süper oldu (:

    YanıtlaSil
  42. merhaba. bu kod dinamik şablonda çalışmıyor olabilir mi? sidebar şeklinde dinamik şablon kullanıyorum. ayrıca simple şablon kullanınca hit sayısı 10 sa dinamik kullanınca 80 falan oluyor, bu fark nedendir acaba? dinamik şablonlu bloglar aramalarda daha sık mı çıkıyor acaba?

    YanıtlaSil
  43. @Karan'ın Annesi
    Bu kod dinamik şablonda çalışmıyor olabilir, ben tüm anlatımları simple şablonda denedikten sonra yapıyorum. Dinamik şablonlarda sayfalar arasında geçiş aynı pencerede olduğu için sayfa görüntülemesi artar, hit daha farklı bir kavram.

    YanıtlaSil
  44. Merhaba Serdar Bey,

    Okuma sayısını nasıl yukarda gösterebiliriz ?

    YanıtlaSil
  45. malesef serdar kardeşim sayımı yanlış yapıyor :|

    YanıtlaSil
  46. @Uğur Korkmazyürek
    Yukarıda derken yazıyla başlık arasını kastediyorsunuz kodu <data:post.body/> kodunun üstüne ekleyebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  47. peki ben de simple şablona cevirip html kodları girdim ama bu sefer de sanırım counter hatası var.cunku bı yazım 6 like almış ama 1 sefer okundu yior, saçma değil mi rakamların boyle olması? bloggerın kayıtlarında 87 kişi okumuş görünüyor aynı yazıyı? nerede hata yaptım acaba?

    YanıtlaSil
  48. @Karan'ın Annesi
    Kodu eklemeden önceki gösterimleri saymadığı için 1 olarak gözüküyor. Daha önceki okunmalar gösterilmez.

    YanıtlaSil
  49. hmmm peki o zaman teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  50. hocam ben eklentiyi ekledim fakat sevmedim. kaldırmak istiyorum. nasıl yaparım ?

    YanıtlaSil
  51. @savaş şenyer
    Eklediğiniz kodları silin.

    YanıtlaSil
  52. Hocam beimde bir sorum olacak.. Çözüm üreteciğinizi düşünüyorum.. Şu verdiğim fotodaki tarz bir şey yapmamız mümkünmü mümkün ise nasıl önceliği kaç kez okundu ikinci ok ile belirttiğim olan.. Cevabınızı bekliyorum..

    http://img33.imageshack.us/img33/9742/turkcedublajvesayacekle.png

    YanıtlaSil
  53. bu kodu daha önceleri denemiştim ama tam olarak iyi bir istatistik vermiyor uzun zamandan beri kullandığım çok kaliteli dediğim bir eklenti vardı evet kaliteydi hep sorunsuz çalıştı ama yazılarımdan birinin okunma sayısı 100 bin kişiyi geçince sayaç kendini sıfırlamış sadece o sayfada bende kaldırdım yani uzun vadeli okuma sayısı limiti olmayan sayac yok mu

    YanıtlaSil
  54. google'da arama yaparken denk geldim bu yazıya.
    web tasarım bilginiz ne seviyede bilmiyorum ama bu söylediğiniz kodun çalışması, blogger için doğru sonuç vermesi imkansız.

    okunma sayısı verisini edlde edebilmek için sunucuya bağlanmak, php verilerine ulaşabilmek gerekiyor. blogger'a bu özellik google tarafından eklenmediği sürece bu ve benzeri tekniklerin hiçbirisi okunma verisini veremez.

    düşünün bir kere; java script tarayıcı taraflı bir dildir ve ancak sizin yaptığınız işlemlerle ilgili çalışabilir. bu ve benzeri kodlar piyasada çok. bu kodlar ya rastgele sayılar gösterebilir, ya da sadece sizin okuma sayınızı gösterebilir. aksi saçmalıktan öteye gidemez.

    yazarlar daha önce de bunu belirtse de siz duymazdan gelmişsiniz. belli ki bilginiz olan bir konu değil. siz de önceki yorumda kodları silmesini söylemişsiniz, ben de benzer bir uyarı yapayım; siz insanları yanıltmayı ve boşa kürek çektirmeyi engellemek için bu yazıyı silin.

    YanıtlaSil
  55. admin eklentiyi ekledim ama sadece benim kileri sayıyor. mesela bir kayda girdim 1 oldu. aynı eklentiyi ziyaret edenlerde olduğu için baya bir bekledim sonra artmışmı diye girp baktım, benim girmrmle sayaç 2 oldu, dediğim gibi sadece benimkileri saıyor, kodda bir hata mı var?

    YanıtlaSil
  56. Terden ölicem ya yapıyom kaydederken sürunlar ayrıştı felan diyo ben oyun siteme eklicem ve bu oyun daha önce 1 kez oynandı gibi gözüktürcem yardım

    YanıtlaSil
  57. Merhaba benim blogumda şablon html'yi düzenleden girdiğimde bu iki kod da çıkmıyor, nerede yanlış yapıyorum acaba ?

    YanıtlaSil
  58. sa hocam bende çalısmıyor bı bakarmısınız http://sosyobal.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  59. http://pcmaps.blogspot.com.tr/
    Hocam bende de olmadı göstermiyor

    YanıtlaSil
  60. Yorum baloncugunun yanindaki kirilmis dikdortgen ne demek

    YanıtlaSil
  61. Ben bu kodu bloguma ekledim ama sayfalarda herhanbi bir istatistik çıkmadı. yukarıda yapılması gerekenleri uyguladım ama nafile

    YanıtlaSil
  62. hocam benim blogta ]]> kodu yok bi türlü ekleyemiyorum bu konuyu lütfen yardımcı olun blogum http://tarihvekomplo.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  63. sorunsuzca ekledim teşekkürler . www.serkanturkel.net

    YanıtlaSil
  64. peki bunu sayfalarda nasıl göstercegiz hocam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu işlemle zaten sayfalarda görünüyor

      Sorunsuzdur ;
      www.haberciadam.net

      Sil
  65. bloğumdan diğe bloggerları bulup nasıl takip edebilirim

    YanıtlaSil
  66. bu kodun çulışanını sizde buldum yaaa çok sağolun. Ziyaretçiniz bol olsun inşulluh.

    www.teknodinamique.com

    YanıtlaSil
  67. bu kodun çulışanını sizde buldum yaaa çok sağolun. Ziyaretçiniz bol olsun inşulluh.

    www.teknodinamique.com

    YanıtlaSil
  68. Serdar hocam birşey sorabilir miyim ben bunu siteme eklemek istiyorum ama yukarıda bir arkadaş herica giren kişiye ayrı sayaç tarzı bireyden bahsetmiş ve geçmiş silinince başa dönüyor diyor böylemi yoksa normal blogger içindeki yazı tıklama sayacindaki sayıyı mi gösteriyor?

    http://www.apkoyun.club

    YanıtlaSil
  69. kodu at çöpe gitsin.. hangi yazıyı tıklarsan tıkla hepsi eşit sayıda okunmuş gibi gözüküyor.. üstelik bi gün sürüyor sonra sıfırlanıyor.. anlayacağınız bu kodun gerçek ismi günlük ziyaretçi sayacıdır..

    YanıtlaSil

Picardes

LİNKLER