19 Eylül 2012 Çarşamba

Blogger’da Resimlerin Etrafındaki Çerçeve Ve Gölgeyi Kaldırma

41 yorum

Blogger temalarında en sevilmeyen özelliklerden biri, yazıya eklenen resimlerin kenarında çıkan çerçeve ve gölge.Kimileri resme bir güzellik kattığını düşünebilir ama kullandığınız resim transparan bir resimse, bu çerçeve ve gölge yüzünden transparanlık özelliğini kaybederek sevimsiz bir arkaplan oluşuyor.

 

blog

 

Bu yazıda, resimlerin kenarındaki çerçeve ve gölgeden nasıl kurtulacaınızı anlatacağım.Çözüm pratik ve kesin :)

 

Şablonunuzun HTML kodlarının olduğu pencereyi açın ve Ctrl+F tuşlarına basarak ]]></b:skin> kodunu bulun.Bu kodun hemen üstüne aşağıdaki kodları ekleyerek şablonu kaydedin.

 

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,
.BlogList .item-thumbnail img {
  padding: none !important;
  border: none !important;
  background: none !important;
  -moz-box-shadow: 0px 0px 0px transparent !important;
  -webkit-box-shadow: 0px 0px 0px transparent !important;
  box-shadow: 0px 0px 0px transparent !important;
}

 

Çok kişi tarafından sorulduğu için blogda paylaşma itiyacı hissettim.Umarım birilerinin işine yaramıştır.

41 yorum:

  1. Evet oldu.. bende hiç sevmiyordum. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Hocam cok guzel bir tavsiye tesekkur ederim ben ozel olarak bir sey sormak istesem hatta talep etsem nasil olur?
    Resimlere mouse ile uzerine gelindiginde herhangi bir efekt eklememiz mumkun olabilir mi?resmi solgunlastirarak veya hareketlendirerek?

    YanıtlaSil
  3. @Değmesin Yağlı Boya
    Şeffaflık efekti var en basiti.Şu şekilde ekleyebilirsiniz:

    .post-body img:hover {opacity:0.7;}

    YanıtlaSil
  4. diğer üç blogumda çalıştı ama www.mutfakgazetesi.com'da çalışmadı. nedeni ne olabilir.
    oysa tam aradığım birşeydi.
    kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  5. @mutfak gazetesi
    Yazı alanının genişliğinden olabilir.Genişliği azaltmayı deneyin.

    YanıtlaSil
  6. teşekkürler hocam. hemen deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  7. Ben de kaç zamandır bunu arıyordum yaa.. Çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
  8. harika oldu var olun hocam...

    YanıtlaSil
  9. Teşekkürler Serdar Bey; Dinamik blog da uyguladım.Ve güzel oldu.Hatta kaynak belirterek birçok kişinin de kullanımına sunmak istiyorum.Müsade ederseniz.

    YanıtlaSil
  10. Adnan Güney
    Elbette.Blog Hocam'ı kaynak göstererek paylaşabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  11. Cok faydali bilgiler,acemiligime ragmen denedim ve oldu,tesekkürler

    YanıtlaSil
  12. Teşekkürler çok güzel oldu,hiç sevmemiştim çerçeveyi.

    YanıtlaSil
  13. serdar bey şeffaflık efekti için verdiğiniz kodu nereye uyguluycam

    YanıtlaSil
  14. ya serdar bey anlayamıyorum nedenini yorum balonunu ekledim olmadı, yukardakini ekledim olmadı,lütfen yardımcı olumusunuzzzzzzz

    YanıtlaSil
  15. Allah razı olsun paylaşandan.

    YanıtlaSil
  16. Bu kesinlikle mükemmel oldu.

    YanıtlaSil
  17. Hocam ben çerçeveye almak istiyorum nasıl olcak ?

    YanıtlaSil
  18. Ben kaldırmanın aksine resme çerçeve eklemek istiyorum..bu mümkün mü acaba?

    YanıtlaSil
  19. Çok teşekkürler.. :) Gerçekten işe yaradı valla :D çok sağolun..

    YanıtlaSil
  20. kodu başarıyla www.fikirsepetim.com siteme ekledim.Serdar Hoca'dan daha öğrenecek çok şeyimiz var..Teşekkürler hocam

    YanıtlaSil
  21. blog üzerinden kodda bulmak zordu o kodu ama kopyalayıp bilgisayrda yeni metin defteri açarak oraya yapıştırdım ve oradan kolayca buldum...keşke daha önce aklıma gelseydi.

    Teşekkürler Blog Hocası :)

    YanıtlaSil
  22. Çalışmıyorsa .post şeklinde aratın kodlara bakın sonunda bulursunuz .post body tarzı bişey olması lazım bulduğunuxda 3px 3px şeklinde yazılar olanındaki 3px (yada her neyse) yi 0 yapın.

    YanıtlaSil
  23. Çook teşekkür ediyorum.. Büyük bir dertten kurtardınız beni.. :))

    YanıtlaSil
  24. Ben aynen dediğiniz gibi uyguladım ancak olmadı. Resimlerin çerçevesi kalkmadığı gibi navbarın üzerinde kod belirdi.

    YanıtlaSil
  25. @Elif Yılmaz
    Kodu yanlış yere veya eksik eklemişsiniz.

    YanıtlaSil
  26. harikasınız kaç gündür arıyordum :))

    YanıtlaSil
  27. çok teşekkür ederim nezamanır bunu arıyordum.

    YanıtlaSil
  28. Harikasınız Blog Hocam :) Şuan 4-5 tane blogun önündeki engeli aşmış oldunuz. :) Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  29. teşekkür ederiz serdar hocam, ne zaman blogla ilgili başım sıkışsa orjinal çözümler sunuyorsunuz. Bu konu ile yakından alakalı bi soru sormak istiyorum site içinde resimlere tıkladığımızda resmi gösteren özel bi sayfa açılıyor, öyle bi sayfanın açılmasını engellemek için ne yapabiliriz.

    YanıtlaSil
  30. Hocam allah razı olsun, harikasınız valla. Ben de nasıl yapıyorlar acaba diye düşünüyordum:)

    YanıtlaSil
  31. teşekkürler böyle çok daha iyi oldu.

    YanıtlaSil
  32. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  33. Bende uyguladım sorunsuz oldu.Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  34. Aynı şekilde cep telefonundan da girildiğinde resimlerde çerçeveyi kaldırmak mümkün mü acaba?

    YanıtlaSil
  35. Çok teşekkürler, uzun zamandır çerçeveyi kaldırmak istiyordum, harika oldu.

    YanıtlaSil
  36. Nihayet ben de yapabildim; çok teşekkür ederim yine Serdar Bey, iyi ki varsınız.

    YanıtlaSil

Picardes

LİNKLER