Bloglar Ve Çekilişler

Son zamanlarda bloglar arasında adeta bir çekliş yarışı var.ürü ne olursa olsun pek çok blogcu okuyucuları arasında çekiliş düzenleyerek ufak tefek bazı hediyeler dağıtıyor.Yazar ve okuyucu arasındaki bağı güçlendirdiği gibi blog promosyonu açısından çok etkili bir yönem çekilişleri siz de kendi blogunuzda düzenlemeyi düşünüyorsanız bu yazı size rehber olacaktır.

 

Çekiliş

 

Ödülünüzü Belirleyin

 

İşe çekiliş sonucunda vereceğiniz ödül yada ödülleri belirleyerek başlamanızı öneririm.Çok pahalı ve sıradışı ödüller belrlemeniz gerekmez.Önemli olan okuyucularınızın ilgisini çekecek türde hediyler olmasıdır.Örneğin bir yemek blogu yazıyorsanız hediyeniz yemek kitabı veya bir teknoloji blogu yazıyorsanız hediyeniz bir flash disk olabilir.

 

Kuralları Belirleyin

 

İkinci olarak katılım nasıl olacağını belirleyin.Okuyucularınız çekilişe katılmak için ne yapmalı? Bu adımda dikkatli düşünün ve kurallara hedefiniz doğrultusunda karar verin.Örneğin hedefiniz Twitter’daki takipçi sayınızı arttırmaksa kurallarınız şunlar olabilir: “1. Twitter’da takipçi olmalı, 2. Çekilişi tweetlemeli.” Veya backlink ya da trafik kazanmak istiyorsanız çekilişe katılmak için şu kuralları koyabilirsiniz: “1.Çekiliş hakkında yazı yazmak, 2. Yazının linkine yorum olarak bırakmak.

 

Çekilişinizi Duyurun

 

Özenli bir post hazırlayarak yapacağınız çekilişi okuyucularınıza duyurmalısınız.Postunuzda katılım şartlarını ve ödülleri net bir şekilde belirtilmelisiniz.Katılımı arttırmak için sosyal medyada da çekilişin duyurusunu yapabilir, çeşitli forumlarda paylaşabilir, diğer blogcu arkadaşlarınızdan duyuru konusunda yardım isteyebilirsiniz.

 

Çekilişi Yapın

 

Katılımcıları belirledikten sonra sıra çekilişi yapmaya geldi.Bu noktada bize Random.org sitesinin List Randomizer aracı yardım edecek.Bu araçtaki kutuya katılımcıların isimlerini yazdıktan sonra alt taraftaki Randomize butonuna basın.Araç rastgele bir sıralama yapıp sonuçları ekrana yansıtacaktır.

 

Sonuç

 

Çekilişin sonucunu blogunuzda paylaşırken çekiliş sonuç ekranın ekran görüntüsünü fotoğrav veya video olarak kaydederek sonuç duyuru postunuza mutlaka ekleyin ki insanların kafasında bir soru işareti kalmasın.

 

Söz Sizde

Ben bugüne kadar Blog Hocam’da çekiliş yapmadım ama bu yazıyı okuyan blogcular arasında çekiliş yapmış onlarca kişi olduğundan eminim.Bu kişiler deneyimlerini ve önerilerini benimle paylaşırsa sevinirim.

12 yorum:

  1. Selam!
    Blogumun 100. kişiye ulaşmasının ardından bir hediye çekilişi yapmıştım. Çekilişi duyurduğum postum, http://supercellma.blogspot.com/2012/05/eyy-ahaliii-cekilis-var.html

    Çekilişle ilgili link verme vb için açıklama yazım
    http://supercellma.blogspot.com/2012/05/cekilisle-ilgili-acklama.html

    Çekilişimle ilgili durumdan haberdar ettiğim yazı
    http://supercellma.blogspot.com/2012/06/cekilis-olayi-durum-raporu.html

    Ve çekiliş sonucu yazım
    http://supercellma.blogspot.com/2012/07/cekilis-sonuclari.html

    Çekiliş sayesinde blog takipçilerimin sayısı arttı ve blog trafiğim de. Ama bazı kişiler yalnızca hediye çekilişine dahil olabilmek için takipçi oldukları için çekilişten sonra izleyici olmaktan çıkıyorlar, bu da edindiğim tecrübeler arasında.


    YanıtlaSil
  2. Öncelikle çekilişle ilgili hazırladığınız postların harika olduğunu belirteyim.

    Sırf çekiliş için takip eden, sonra da uçup giden kişilerin olduğu gerçek ama bunun önüne de geçmek zor.Çekilişe başlarken bunu göze almak gerekiyor.

    YanıtlaSil
  3. Yakın bir zaman da ben de bir çekiliş düzenlemeyi düşünüyordum. Bu yazı benim gibi kişilere iyi bir kaynak olabilir.

    YanıtlaSil
  4. hiç birine katılmıyorum çünkü dandik bir hediye için ciddi bir mesai harcamamızı istiyorlar. Büyük firmaların yaptıkları çekilişlere güveniyorum ama blog ve twitterdaki kişilerin yaptıkları çekilişlere güvenim az.

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar sevgili hocam çekiliş bloglar arasında yapılan en güzel faaliyetlerden biri bence de kesinlikle tavsiye edilir ..
    İyi günler dilerim..

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim.İleriki zamanlarda işime yarayabilir.

    YanıtlaSil
  7. Hocam şu an Norton İnternet Security Orijinal Lisans Anahtarı çekilişi düzenliyorum, katılım evet biraz az oluyor ama blog veya site için böyle şeyler gerçekten önem taşıyor.

    YanıtlaSil
  8. benimde düşündüğüm bir etkinlikti bu yazıyla karşılaştığıma sevindim teşekkürler hocam ;)

    YanıtlaSil
  9. Ben hediye çekilişlerini çok yararlı buluyorum ilk yaptığım çekiliş sayesinde inanılmaz trafik almıştım, 600'e yakın yorum gelmişti, iyi bir çıkış oldu. Elinizden geldiğince hediye verin derim ;)

    İncelemek isterseniz: http://www.balkopugutasarim.com/search/label/hediye%20%C3%A7ekili%C5%9Fi

    YanıtlaSil
  10. @Merve Gizem Oluş
    Süper netice elde etmişsiniz. Tebrikler.

    YanıtlaSil
  11. Bende ilk defa çekiliş düzenliyorum herkesi beklerim
    http://morlumutfak.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.