19 Kasım 2012 Pazartesi

Analytics: Trafik Kaynakları Ve Anahtar Kelimeler

13 yorum

Google Analytics kullanımına ait bilgiler vermeye devam ediyorum. İlk yazımda fazlaca karıştırılan Ziyaret - Ziyaretçi – Sayfa Gösterimi verilerini açıklamıştım. Bu yazıda da trafik kaynakları ve anahtar kelimelerden bahsedeceğim.

 

Google Analytics’in “Trafik Kaynakları” sekmesi site yöneticilerinin en sık ziyaret ettiği sekmelerden biridir. Burada sitenize hangi kaynaktan kaç kişinin geldiğini, sitenizin hangi sayfasına geldiğini, Google’da hangi aramalardan sitenize geldiğini görebilirsiniz.

 

Genel olarak 3 tür trafik kaynağı vardır. Bunlar; doğrudan trafik, yönlendirme trafiği ve arama trafiğidir. İsterseniz bunların ne anlama geldiğinden kısaca bahsedeyim.

 

1. Doğrudan Trafik: Sitenize direkt yapılan ziyaretleri kapsar. Tarayıcının adres satırına sitenizin adresini yazark siteniz ziyaret edildiyse, tarayıcının sık kullanılanlar listesinden doğru siteniz ziyaret edildiyse veya tarayıcının açılış sayfası olarak sizin siteniz ayarlanmışsa, bu ziyaretler Google Analytics tarafından doğrudan trafik kabul edilir.

 

2. Yönlendirme Trafiği: Başka bir site aracılığıyla sitenize yapılan ziyaretleri kapsar. Bir siteyle link veya banner değişimi yaptıysanız, başka bir siteden her hangi bir yazınıza link verildiyse, bir sitenin kenar çubuğunda bannerınız varsa veya bir sitenin blogrollunda yer alıyorsanız, buralardan gelen ziyaretler Google Analytics tarafından yönlendirme trafiği kabul edilir.

 

3. Arama Trafiği: Arama motorları aracılığıyla sitenize yapılan ziyaretleri kapsar. Google, Bing, Yahoo, Yandex, Conduit, Ask gibi arama motorlarında yapılan bir aramada sonuçlar arasında sizin siteniz de varsa ve aramayı yapan kişi o sonuca tıklayarak sitenizin her hangi bir sayfasına girş yapıyorsa, Googl Analytics bunu arama trafiği kabul eder.

 

 

Bloguma Hangi Kelimeleri Arayarak Gelmişler?

 

Hatırlarsanız Google ve Arama Sorguları başlıklı bir yazı yazmıştım. O yazıyı yazarken Google Analytics’in arama sorgularını gösterme özelliğinden faydalanmıştım. Siz de blogunuza hangi arama sorguları sonucu ulaşıldığını görebilirsiniz.

 

Google Analytics’te Trafik Kaynakları > Arama > Organik yolunu takip ettiğinizde anahtar kelimelerin olduğu sayfa açılacaktır. Bu sayfada en çok trafik gönderen anahtar kelime olarak muhtemelen (not provided) diye bir şey görecekseniz.Öncelikle bunun ne olduğunu açıklayayım.

 

analytics-arama

 

(not provided) Nedir?

18 Ekim 2011 tarihinde Google, resmi blogunda yaptığı açıklama ile gizlilik ve güvenlik açısından, Google hesabın giriş yapan kullanıcıların yaptığı aramaları paylaşmıyor ve bunları (not provided) olarak tek başlık altında gösteriyor.

 

 

Hangi Anahtar Kelime Hangi Sayfaya Yönlendirmiş?

 

Size faydalı bir ipucu vermek istiyorum. Anahtar kelime raorlarında hangi anahtar kelime sitenize girildiğini kolayuca görebiliyorsunuz. Peki o anahtar kelimenin ziyaretçiyi hangi yazınıza yönlendirdiğini görmek ister misiniz?

 

analytics-keyword

 

Anahtar kelime raporlarının olduğu asyfada ikincil boyut olarak Açılış Sayfası’nı seçtiğinizde anahtar kelimelerin ziyretçiyi hangi sayfaya yönlendirdiğini görebilirsiniz.Bu özellik sayesinde (not provided) olarak gizlenen anahtar kelimeleri de tahmin edebilirsiniz.

 

analytics-not-provided

 

Benim trafik kaynakları ve anahtar kelimeler ile ilgili söyleyeceklerim şimdilik bu kadar. Merak ettiğiniz ve öğrenmek istediğiniz şeyleri sorarasanız detaylı bir yazıyla yardımcı olmaya çalışırım.

13 yorum:

  1. Serdar bey tamda aramaktan yorulduğum konuya temas değinmişsiniz teşekkürler çok faydalı oldu bu makale aklınıza sağlık.

    YanıtlaSil
  2. s.a kolay gelsin arkadaşım emeğine sağlık süper bi paylaşımda bulunmuşsun

    bide video lu paylaşım yaparsan çok sevindirirsin bizleri adım adım takip etim ama biraz zorlandım

    YanıtlaSil
  3. bende merak ediyordum not providedı

    YanıtlaSil
  4. bişi sorucaktım :) sitemi ziyaret edip yanlışlarımı söylermisiniz acemiyimde :) www.safaamalik.blogspot.com

    YanıtlaSil
  5. Merhaba, anahtar kelime raporlarının olduğu sayfada ikincil boyut olarak Açılış Sayfası’nı seçtiğimde karşılaştığım anahtar kelimeler ile benim aynı yazı için belirlediğim anahtar kelimeler arasında farklılıklar görünüyor (eksik, fazla ya da farklı olabiliyor). Bu durumda analytics verilerini referans alarak anahtar kelimelerimi güncellemeli miyim?

    YanıtlaSil
  6. @Murat Yaman
    Anladığım kadarıyla durum şu:

    Siz bir yazı yazdınız ve bu yazıya X anahtar kelimesini yerleştirerek X diye yapılan aramadan ziyaretçi çekmek istediniz. Ancak Bu yazıya Y aramasından daha fazla ziyaretçi geliyor.

    Bunun bir çok sebebi olabilir.

    1. X anahtar kelimesini aşırı kullanarak o kelimede ceza almış olabilirsiniz.

    2. X anahtar kelimesinde rekabet yüksek olduğu için gelen trafik çok düşük olabilir.

    3. Yanlış On-Page teknikleri uygulamış olabilirsiniz.

    Eğer Y aramalarından bu yazıya gelinmesinden memnun değilseniz yazının içeriğini değiştirebilir ve X anahtar kelimesi için optimize edebilirsiniz. Eğer sizin için bir sakıncası yoksa bırakın öyle kalsın.

    YanıtlaSil
  7. Öncelikle hızlı yanıtınız için teşekkür ederim. Tavsiyenize uyacağım.

    Bir sorum daha var, yardımcı olabilirseniz sevinirim.

    Google, arama yapılan anahtar kelime veya kelimeleri içeriğin içinde mi yoksa bizim belirlediğimiz anahtar kelimelerin içerisinde mi arıyor? Eğer yanıt her ikisi ise acaba aralarında belirli bir yüzde oranı var mıdır?

    YanıtlaSil
  8. Birisi Googl'da bir arama yaptığında Google botları aracılığıyla indexlenen tüm içerikler taranır ve özel bir algoritma dahilinde sonuçlar aramayı yapan kişiye listelenir. Önemli olan tüm içeriğiniz ve bu içeriğin Google tarafından indexlenmesidir.

    YanıtlaSil
  9. peki bu arama kelimelerini siteme ekleyebilir iyim
    siteme bu kelimelerle aranılarak gelinmiş diye

    YanıtlaSil
  10. merhaba arkadaşlar..google analytıcs format mı değiştirmiş ya da ne zamandan beri böyle bilginiz var mı? http://cerezlerim.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  11. merhabalar hocam,
    siteme yapılan bütün girişler doğrudan traik olarak gösteriliyor google analytics'den, bunun nedenini bana açıklar mısınız ?

    YanıtlaSil
  12. Ben sitemin ismini değiştirdim.Şimdi google analyticse baktığımda hiç arama trafiğinden sonuç geldiği gözükmüyor.nedeni ne olabilir?

    YanıtlaSil

Picardes

LİNKLER