Blogunuza Vakit Ayırmak Zor Değildir!

Facebook hesabınız ve twitter'daki kişilerinizin büyük bir çoğunluğu blog sahibi olanlardan oluşuyorsa bir çok soruya muhatap olabiliyorsunuz. Hele bir de az çok kod bilgisine ve tasarım yetisine sahipseniz artık çözüm mercii olmuşsunuz yada bu yolda ilerliyorsunuz demektir.

 

Geriye dönüp sorulan sorulara baktığım da bir sorunun diğer sorulardan çok farklı olduğunu ve bu konunun gerçekten irdelenmesi gerektiği kanaatine vardım.

 

Soru şu ; '' bloğunuza nasıl vakit ayırabiliyorsunuz?''

 

Soru gerçekten basip ama cevabı hiç de öyle basite indirgenebilecek türden değildir.Bana bu soruyu soran kişilerin sosyal medya izlerini takip ederim. Bu soruyu soran kişinin facebook , twitter gibi yerlerde ne kadar vakit  harcadığına bakarım.

 

Bir çoğu saatlerini sosyal mecralarda harcarken , bir çoğu oyun oynamakla harcıyor.

 

Ben bloğuma nasıl vakit ayırırım;


Bloğum benim için ailemin bir bireyi gibidir. Nasıl ki eşime ve oğluma vakit ayırıyorsam , bloğuma da vakit ayırmalıyım. Bir blog açıp bir süre sonra sıkılmak yada heves gibi görmek bana hiç etik gelmiyor.


Günümüzde insanların o kadar çok söyleyecek şeyi olmasına rağmen bir blogun istikrarını sağlayamıyor olması da abesle iştigaldir.

 

Bloga Vakit Ayırmak

 

1-) Her akşam en az  30 dakika bloğuma yeni makale yazmak yada yeni makaleler hazırlamak için bilgi ,belge,döküman ,materyal toplarım.

 

2-) Hafta sonu Cumartesi ve Pazar günleri sabah namazından sonra mutlaka bloğumun tasarımı ile ilgilenirim. Yeni özellikler ekleyebilir miyim , kullanımı ve tasarımı daha da iyileştirebilir miyim sorularıma cevaplar ararım.

 

3-) Hafta içi her gün sabah 07:00 ile 08:00 saatlerinde haber sitelerini dolaşarak gündemi takip eder ve bloğum da bahsedebileceğim hususları not ederim.

 

4-) İşyerinde 1 saat olan öğle yemeği molasının 15 dakikasını yemeğe , 15 dakikasını öğle namazına ve kalan 30 dakikayı da benim gibi blog tutanların bloğundaki yeni makaleleri okumakla , onların bloglarına göz gezdirmekle geçiririm.

 

5-) Daha önce sizlere burada ki yazımda bahsettiğim özelliği kullanarak vaktimin bol olduğu dönemlerde arka arkaya yazdığım makaleleri zamanlayarak , vaktimin kısıtlı olacağı dönemlerde yayınlanmasını sağlayarak bloğumu dinamik tutmaya çalışırım.

 

6-) Son olarak en çok yapılan hatayı belirtmek istiyorum. Bir çok blog sahibi vaktinin büyük bir çoğunluğunu bloğunun temasını düzenlemekle harcar ki eskiden ben ve benim gibi olan blog yazarları da öyleydi. Zaman içerisinde blogun tasarımı ile çok oynamamak gerektiğini ve oraya harcanacak eforun yeni bilgiler paylaşmak için, yeni makaleler yazmak için harcamanın daha doğru olduğunu öğrendik. Size de tavsiyemiz bu yöndedir. Bloğunuzun tasarımı ile çok oynamadan içerik üretmeye devam ediniz.

 

Yukarıdaki maddeler halinde sıraladığım şekilde bloğuma yeterince vakit ayırabilirim.Sizde kendinize göre vakitlerinizi düzenleyerek , bloğunuza yeterince vakit ayırabilirsiniz.

 

Öğrenciler sınavları için ders çalışırken çok değil günde 15 dakika dersi bırakıp bloğu ile uğraşması hem onun mola vermesine hem de bloğu ile ilgilenmesine olanak sağlayacaktır.

 

Eğer sizinde bloğunuza vakit ayırma gibi değişik yöntemleriniz var ise öğrenmeyi çok arzu ederiz.

 

Yazar Hakkında: Vural Egemen Sarıgöz Rengarenk Web Günlüğü

18 yorum:

  1. Zaman ayrılmayan bloglar, zamanla çöp oluyor. Şu anda internet ortamında böyle binlerce blog mevcut. Blog yazarlığı, hemen sıkılan kişilerin yapabileceği bir uğraş değil bence. Emek lazım, araştırmak lazım. Günde 1-2 saat ayrılsa ortaya daha güzel şeyler çıkabilir. Blog yazarları vakitlerini blog teması düzenleyerek harcamamalı. Kaliteli, okunabilir içerikleri nasıl üretebilirim diye kafa yormalı.

    YanıtlaSil
  2. Evet ilk günler bende çok uğraşıyordum temasıyla, şimdi içerik ekliyorum.:) Blog vakit ayırmak ayrıca çok güzel, Diğer saçma işlerle uğraşmaktan daha tatmin edici

    YanıtlaSil
  3. çok güzel bir paylaşım olmuş.. teşekkürler..

    YanıtlaSil
  4. Yazı çok güzel ve akıcı olmuş teşekkürler. Özellikle 6. maddeye dikkat edilmeli :)

    YanıtlaSil
  5. Shemellon'a yüzde yüz katılıyorum.. Blog yazarlığı içimizde saklı kalmış çoğu bilgiyi diğer insanlara aktarmak,onları ücretsiz ve hızlı bir şekilde insanlara ulaştırabilmek dolayısıyla bu güzel duygunun hazzını tattırdığından ötürü çok güzel bir uğraştır :)Matematik öğretmeni olarak çok bilgiyi öğrencilerime derste veremiyorum zaman sorunundan ötürü ben de o yüzden faydalı olabilmek adına blog yazıyorum... Herkesi beklerim... http://matematiksevgilileriyiz.blogspot.com/#axzz2RPteL5gd

    YanıtlaSil
  6. Merhaba,
    Ben hiç temayla ilgilenmedim, hazır şablonlardan birini seçtim ve yazmaya başladım. Geçenlerde bir takipçim; İçerikleriniz çok güzel ama temanız berbat" yorumu yapınca fark ettim bu durumun önemli olduğunu açıkçası. "İçeriklerim kaybolursa, ya yanlış bir şey yaparsam" korkusuyla istesem de dokunamıyorum temaya şu anda da; çünkü kodlama bilmiyorum.. Yazınızdan anladığım kadarıyla demek ki doğru yapmışım başlangıçta bilinçsiz de olsa.. Paylaşım için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  7. Blogumu yenilediğim için bu aralar tema düzenlemeye çok vakit ayırdım. Ancak yeni yazılar koymayı da unutmadım:)
    Ancak sizin; vakit bolken yazıları ekleyip dar zamanlarda yayınlanmasını sağlama fikrini çok tuttum:)
    Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  8. Gerçekten irdelenmesi gereken bir konuymuş. Ben bloğuma vakit ayırmıyorum aslında. Ne zaman canım sıkılsa, ne zaman kafam karışsa vb. durumlarda blog benim kişisel saçmalama ayinlerime yer tutuyor sadece :) Önerilerinizi dikkate almak gerek. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  9. Namaz sahibi birinin vaktide bereketli olur... Nedense bu halinize çok sevindim... Rabbim daim eylesin...

    YanıtlaSil
  10. Vural Egemen Sarıgöz Bey merhaba,
    Size üç adet yazı konusu olabilecek sorularım var:

    Kişinin facebook , twitter gibi yerlerde ne kadar vakit harcadığına ne ile veya hangi programla bakıyorsunuz?

    iyi bir blog yazısı için nasıl bir araştırma yapmalıyız?

    Yorumlardan haberdar olmak için abone olunabiliniyor mu?

    YanıtlaSil
  11. Merhaba Mahmut Bey,

    Bana bu soruyu yönelten kişinin facebook yada twitter'dan olduğunu varsayarak yazdığım bir makaledir ki bana mesaj gönderebilmesi için arkadaşım olması gerekir. Arkadaşlarımın da profillerine bakarak kısa bir göz gezdirmeden sonra paylaşımlarının sıklığına dakikasına bakara kaba taslak bir süre çıkarabiliriz. Yani bir program gerekmiyor aslında buna bakmaya da gerek yok ana fikir ''facebook ve twitter'da harcadığımız vakti bloğumuza ayırmak'' olarak görülebilir. Herkes kendi muhasebesini yapar bu hususta.

    İyi bir blog yazısı için daha önce Blog Hocam Yazarı Serdar Bey'in

    Etkili Blog İçeriği Oluşturmak
    http://bloghocam.blogspot.com/2011/04/etkili-blog-icerigi-olusturmak.html

    İlk Blog Yazısı Nasıl Olmalı?
    http://bloghocam.blogspot.com/2011/03/ilk-blog-yazs-nasl-olmal.html

    yazılarını okumanızı tavsiye ederim.

    Benim anlatımımla bir kaç yazı okumak isterseniz;
    Etkili Blog Yazıları İçin 6 İpucu
    http://srgz.blogspot.com/2013/01/etkili-blog-yazlar-icin-6-ipucu.html

    Blogcular Yazı Yazarken Nelere Dikkat Etmeli?
    http://srgz.blogspot.com/2012/06/blogcular-yaz-yazarken-nelere-dikkat.html

    yazılarımı okumanızı tavsiye ederim.

    Yorumlara abonelik blogger üzerinden mümkün ancak bunun için blog üzerinde bir yönlendirme olması gerekir. Sanırım Serdar Bey yorumlara abone olabilme özelliğini en kısa zamanda bloğuna entegre edecektir.

    Görüşme üzere.. Selam ve dua ile..

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel öneriler uygulanması gereken tavsiyeler.Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  13. Güzel bir yazı olmuş. Yazanın eline sağlık.

    YanıtlaSil
  14. 6 madde önemli.Temaya önem verilmeli ama bir temayı oturttuğumuzda yeni bir temaya geçmemeli diye düşünüyorum.Çok zahmetli bir iş oluyor gerçekten.İçerik daha önemli kanısındayım

    YanıtlaSil
  15. merhabalar,

    konuyla alakasız ama öğretmen arkadaslarla beraber çok yazarlı blog oluşturmak istiyoruz. bunun için sizden-sizlerden tema tavsiyesi almak istiyorum... yardımcı olursanız memnun olurum.

    YanıtlaSil
  16. 6. maddede bahsedildiği üzere blogumu yeni oluşturduğumda tasarımıyla çok vakit harcıyordum ki ilk konumu çok sonralardan açabildim ve ilk zamanlardaki hevesim yok diyebilirim. Pek çok hazır tema denemişimdir, amatör olarak kendi eklemelerim de olmuştur. Paylaşmak her zaman ön planda olmalı.
    Son olarak, yazınız için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  17. günde 8 websitesi ile uğraşıyorum ve bu hiçte zor değil. hocam verdiğin bilgiler gerçekten iyi teşekkür ediyorum arkadaşlara çok yararı olacak.

    YanıtlaSil
  18. Gerçekten kendimizi tasarıma kaptırınca içeriği unutuyoruz. Şunu ekleyim, bunu çıkarıyım derken günler geçiyor ve içerik girilmiyor.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.