Neden Misafir Yazarlık Yapıyorum

Bu yazı, Srgz Blog’un sahibi Vural Egemen Sarıgöz arafından Blog Hocam için yazıılmıştır.

Bildiğiniz gibi Blog Hocam'da ve daha bir çok blogda misafir yazar olarak yer alıyorum. Daha önceki yazılarımdan birisini mutlaka okumuşsunuzdur. Üretkenliğin az olduğu, kopyala/yapıştır mantalitesi ile siteler,bloglar yönetmeye çalışanların cirit attığı bir mecrada yazı yazabilmenin bir maharet olduğunu düşünüyorum.

Bir çok arkadaşımdan ''misafir yazar olarak başkalarının blogunda yayınladığın yazıları kendi blogunda yayınlasan daha iyi olur'' diyenlere rastlıyorum. Hatta bir arkadaşım bu konuda beni ikna etmek için neredeyse yarım sayfadan fazla bir mail göndermiş.

Fikrim değişmedi, değişmeyecek!

Blog Yazarı olarak 2006 yılından bu yana internette çeşitli yazılar yayınlıyorum. Bunların içerisinde siyasi olanlarda var , blog yazarlarına faydalı olabilmek adına kaleme alınmış yazılarda var. Bundan sonra yine aynı şekilde sevdiğim bloglarda,takip ettiğim bloglarda misafir yazar olarak yer almaya devam edeceğim. Bir arkadaşımın bloguna içerik desteği sağlamışım çok mu?

Neden Misafir Yazarlık Yapıyorum?

Misafir blogculuk üzerine bir çok makale okuduk/okudunuz. Bunların hepsinde misafir yazarlığın olumlu yanlarını gördük. Olumsuz yanı yok mu diyecek olursanız, bana göre olumsuz hiç bir yanı yoktur. Kendi blogunda yayınlasan daha iyidir diyenlerin paylaşımcılıktan ve hep banacılıktan başka gayeleri yoktur.

Misafir yazarlığın iki çeşit artısı vardır. Maddi ve manevi...

Maddiyatta şunları sıralayabiliriz.

  • Bir başka blogda misafir yazar olarak yazınızın yayınlanması durumunda o yazıdan dolayı blogunuza ziyaretçi gelecek ve ziyaretçi sayınız artacaktır.
  • Belki bu gelen ziyaretçiler arasından sadık okuyucular çıkacak ve sizi günlük olarak takip edeceklerdir.
  • Daha önce sizi duymayan insanlara isminizi fısıldamış olacaksınız.
  • Yazdığınız yazıda en az kendi blogunuza bir link vereceğiniz için bu size backlink kazandıracaktır.
  • Kendi blogunuzun iştigal konusu ile alakalı yazmak zorunda değilsiniz. İstediğiniz yazıyı yazıp uygun bir blogda yayınlanmasını sağlayabilirsiniz.Başka konulardaki fikirlerinizi de beyan etme şansı bulabilirsiniz.
İşin bir de maneviyat boyutu vardır ki maddiyattan daha önemlidir.

Maneviyatta şunları sıralayabiliriz.

  • Yeni blog yazarları ile tanışır , yeni dostluklar kurarsınız.
  • Yeni ortamlar keşfedip , yeni yazarların yeni yazılarını okursunuz.
  • Bir başka blog yazarının içerik üretmesine katkı sağlarsınız.
  • Başka blog yazarlarına örnek olursunuz.
  • Daha çok kişinin yazınızı okuduğunda mutlu olursunuz.
  • Misafir yazı da yazım kurallarına ve hitap şekillerine dikkat eder, bunu alışkanlık haline getirirsiniz.
  • Yazınızın altına yapılan yorumları cevaplayarak okuyucularla iç içe olursunuz.
  • Sizden yazı yazmanızı isteyen birine isteğini yerine getirmenin mutluluğunu yaşarsınız.
  • Kendinizden başka biri için bir şeyler yapmanın huzurunu tadarsınız.
  • Bildiklerinizi daha fazla kişiye aktarma imkanı bulduğunuz için sevinir ve kendinizi iyi hissedersiniz.
Blogunuza hem misafir yazar kabul edin, davet edin hemde başka bloglarda misafir yazar olarak yerinizi alın. Srgz Blog'da misafir yazar olarak yer almak isterseniz vuralege[at]gmail.com adresinden iletişime geçebilirsiniz.

Srgz Blog Yazarı Vural Egemen Sarıgöz'ün blogunuzda misafir yazar olarak yer almasını isterseniz yine mail adresimden davet edebilirsiniz. ''Davete icabet sünnettir'' ilkesi ile en kısa zamanda yazıyı size ulaştıracağımdan emin olabilirsiniz.

Bu yazıyı okuduktan sonra en az bir tane yazı yazıp bir blog yazarı arkadaşınızın blogunda yayınlamanızı rica ediyorum.

İyi bloglamalar dilerim.

Vural Egemen Sarıgöz

17 yorum:

  1. Misafir Blogculuk da Blog Hocam'ın emeği gerçekten çok fazla. Hocamın bu konuda çok uğraştığını iyi bilenlerdenim. Bazen harekete geçmek için bir söz, bir uyarı gerekir. Gerçi bu bizim içimizde olan bir şey. Birinin bizi dürtüklemesi lazım. Vural Egemen Sarıgöz'ün bu yazısını kendi adıma iyi bir uyarı olarak görüyorum. Hafta sonumu bu konuya ayırmaya karar verdim bile. Teşşekkürler Vural Egemen Sarıgöz, Teşekkürler Blog Hocam.

    YanıtlaSil
  2. Misafir yazı hakkındaki bu güzel yazınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. @En İyi Blog Sitesi
    Hassasiyetiniz için ben teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba arkaslar,gercekten cok güzel bir teklif misafir yazarlık,Blog yazmaya baslayan benim gibi acemi olanlar biraz ice kapanık oldugumuz icin yazmak istemiyoruz.Veya yazılarım hatalı olursa korkusundan ve dah baska sebelerden dolayı yazmıyoruz.Vural egemen arkadasımızın bu yazısını cok begendım kendisine ve blog hocama teşekkür ederim.Bende misafir yazarlık için basvuruda buluncam herkese iyi hafta sonları dilerim
    http://seyhatlerim.com/

    YanıtlaSil
  5. Bloğumuza misafir olmak isteyen, ya da, bizi misafir etmek isteyen, blog yazarları... davet ve önerilerinizi memnuniyetle bekliyoruz. Ayrıca bu konuyu tekrar gündeme getiren sevgili Vural Egemen Sarıgöz'e de, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. İyi ki de yapıyorsun! Şimdi sen bu yazıyı yazmamış olsan ben senin blogunu bilmeyecektim ve blogunda paylaştığın şahane pdf dergilerinden haberdar olamayacaktım. İyi ki de yapıyorsun!

    YanıtlaSil
  7. Su gibi olmuş yazı bir yudumda içtik teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  8. Elinize sağlık çok hoş bir yazı yazmışsınız.

    YanıtlaSil
  9. Elinize sağlık, faydalı yazı olmuş.

    YanıtlaSil
  10. @mehmet alemdar
    @Teknoloji Dedikoduları
    @Videozun
    @bidede.com
    @Harunlog
    @ibrahim

    Teşekkür ederim. Misafir yazar olmam için bloguna davet eden değerli blog yazarlarına geri dönüşler yaptım ve en kısa zamanda yazıları hazırlayıp ilgili blog yazarlarına ulaştıracağım.

    YanıtlaSil
  11. Harika Bir yazı ellerinize sağlık...Misafir yazar olmak isteyenleri bende beklerim ;)

    YanıtlaSil
  12. Güzel bir yazı olmuş elinize sağlık. Bu arada ilk cümlede ki ''yazıılmıştır'' kelimesinde 2 tane ıı yazmışsınız :)

    YanıtlaSil
  13. Gerçekten artı yönlerini maddi ve manevi iyi bir şekilde tasnif edip, elemişsiniz. Değerli yazınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  14. ELİNİZE SAGLIK. GÜZEL BİR YAZI MİSAFİR YAZAR OLMAK İSTİYENLER TEKNODR.BLOGSPOT.COM BANA ULAŞSINLAR

    YanıtlaSil
  15. Bir gün ben de yazmayı düşünüyorum ama ne zaman bilmiyorum. Güzel bir yazı olmuş. Yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  16. Web sitemin yazı gönder bölümüne yazarak sizde konuk yazar olabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  17. Arkadaşlar beraber misafir blog yazarlığı yapabiliriz. her zaman yardımcı olmaya hazırım. www.thekahveci.com

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.