13 Aralık 2013 Cuma

Google Ve Arama Sorguları Vol 3

19 yorum

Google Analytics’e girip metrikleri incelerken Goolge’dan gelen aramalarla gelen aramalarla ilgili uzun zamandır yazmadığımı hatırladım ve hemen son 1 ay içerisinde Blog Hocam’a trafik gönderen anahtar kelimelerin listesini açtım. Yine trajikomik ve ilginç birçok anahtar kelimeyle karşılaştım.

Bu garip sorgularla aradıkları şeyi Blog Hocam’da bulmaları mümkün değil elbette ama onlara bu yazı vasıtasıyla cevap vermeye çalışayım :)

sorgu

 

yazılı kağıdına fazla not verdim: Hocam geçti artık notu verdiniz bir kere. Bırakın öğrenciniz sevinsin. Şimdi notunu düşürürseniz yaşayacağı hayal kırıklığı size kin ve nefret olarak geri dönebilir. Hiç gerek yok.

 

özbekçe merhaba nasıl yazılır: Almanca “hallo”  ingilizce “hello” diye yazıldığını söyleyebilirim ama özbekçem yok, üzgünüm.

 

ölüm nasıl adlandırılır: Ölüm dediğin nedir gülüm, ben senin için yaşamayı göze almışım… Soru mu bu arkadaşım. Ölüm işte, hepimizin yaşayacağı bir olay.

 

organik trafik satın almak: Aslında bu sorgu Blog Hocam’la ilgili ama bir çeşilkiyi gündeme getirmek için listeye ekledim.  Organik trafik satan veya satın alan insanlar var bu Web piyasasında. Onlara sormak istiyorum “ organik ne demek?” Trafiği satın alırsan o zaten organik olmaz ki. Bırakın bu işleri lütfen!

 

mp3 ile ilgili sloganlar: Mp3 indirme hakkımız engellenemez… Yaşasın müzikal mücadelemiz… MP3 olunmaz, MP3 doğulur… Bize her yer MP3… Yeterli mi?

 

lego kutu oyunlarının yararları: Çocukken çok oynardım, sonuç ortada :) Şaka bir yana yeğenime bol bol alıyorum lego oyuncaklar. elbette uzman ve bilgili eğilim ama çocuğun yaratıcılığını ve zekasını geliştirir gibi geliyor bana. Etabletlerle oynayacaüğına legolarla oynamasını tercih ederim.

 

kızlarla eşyaların benzerlikleri: Daha önce kızlarla blogların benzerliklerini yazmıştım ama eşyalarla kızlar arasında nasıl bir benzerlik olabilir ki? İkisi de çok kullaınrsan eskir? İkisinin de kalitelisine çok para harcamak gerekir? Çok çirkinleştim, farkındayım. Sustum!

 

kimseyi gözünüzde fazla büyütmeyin: Bence de. Kimseyi gözünde büyütüyüp ulaşılmaz olarak görme. Onlar da etten kemikten insan. Gözünde büyütme ama yerme veya kötüme de lütfen. Takdir et, örnek al. Sezar’ın hakkı Sezar’a’!

 

kendime yeni tip yapmak istiyorum: Hayırdır arkadaşım tipinden neden memnun değilsin? Daha da önemlisi Google’da bu aramayı yaparak nasıl bir yanıt bulmayı umuyordun? Düşünsenize böyle bir aplikasyon oldupuğunu. Fotoğrafını gönderiyorsun, bilgilerini yazıyorsun, aplikasyon sana en uygun tipi oluşturrup öneride bulunuyor. Çok yaratıcı değl mi? Girişimci arkadaşlara duyurulur :)

 

kaynak robotu ayarı neden bozulur: ODTÜ gibi teknik eğitim en iyi verildiği okullardan birinde okudum, seçmeli olarak kaynak dersi de aldıım ama teoriyi pratiğe dökmeyince böyle kalırsın işte. Kaynak cihazlarını bilemiyorum ustam. Kaynak hatalarının kalite kontrolü üzrine eğitim aldık. Üzgünüm :(

 

höst nedir: İnsanlık dışı, rahatsız edici davranışlarda bulunan kişilere tepki olarak söylenen bir nida olabilir. Çüşşş, bbbrrrrssssst gibi alternatifleri de vardır.

 

google kapanacak mı yarın: Yok vallahi öyle bir duyum gelmedi bize. Şaka bir yana bir ara böyle bir söylenti çıkmış sanırım. “Google kapanırsa ne yapacağız?” gibi benzer arma sorgularına da rastladım çünkü. Endişelenmeyin, hergün milyonlarca dolar para akışının olduğu bir şirket kolay kolay kapanmaz.

 

bedava blog açtığımızda herhangi bir ücret veriyor muyuz: Bu ne saçma bir soru? Bedava bir şeye para verildiği nerede görülmüş? Adı üstünde bedava. Parar verilse bedava denmezdi öyle değil mi?

 

adsense kullanmak helal mi: Diyanet işleri onay verdi, kullanabilirsiniz.

 

Şunu belirtmek isterim ki niyetim kimseyi kırmak veya rencide etmek değil. Sadece biraz eğlenmek için yazıyorum bunları. Birilerini kırdıysam affola. Bu arada daha önce okuma fırsatı bulmadıysanız Google Arama Soruları Vol 1  ve Vol 2’yi de okuyabilrsiniz.

Söz Sizde

Siz de Analytics hesabınıza girerek son 1 aylık arama sorgularını kontrol edin ve blogunuzla hiç alakası olmayan trajikomik ya da ilginç bulduğunuz anahtar kelimeleri yorum bölümünden yazın lütfen! (Gelen arama sorguglarını nasıl göreceğinizi bilmiyorsunuz bu yazıyı okuyabilirsiniz.)

19 yorum:

  1. Sn. Hocam bu sizin değil de, benim sitenin temasına yakışır, teknoloji komik bir yazı olmuş. Çok güldüm, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Bu neşeli yazınızla beni çok güldürdünüz :)) Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Şimdi Analytics hesabıma baktım ve hemen paylaşıyorum.
    1.Ara makas öncesi ve sonrası
    2.Kağıt delme teknikleri
    3.10 Kasım Pastel Boya Resimleri
    4.Güzel Yazı Yama Teknikleri
    5.Çalışan İnsanlar
    6.Doğru Parçalarıyla Desen Oluşturma
    7.İnsanların Çevreye Olumsuz Etkileri

    daha neler neler, ayda bir bakmak lazım gülmek için :))

    YanıtlaSil
  4. ben en çok diyanetin cevabını beğendim :)

    YanıtlaSil
  5. Hocam bende sizi böyle bir saçma aramayla bulmuştum. Şimdi sizin yazılarınızı okumadan
    blogumu kapatmıyorum.

    YanıtlaSil
  6. Serdar bey bu yazınız tam da merak ettiğim soruyu sormam için iyi bir hatırlatma oldu Google Analytics'de sürekli şöyle bir raporla karşıaşıyorum:

    Erişim engellendi. Lütfen rapordan site yerleşimini yeniden başlatmayı deneyin. [Hata: 20004]

    Sebebi ne olabilir sizce?

    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. @Değmesin Yağlı Boya
    Cookie hatası gibi duruyor. Tarayıcının çerezlerini silip tekrar deneyin isterseniz.

    YanıtlaSil
  8. Buyrun hocam benim favorilerim :D

    Yandexe nasıl girebilirim?: Dayı beni Google'dan bulmuşsun çok yolun var daha Yandexe kadar!

    andıroyid nedir?: Android'in erozyona uğratılmış hali...

    dippirizi ne işe yarar?: Vallahi priz tarzı bir işe yaramadığı kesin kardeş...

    aşkı memnunun kitabı ne zaman çıktı?: Kardeş önce kitabı çıktı zaten. Bence sen biraz ara ver dizilere...

    murat aktaş bekar mı?: ah bu sorguyu arayanı bulamadım ya :D neyse belki erkek falandır ne olur ne olmaz :D

    YanıtlaSil
  9. Hocam bu yazıyı yazınca o sorgularda daha da üste çıkacaksınız :D Çok ironik bir durum.

    YanıtlaSil
  10. @Furkan Özden
    Bu aramaları başka bir kişinin daha yapacağını hiç sanmam :)

    YanıtlaSil
  11. Almanca merhaba hello diye yazılmaz "Hallo" diye yazılır

    YanıtlaSil
  12. :D :D Benim kelimelerimde şöyle

    avea bedava internet
    bedava internet paketi
    eset nod32 7 kullanıcı adı ve parola
    turkcell bedava internet
    avea bedava internet paketler 2013
    avea bedava internet paketleri 2013
    avea erken kalkan yol alır
    avea erken.kalkan.yol.alir
    avea ücretsiz internet 2013

    Teknoloji blogum da bedava İnternet paketi ile ilgili 3 tane yazı paylaştım hit imin yarısı oradan geliyor. :)

    YanıtlaSil
  13. diyar pala yeilimi ver
    sadece bu alakasız ne olduğu hakkında hiçbir fikrim yok :)

    YanıtlaSil
  14. why turkish people add me on facebook :D

    YanıtlaSil
  15. Çok komik sorgular hocam güldürdünüz yine :)

    YanıtlaSil
  16. Benim en ilginç aramam discovery ile ilgili arapça bir aramaydı. Arap harfleriyle benim blogun ne alakası var anlamadım :)

    YanıtlaSil
  17. hala gülüyorum çok iyi geldi gerçekten:)

    YanıtlaSil
  18. Sizden ilham alarak ben de benzer bir sayfa hazırlayacağım. Tabii ki orjinal fikir sahibi olarak sizin sayfanıza bağlantı vererek. Biraz daha malzeme toplamayı bekliyorum, bende de çok cevher var :)

    YanıtlaSil

Picardes

LİNKLER