Blogunuzun Hızını Test Edebileceğiniz Araçlar

Bu aralar blogların hızı ve performansı ile çok ilgileniyorum.Blogunuzu hızlandırmanıza yarayacak ipuçlarını daha önce yazmıştım.O yazıya yapılan yorumlardan birinde bir ouyucum blogu hızlandırmak için yapılan işlemlerin blogun görünümünü çok asdeleştireceğini yazmıştı.Haksız da sayılmaz.Ben de ona cevaben bu dengeyi sağlamak gerektiğini yazmıştım.

 

Burada paylaşacağım online araçlar ile blogunuzun yüklenmesini hangi öğelerin yavaşlattığını görebilecek, blogunuzun açılış hızını diğer bloglarla karşılaştırabileceksiniz.Bu sayede performans – görünüm dengesini en iyi şekilde kurabileceksiniz.

 

1. PAGE SPEED ONLINE

Page Speed Online

Bir Google servisi olan Page Speed Online, blogunuzu test ettikten sonra size 100 üzerinden bir puan verir.Bu puanı belirleyen bazı kriterler vardır.Puanınızı düşüren kriterleri önem derecesine göre ayırarak size raporlar.Bu rapor ile blogunuzun performansını nelerin düşürdüğünü öğrenebilirsiniz.

Link: https://developers.google.com/pagespeed/

 

2. PINGDOM TOOLS

Pingdom Tools

Pingdom Tools benim favori araçlarımdan.Bu araç blogunuzu detaylı bir şekilde analiz ettikten sonra 100 üzerinden bir performans puanı, yüklenme süresi ve ana sayfanızın toplam boyutunu verir.Ayrıca blogunuzu diğer sitelerle kıyaslayarak diğer sitelerinden %kaçından daha hızlı olduğunuzu yazar.Bunun dşında blogunuzdaki grafikllerden tutunda javascriptlere kadar her bir öğebnin kaç saniyede yüüklendiğini detaylı bir şekilde görebilirsiniz.

Link: http://fpt.pingdom.com/

 

3. Free Website Performans Test

Free Website Performans Test

BrowserMob şirketinin bu ücretsiz aracı ile blogunuzun ortalama yüklenme süresi, ana sayfanızın bboyutu, blogunuzdaki öğelerin sayısını ve bu öğelerin tek tek yüklenme sürelerini görebilirsiniz.Ayrıca bu araç blogunuza 4 ayrı merkezden ping atarak değişik lokasyonlardaki prformansı da gösterir.

Link: https://browsermob.com/free-website-performance-test

 

4. Which Loads Faster?

Which Loads Faster?

Bu ilginç araç ile iki sitenin performansını kıyaslayabiliyorsunuz.Kıyaslamak istediğiniz sitelerin adresini yazdıktan sonra ekran ikiye bölünüyor ve siteler yüklenmeye başlıyor.Her iki siteninde yüklenme süresi hesaplandıktan sonra hangisinin ne kadar daha hızlı olduğu ekranda yazıyor.

Link: http://whichloadsfaster.com/

 

5. WebPagestest

 

WebPagetest

Blogunuzu detaylı bir şekilde analiz eden baka bir araç daha.Bu aracın en iyi özeliği ise blogunuzun açılış hızını farkl tarayıcılar ve dünya üzerindeki farklı merkezler için test edebilmesi.

Link: http://www.webpagetest.org/

12 yorum:

  1. Bende bu konuya değinecektim..Güzel paylaşım olmuş..Teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Hemen deniyorum teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. Fazlasıyla işe yarar bir derleme olmuş. Benim gibi bu tür teknik işlerden çok fazla anlamayan birine de yol gösterici bir nevi. Emeklerinize sağlık, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Serdar Bey
    Bloğumun açılış hızı düşük diye kendime takıntı yaparken,sizin bu güzel yazınıza denk geldim.Öncelikle emeğiniz için teşekkür ediyorum.
    Bloğumun değerleri aşağıda;
    PAGE SPEED ONLINE:
    Puanım 100 üzerinden 94

    PINGDOM TOOLS :
    Puanım 100 üzerinden 89
    Yüklenme süresi 5.47s (aynı testi bir kez daha yaptığımda bu sefer 2.37s çıktı)
    Sayfa Boyutu 3.2MB
    Sizce bu değerler nasıl?
    Bloğum açılış hızı ve sayfa geçişleri yavaş denilebilirmi?

    YanıtlaSil
  5. @ERKOÇ
    Site hızınız fena değil.Zaten bu araçlar siteyi yavaşlatan, yüklenmesi uzun süren öğeleri gösteriyor.Onları optimize ederek daha da hızlandırabilirsiniz blogunuzu

    YanıtlaSil
  6. çok başarılı bir blog çok beğendim.anlatımlar gayet güzel emeğinize sağlık emekkafee.blogspot.com

    YanıtlaSil
  7. Serdar bey merhaba,
    yazınızdan esinlenerek Site hızımın ölçümünü yaptım.
    Başta Mobil için 25/100 web için 24/100 çıktı.
    yıkıldım tabiki :)
    Blogumda mobil ve web için aynı temayı kullanmaktaydım. Öncelikle mobil için iptal ettim, 72/100 seviyesine çıktı.

    Web için düzenlemelere başladım 41/100 oldu.
    Fakat optimize etmem gereken noktaların çoğu fotoğraflarım. Özellikle Yayın yaptığım yazının ilk fotoğrafları.
    Bunları silip boyutlarını küçültüp yüklemem yeterli olacak mıdır?
    Konu ile ilgili detaylı yazınız var mıdır?

    tabi JavaScript ve CSS kodlarında da düzenlemeler gerekli. Bilmediğim için ikinci plana attım.

    YanıtlaSil
  8. @Yeni Gelin Yeni Hayat
    Merhaba,
    Page Speed Online ile test ettiğinizde, sonuç sayfasında öneriler veriyor zaten. Bu öneriler ve yapılabileceklerle ilgili detaylı bir makale hazırlayacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet o kısımlara bakıyorum fakat yetersiz bilgi ile olmuyor:/

      Yeni yazınızı Heyecanla bekliyorum :)

      Sil
    2. Bu arada sizin sitenizi kontrol ettim,
      Mobil 73/100
      Web 48/100

      Bende olması çok normal o zaman :)

      Sil
  9. Benimki de olması gerekenin çok altında zira hızlandırmak adına henüz hiçbir çalışma yapmadım.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.