Profesyonel Bir Bloggerın Sahip Olması Gereken Donanımlar

Blog yazarları olarak teknolojiyle, özellikle de bilgisayar teknolojisiyle yakından ilgilenmek zorundayız. Donanım diye tabir ettiğimiz cihazlar bloglarımızın üretkenliğini ve devamlılığını arttırmamıza çok yardımcı oluyorlar.

 

Aşağıda profesyonel ve bir bloggerın sahip olması gereken cihazları ve faydalarını listeledim.

 

1. Masaüstü Bilgisayar

 

Masaüstü Bilgisayar

 

Laptop, Netbook, Tablet derken bilgisayarların boyutları küçülmeye devaam etse de hiç biri perforans olarak masaüstü bilgisayarlarıın yerini tutamaz. Ekonomk olması, çok sayıda çevre birim bağlanması, tamirinin kolay olması gibi nedenler msaüstü bilgisayarları hala cazip kılıyor. Benim de evimde Casper marka masaüstü bilgisayar ile Samsung marka bir 17” bir monitörüm var.

 

 

2. Dizüstü Bilgisayar

 

Dizüstü Bilgisayar

 

Misasaüstü bilgisayar kadar performansı yüksek olmasa da portatif ve pratik olması nedeniyle hepimizin evine ve ofisine girdi dizüstü bilgisayarlar. Küçük bir sandalyenin üstünde değil yatayımda sereserpe uzanarak blog yazmak istiyorum diyenler için birebir. Benim de kişisel kullanım için HP marka bir dizüstü bilgisayarım var.

 

 

3. Tablet Bilgisayar

 

Tablet bilgisayar

 

Bilgisayar teknolojisinin son ürünü olan tablet bilgisayarlar dokunmatik ekranlı, hafif ve küçük olduğu için sık seyahat eden blog yazarları için çok uygun. Ancak diğer bilgisayarlarda yaptığınız çizim, fotoğraf işleme ve büyük boyutlu dosyalarla çalışma imkanı pek yok. Bu sebeplerden henüz bir tanlet bilgisayar almadım.

 

 

4. Yazıcı

 

Yazıcı

 

Bilgisayar ortamındaki bir belgeyi ve fotoğrafı kağıda dökmek için kullanılan yazıcılat, bloggerlar için de çok faydalı cihazlar. Herşeyi bilgisayar ortamında okuyamayız. Bazen kağıda döküm elimize almamız gerekiyor. Bloggerlar da okudukları bir makaleyi, bir e-postayı veya internet üzerinde yapılan bir ödemeye ait ekran görüntüsünü kağıda dökerek saklamak isteyebilirler. Bu gibi durumlar için benim de evimde HP marka mürekkep püskürtmeli bir yazıcım var.

 

 

5. USB Bellek

 

USB Bellek

 

Veri depolama ve taşıyıma için kullanılan USB bellekler birden fazla bilgisayarda çalışanlar için hayati önem taşıyan aygıtlar. Kendimden bir örnek verecek olusam ofisteki bilgisayarımda yazmaya başladığım bir makaleyi USB belleğime kaydediyorum ve akşam eve gittiğimde makaleyi bitiriyorum. TDK marka 64 GB USB bellek kullanıyorum ve bana fazlasıyla yetiyor. Yetmeyenler için daha büyük depolama alanına sahip bellekler de var.

 

 

6. Temizlik Ekipmanı

 

Temizlik Ekipmanı

 

Kullandığımız bu ürünler pahalı ürünler ve bunların ömrünü uzatmak, maksimum performansla kullanmak için bakımlarına önem vermeliyiz. Hassas cihazların temizliği için yumuşak bir bez ve solüsyondan oluşan temizlik ekipmanı almanız şart.

 

 

7. Ajanda

 

ajanda

 

Bilgisayar ortamında kullanabileceğiniz çevrimiçi ve çevrimdışı pek çok ajanda uygulaması olmasına rağmen hiçbiri elinizin altında yer alan ve anında not alıp planlama yapabileceğiniz ajandaların yerini tutmuyor. Profesyonel bir bloggersanız mutlaka editöryal takviminiz ve planlamanız olması gerekiyor. Bunu için gerçek bir ajanda kullanmanızı öneririm.

 

 

8. Bilgisayar Koltuğu

 

Bilgisayar Sandalyesi

 

Blog yazarları araştırma, analiz, içerik üretme, iletişim, promosyon derken günün büyük vaktini masada bilgisayar karşısında geçiriyorlar. Postür bozukluğu ve ağrılar yaşamamak için bilgisayar başında geçirdiğimiz süre boyunca konforlu ve ergonomik bilgisayar koltukları kullanmalıyız.

 

 

Bu ürünlere ve daha fazlasına ulaşmak mağaza mağaza dolaşmanıza gerek yok. Tüm markaları bir araya getiren, fiyatları ve özellikleri kıyaslama imkanı sunan e-ticaret siteleri var. Üstelik ücretsiz indirim kuponları sayesinde bu ürünleri piyasanın çok daha altında fiyatlara alabiliyorsunuz.

 

Siz de Blog Hocam okuyucularına özel Kliksa indirim kodu ve Hepsiburada.com indirim kodu sayesinde güvenli, hızlı ve ekonomik alışveriş keyfini yaşayabilirsiniz.

27 yorum:

  1. Çok donanımlıymışsınız :)

    YanıtlaSil
  2. Bu listeye fotoğraf makinası, ses kayıt cihazı, imla kılavuzu ve sözlük de eklemek istiyorum.

    YanıtlaSil
  3. En amatör ben çıktım herhalde :) Baksanıza bloggerlarda yok yok!

    YanıtlaSil
  4. bende sana katılıyom hocam yanlız kalmadın:))

    YanıtlaSil
  5. Profesyonel Bloggercinin işide zormuş :)

    YanıtlaSil
  6. Aman diyim tablet başa bela... post yazmak mümkün değil... hele ilgili aplikasyonla bile sıkıntılı... işletim sistemi yüzünden sanırım...
    özetle tablet blog yazmak için değil sadece diğer blogları ziyaret için ...

    YanıtlaSil
  7. @Hobimi Terapimi
    Bu konuyla ilgili bir misafir yazı var, Cuma günü yayınlanacak. işinize yarayacağını tahmin ediyorum.

    YanıtlaSil
  8. Bence bunlara ek olarak imla kılavuzunun baş köşede durması lazım. :)

    YanıtlaSil
  9. Bir tek masaüstü pc var :( :))

    YanıtlaSil
  10. Bence gereksiz bir yazı olmuş. Bunların bir çoğu zaten herkesin evinde mevcut. Olmasa bile ne kaybedeceğiz ki? Not almak için kağıt-kalem, bunları yazı haline getirip yayınlamak için de laptop ve internet yeterli.

    YanıtlaSil
  11. Masaüstü bilgisayar, usb, yazıcı, ajanda, bilgisayar koltuğu (rahatsız etsede), temizlik ekipmanı var dizüstü yok tablet yok.

    YanıtlaSil
  12. profesyonel blogger nasıl oluyor tanımlar mısınız?

    YanıtlaSil
  13. serdar hocam imla kılavuzu size de şart kelime yanlışlıkları gözümden kaçmıyor değil :)

    YanıtlaSil
  14. Oraya birde güzel bir telefon ekleseydik :))

    YanıtlaSil
  15. @Yılbaşı
    Tam zamanlı blog yazan ve geçimini bu şekilde sağlayan kişiler profesyonel blogger oluyor.

    @İsmail Çakır
    Yazıyı yayınladıktan sonra akıllı telefon benim de alkıma geldi :)

    YanıtlaSil
  16. Günlük 1 tane yazı yazmış olmak için mi yazdınız bu yazıyı? Bilgisayar koltuğunu bloggerların ihtiyaç listesine koymak?
    Güldüm gerçekten...

    YanıtlaSil
  17. Bence ajanda en önemlisi , telefonlarda sarj bitmesi olayı var ancak ajandanın böyle bir sıkıntısı yok :)

    YanıtlaSil
  18. kerem şeker koltuk deyip gecme lazım olan bişey tabikide bilgisayar"da cok oturanlar icin bel agrısı cekmek istemeyenler icin gerekli birşey.
    sen yoksa yatarakmı yazıyon:)))

    YanıtlaSil
  19. tabletim var ama bloguma içerik zor giriyorum tableti tercih etmiyorum.koltukta neymiş ben laptop kullanıyorum en iyi yer yatağın üstü..koltuk bel ağrısı yapıyor ağrıdan çabuk kalkıyor insan

    YanıtlaSil
  20. tablette içerik girmek kolaydır ben blog yazarlığı yaptığım diğer sitelerde tabletten yazıyorum...
    ipadde safari (başkasına bakmaya gerek yok), androidde dolphin kesinlikle tercihim...

    Bide blogger kendi mobil uygulamalarını Türkiye'ye açsa mükemmel olacak. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşım bu blogger kullanım ve ürün tanıtım konusunda bana yardımcı olabilrmisiniz.

      Sil
  21. çok faydalı bilgi olmuş teşekkürler

    YanıtlaSil
  22. ben yeni girdim ama hayat boyu birilerine faydalı olacak yan gelirde elde edecek bir iş istiyordum yani kula kulluk etmiyeceğim ibadet sayılacak bir iş vede en iyiside int olduğu kanısına vardım vede en sağlam donanımlardan biride ben oluyorum heralde
    Dizüstü pc,ses kayıt,yazıcı,tarayıcı,1tb harddis,4gb flaşh bellek,grafik tablet,kısmetse yakında birde akıllı telefon vede ucuzlarından belki tablet pc int girsin yeter ,mikrofonlu kulaklık birde alabilirsem kablosuz klavye olacak iş yapıyoruz ama verim arttırmak için kendi sağlığımıza daha çok özen göstermeliyiz

    YanıtlaSil
  23. Valla Van Gogh'da bunların hiç biri yoktu. harç borç alabildiği üç beş fırçası, yarım kilo boyası bir kaç tane tuvali olan gariban bir adammış. 120 senedir unutulmamasını "bir dünya görüşüne sahip olmasına" bağlıyorum ben.

    YanıtlaSil
  24. Hepsi var neyim ben profesyonel mi iş bunlarda değil kardeşim iş sende ha laptopun olmuş ha olmamış adamın içinde varsa internet cafede bile yazar.

    YanıtlaSil
  25. Meraba arkadaşlar. Ben bloggera yeni üye oldum.Fazla bilgim yok.Bana yardımcı olabilrmisiniz.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.