Blog Tanıtımı: SEO Kriter

İnternet kullanıcıları bloglarla tanışıp kendi blogunu oluşturduktan ve yazılarını yazmaya başladıktan sonra kafalarında beliren soru genellikle şudur: “insanlar blogumu nasıl bulup yazılarımı okuyacak?”

Bu soruya verilebilecek en doğru cevap şüphesiz Google’dır. Yazılarınız her gün milyonlarca insanın ziyaret ettiği ve arama yaptığı Google’da yer alırsa dünyanın bir ucundan insanlara bile blogunuzu tanıtma fırsatı yakalayabilirsiniz.

Google aramalarında gözükmek, daha üst sıralarda yer almak için de çok yazı yayınlamak yetrli değildir. Bu yazıları bilinçli yazmanız, SEO adı verilen bazı optimizasyon tekniklerini uygulamanız gerekir.

BH’de zaman zaman SEO ile ilgili yazılar yayınlasam da bu konu ile ilgili daha aktif ve daha bilgilendirici blogları takip etmenizi öneririm. Aşağıda tanıtacağım SEO Kriter isimli blog da SEO ile ilgili faydalı bilgilerin yanı sıra çeşitli profesyonel SEO hizmetleri de yer alıyor.

SEO Kriter Nedir?

seo kriter

SEO Kriter aslında kurumsal SEO danışmanlığı yapan bir firma olup blogunda SEO ile ilgili faydalı bilgiler paylaşmaktadır. Adana merkezli bir SEO firması olan SEO Kriter’in blogunda SEO kavramıyla yeni tanışan ve bloguna temel optimizasyon tekniklerini uygulamak isteyen blog yazarlarının ihtiyacını karşılayacak önemli ipuçları yer alıyor.

Garantili ve güvenilir bir SEO çalışması yaptığını iddia eden SEO Kriter müşterilerine bir panel tesis ederek tüm çalışmaları bu panel aracılığıyla takip etmelerini sağlamaktır. Bu da şeffaflığın bir göstergesi olsa gerek.

Temel optimizasyon teknikleri bana yetmez, Google’da önemli kelimelerde ilk sıralarda yer almak istiyorum diyorsanız SEO fiyatları sayfasından paketleri inceleyip profesyonel bir çalışma yaptırabilirsiniz.

 

Hangi Kelimede Kaçıncı Sıradayım?

SEO çalışmaları genellikle anahtar kelimeler hedef alınarak yapılır. Aranma hacmi yüksek kelimeler tespit edilerek o kelimelerde üst sıralar hedeflenir. Böylece günlük çok yüksek ziyaretçi sayılarına ulaşılabilir.

Bildiğiniz gibi Google arama sonuçları oturum açan her kullanıcıda farklılık gösterir. Bu yüzden hedef kelimelerinizi Google’da aradığınızda çıkan sonuçlar size özeldir. X kelimesinde siz kendinizi 1. sırada görebilirsiniz ama esas sıranız çok daha düşük olabilir.

İşte bu noktada SEO Kriter’in , Google’da her kelime için esas sıralamanızı gösteren Google Sıra Bulucu isimli aracını kullanabilir böylece gerçek sıralamanızı öğrenebilirsiniz.

11 yorum:

  1. Serdar Bey, bu aralar araştırdığım bir konuydu bu.
    Çok güzel denk geldi yazınız da...
    Google Sıra Bulucu Sitesini önermeniz de çok iyi oldu, anahtar kelimelerimi araştırdım biraz, çok ilginç sonuçlar çıktı:)
    Müsadenizle yazınızı ve bolgunuzu referans göstererek, tavsiye ettiğiniz siteden bahsetmeyi planlıyorum blogumda.

    YanıtlaSil
  2. İşinize yaramasına sevindim. Tabi ki yazıyı blogunuzda kullanabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. Hazır arama motoru optimizasyonundan konu açılmışken ben de bir soru sorayım. Serdar Bey, benim Blogger üzerinden açtığım bloga girdiğimde altdomain.blogspot.com.tr'ye yönlendiriyor. Sizin blogunuzda böyle bir yönlendirme yok. Bunu nasıl yaptığınız hakkında bilgi verebilir misiniz?

    YanıtlaSil
  4. @Habib
    Şurada anlattım: http://bloghocam.blogspot.com/2014/01/blogspotcomtr-ile-gelen-problemler.html

    YanıtlaSil
  5. merabalar. ben de "google gibi getir" aracını yeni fark ettim. bundan yaklaşık 1 hafta önce denemeye başladım. öncesinde biliyordum ancak hiç ihtiyacım olmadı çünkü web sitelerim yeterli oranda index hızına sahipti zaten. ancak şöyle bir sorunum var ve size de bir sorum olacak.

    bundan yaklaşık 50 gün kadar önce yani tam 4 mayıs'ta blogger üzerinden bir şifalı bitki sitesi/blogu açtım. şu ana kadar oldukça özgün olan 93 adet yazı yazdım. her bir yazı ortalama 600 kelimenin üzerinde, sadece bir kaç tanesi minimum 200 civarında. öyle ki 700 - 900 arasında değişen sayıya bile sahip makalelerim var. yayına aldığım günden bu yana blogu sürekli güncel tutmaya yani hemen her gün içerik girmeye çalışıyorum.

    şu an google'a "site: ..." diyerek sitemi arattığımda sadece 76 adet indexlenmiş içerik çıkıyor. bugünden önceki son 7 günde indexlenmeyen içeriklerime bakıp, onlaro "google gibi getir" diyerek index almasını sağladım. 7 gün öncesinde index sayım 60 iken, dün 81'di, fakat bugün 76'ya düşmüş. bununla birlikte, bugüne kadar google üzerinden siteme gelen organik ziyaretçi olmamış. bazen aramalarda yazılarımın 3-4-5. sayfalarda çıktığını gözlemliyorum ancak sadece bir kaç yazı, diğer yazılarım piyasada bile yok. şifalı bitkiler konusu olunca acaba rekabet mi çok fazla diye düşünüyorum ancak moda ile ilgili bloglarımda çok kısa sürede google'dan ziyaretçi çekebiliyordum. neden bu kadar zorlaştı bu iş? ya da acaba sitede bir sorun ya da hata mı var? yoksa biraz daha mı sabretmem gerekiyor? sizce bunca zaman geçmiş olmasına rağmen, hala tek bir organik ziyaretçinin gelmemesi normal mi?

    YanıtlaSil
  6. @USLU KEK

    Merhabalar USLU KEK. Bu soruna ben cevap vermek istiyorum. İndex sayılarına çok fazla takmayınız efendim. Google index yapacağı zaman sadece içeriklerinizi indexlemiyor. Tek tek tüm kategori linkleri dahil olmak üzere, kimi zaman yorumları bile indexleyebiliyor. Demek istediğim içerik dışında bir çok şeyi indeksleyebiliyor Google botları. Mesela sitende 50 içerik var ise index sayın 150 olabilir. Bu gayet doğaldır. Google Botlar da sonucta makinelerdir. Gerekli gereksiz her şeyi indeksleyebiliyorlar. Bu bağlamda gereksiz görülen indexler muhtemelen sistemde silinmiştir. Korkulacak bir durum yok yani.

    YanıtlaSil
  7. Ben baktım şimdi Serdar bey , ama anahtar kelimede listeye giremiyorum bile şaşırdım :o google denizinde boğulmuşum ben kurtaran yok *-*

    YanıtlaSil
  8. Yazılarınızı ve sitenizi sürekli takip eden birisi olarak bilgi verici yazı ve bu güzel araç teşekkürler Serdar bey.

    YanıtlaSil
  9. Güzel siteymiş sizde öneriyorsanız takip etmek isterim.

    YanıtlaSil
  10. fatih Çakır9 Nisan 2015 16:17

    Çok Şey Öğrendim bu siteden hocam ellerinize sağlık yine güzel bir paylaşım

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.