Çalınan İçeriğin Aramalarda Daha Üst Sırada Çıkması

Blog yazarlığının ne kadar keyifli bir iş olduğunu kendi içeriğini yazan, okuyucularıyla iletişim kuran, blogger arkadaşlarıyla sohbet eden herkes bilir. Fakat her yerde olduğu gibi blog dünyasında da bazı kirli işler dönüyor. Blog dünyasında gerçek bloggerları en çok kızdıran olayların başında ise onca emek harcayarak oluşturdukları içeriğin izinsiz kopyalanması ve başka bloglarda yayınlanması geliyordur. Hele bir de o kopya içerik Google aramalarında orijinalinden üst sıralarda çıkıyorsa söz konusu içeriği yazan bloggerın çıldırması içten değildir.

 

Dünyada kaç tane web sitesi, bu sitelerde kaç tane sayfa var bilmiyorum ama en saçma aramalarda bile Google’da binlerce sonuç çıktığını düşünürsek Google’ın ve Google ekibinin ne kadar zor bir işi olduğunu anlayabiliriz sanırım.

 

Google en doğru ve en iyi sonucu kullanıcıya vermek için yayıncılardan yani biz içerik oluşturanlardan faydalı ve özgün içerikler oluşturmamızı istiyor. Yayıncıları buna teşvik etmek için de kaliteli içerikleri hiçbir backlink veya ekstra SEO çalışmasına gerek kalmadan üst sıralarda çıkarıyor. Fakat bu devasa web dünyasında Google’ın da bazı hatalarını ve gözden kaçırmalarını anlayışla karşılamalıyız. Zira Google’ın arama sonuçlarındaki kaliteyi arttırmakla görevli webspam ekibinin başındaki isim Matt Cutts bu tür aksaklıklar olabileceğinden bahsetmişti ve hakkınızın yendiğini düşündüğünüzde durumu Google’a bildirmek için bir araç geliştirmişti.

 

İçeriğiniz çalındıysa ve çalınan o içerik arama sonuçlarında sizin içeriğinizden üst sıralarda çıkıyorsa Google’ın Scraper Report aracını kullanarak şikayette bulunabilir ve durumun düzeltilmesin isteyebilirsiniz. Bunun için şu sayfaya giderek formu aşağıda tariflediğim şekilde doldurabilirsiniz:

 

Kopya icerik

 

Formu doldururken anlamayacağınız tek yer üçüncü sıradaki kutucuğa ne yazacağınız olabilir. Dolayısıyla buna bir örnek vermek istiyorum.

 

Kopya içeriğin “blogger” diye arandığınızda sizin içeriğinizden üst sırada çıktığını var sayalım. Google’da arama kutusuna blogger yazarak bir arama yapın ve arama tamamlandıktan sonra tarayıcının adres satırındaki urlnin tamamını kopyalayarak formdaki üçüncü kutucuğa yapıştırın.

 

İtiraz formunu doldurduktan sonra Google bunun hemen değerlendirileceği ve işleme alınacağı ile ilgili garanti vermiyor. Hırsızlık mağduru olarak yapabileceklerimiz sınırlı olduğu için denemekte fayda var. Aranızda bu aracı daha önce kullananlar ne sonuç aldığını yorum bölümünden paylaşırlarsa diğer blogger arkadaşlara ışık tutmuş olurlar.

30 yorum:

  1. Sonunda Blog Hocam'ı aylar sonra reklam yerine kaliteli ve dolu dolu bir yazı ile tekrar görebildik.
    Çok yararlı bir yazı...
    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Yazınız için teşekkürler Serdar Bey. Bu durum gerçekten de çok can sıkıcı. Benim de kişisel blogumda benzer bir durum başıma geldi. Google da arama yapıldığında ilk sırada çıktığım bir yazım, büyük bir forum sitesinde tamamen kopyalanarak eklenmiş. Sağolsunlar aşağıya kaynak olarak göstermişler, fakat keşke bir kısmını yazıp bana yönlendirselerdi. Bazı arama sonuçlarında yazım artık 2. sırada çıkıyor. Dediğiniz gibi bu durumu önlemek çok kolay değil, umarım kolay bir yol bulunur. Saygılar,

    YanıtlaSil
  3. işte bu sürekli el altında bulunması gereken bir yazı ne olur ne olmaz :-)

    YanıtlaSil
  4. Serdar Hocam İlk öncelikle sizi 2,5 yıldır takip ediyorum.Ve paylaşımlarınızdan dolayı size teşekkür ederim.Benim sorum olacaktı.Fakat bu konuyla alakalı değil.Blogda AdSanse ile hesabı ilişkilendirdim.Gadget dan ise adsanseyi de ekledim.Reklamlar gözükmüyor.Ne yapmalıyım.Şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. Blog Adresim İse Bu Hocam: http://ogrencikutuphanesi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  6. Teşekkürler Serdar Bey, yine güzel bir paylaşım. Kesinlikle el altında bulunması gereken bir yazı.

    YanıtlaSil
  7. Çok iyi ve bilgilendirici bir yazı olmuş. Teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
  8. Bu konuyla ilgili neler yapılır. Nereye mesaj gönderilir doğrusu ben de bilmiyordum. Teşekkür ederim Serdar Bey. Aslında hem sinir bozucu hem de sevindirici bir hadise bu. Meyve veren ağaç taşlanır derler ya öyle işte :) İlkokulda çok güzel resimler hayvanlar çizerdim. Öylesine beğenirlerdi ki. Bir keresinde resim defterimden resimleri çalmışlardı :) Aklıma geldi paylaşmak istedim.

    YanıtlaSil
  9. Serdar hocam konuyla alakalı değil de sizi rüyamda gördüm geçen gün :) Böyle küçük ofis gibi bir yeriniz varmış. Bilgisayar başındaydınız. Oturup çay içiyorduk :)

    YanıtlaSil
  10. Çok teşekkürler bu bilgiye bir yerler de denk geldim translate aracılığıyla çevireyim dedim hiç bir şey anlamadım.
    Türkçeye çevirim işimizi kolaylaştırdığın için teşekkürler. süper bir paylaşım

    YanıtlaSil
  11. Gerekli bir makale olmuş. Bu konudan yakınan çok kişi olduğunu biliyoruz hepimiz.

    YanıtlaSil
  12. çok teşekkürler bu güzel paylaşım için... inanın artık emek hırsızları yüzünden paylaşım yapmaya korkar olduk..

    YanıtlaSil
  13. benim 20K hit alan içeriğim tonlarca site tarafından çaşlındı ve saolsunlar sonlara doğru geriledim bu yüzden google'a ve özgün yazıyada pek güvenmiyorum

    YanıtlaSil
  14. Peki yazılarımızın kopyalanıp başka blogda/sitede yayınlanıp yayınlanmadığını nasıl bileceğiz ? Yazdığımız tüm yazı ile ilgili tek tek arama yapamayacağımıza göre ? Bunu takip etmenin kolay bir yolu yokmu?

    YanıtlaSil
  15. @Mustafa Alnıak
    Copyscape ve benzer araçlar size yardımcı olur bu konuda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam yanilmiyorsam bu araç, kopyalanan yazının altına "Read More;url" seklinde yazı çıkıyor. Buda oldukca faydalı, ama yazıların kopyalanip yayinlandiğinda bize bilgi veren bir araç var mi acaba ?
      Teşekkürler hocam :)

      Sil
  16. Hayır bu araç içeriğinizle aynı içerikleri buluyor.

    YanıtlaSil
  17. Serdar Hocam İlk öncelikle sizi 2,5 yıldır takip ediyorum.Ve paylaşımlarınızdan dolayı size teşekkür ederim.Benim sorum olacaktı.Fakat bu konuyla alakalı değil.Blogda AdSanse ile hesabı ilişkilendirdim.Gadget dan ise adsanseyi de ekledim.Reklamlar gözükmüyor.Ne yapmalıyım.Şimdiden teşekkür ederim.Blog Adresim İse Bu Hocam: http://ogrencikutuphanesi.blogspot.com.tr/

    #Serdar Kara

    YanıtlaSil
  18. Yine kaliteli bir yazı, teşekkür ederiz hocam bilgilendik sayenizde... Bu arada yeni açılan web sitemize ziyaretinizi bekler, yorum bırakırsanız seviniriz... Android uyumludur :)
    http://www.lisedersleri.net

    YanıtlaSil
  19. bunu öğrenmem iyi oldu çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  20. Çok teşekkürler, benim bu bilgiye kamera sistemlerinde üst sıralara çıkmam için çok ihtiyacım vardı, birçok metin yazılarım çalındı, teşekkürler

    YanıtlaSil
  21. bunu bilmem gerçekten güzel oldu teşekkürler

    YanıtlaSil
  22. Çalıntı içerik gerçekten de baş belası bir durum. Bir keresinde yazımı kopyalamış biri googlede benden daha üst sırada çıkıyordu. Şimdi de prezi diye bir uygulama var online sunum yapılıyor. Yazı olduğu gibi geçilmiş, kaynak gösterende yok. İnsan ziyaretçi geliyor diye seviniyor bir hafta sonra bakıyorsun. Sıralaman 2. sayfaya düşmüş

    YanıtlaSil
  23. Başarılı bir konu. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  24. Güzel paylaşım

    YanıtlaSil
  25. Güzel bir yaz olmuş, teşekkürler. Ben de yeni bir bloga başladım, takip etmeye devam..

    YanıtlaSil
  26. Iyı gunler ben google da cıkmıyorum blogum cıkmıyor aramalarda nasıl cıkacagım

    YanıtlaSil
  27. Gerçekten çok yararlı bir yazı olmuş. Teşekkürler Blog Hocam, siteniz gerçekten çok kaliteli.

    YanıtlaSil
  28. Çok sinir bozucu bu başıma gelirse ne yapacağımı artık bilmek güzel birşey :S

    Blogum: https://thepsychologyturkey.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.