Düşük Bütçeyle Hit Arttırmanın Yolu

Blogunu yeni kuran veya bir süredir blog yazmasına rağmen istediği hite ve takipçi sayısına ulaşamayan bloggerlar kısa sürede bu sayıyı yükseltmek istiyorlarsa ellerini ceplerine atarak popüler sitelerde tanıtımlarını yapmalı veya Google AdWords’ü kullanarak reklam vermeliler. Fakat ne yazık ki bu iki yöntem oldukça maliyetli olabilir. Peki benzer etkiyi benzer sürede daha düşük maliyetle elde etmenin yolu var mı? Kesinlikle evet! Çekiliş düzenlemek…

hediye


Çekiliş Düzenleyerek Neler Kazanırsınız?

- Çekilişe katılan bloglardan backlink kazanacaksınız. Bu sizin arama sonuçlarındaki performansınızı olumlu etkiler.

- Sosyal medyada bol bol tweet ve like kazanacaksınız, hesaplarınızın takipçi sayıları artacak.

- Çekilişe katılan bloglarda blogunuzun tanıtımı yapılmış olacak. Kısa sürede çok fazla hit alacak, takipçi kazanacaksınız.

Peki Tüm Bunlar Nasıl Olacak?

Yukarıda bahsettiğim şeyleri kazanmak için dikkat etmeniz gereken 2 husus var. Birincisi çekilişe katılım şartları, ikincisi ise dağıtılacak hediyeler.

Çekilişe katılım şartlarını zorlaştırmamalısınız ki katılım yükse olsun. Eğer bu çekilişi backlink, hit ve takipçi kazanmak için yapıyorsanız katılım şartlarını şöyle belirleyebilirsiniz:

* Katılım için blogda çekiliş duyurusu yayınlamayı zorunlu kılarsınız. Duyuru metnini de siz yazarsınız. Böylece katılımcı bloglardan backlink almış olursunuz ve duyuru metninin yayınandığı her blogun takipçileri blogunudan ve çekilişten haberdar olur.

* Sosyal medya blogunuzdan daha çok bahsedilmesini ve takipçi sayınızı arttırmak istiyorsanız hesabınızı takip edip çekiliş postunu beğenen ya da tweetleyen kişilere ekstra +1 çekiliş hakkı verirsiniz.

Çekiliş süresince göreceksiniz ki kısa sürede ziyaretçi sayınızda büyük bir artış olacak.

Çekilişte Ödül Olarak Ne Verilebilir?

Çekilişe her yaştan, meslekten ve sosyal statüden insanın katılabileceğini göz önünde bulundurduğumuzda en uygun ödüllerin hediyelik eşyalar olduğunu söyleyebilirim. Bunun için pek çok seçeneği uygun fiyata bulabileceğiniz  bir hediyelik eşya sitesi olan hediyesepeti.com’u öneririm. hediyesepeti.com’da herkese hitap eden ürünler olduğu gibi özel bir kitle veya gün için yapacağınız çekilişlerde verebileceğiniz ürünler de mevcut. Örneğin;

- Yılbaşlarında veya blogunuzun yıl dönümlerde düzenleyeceğiniz çekilişler için Yılbaşı hediyeleri,
- Blogunuzun okuyucu kitlesi anneler ise bebek hediyeleri,
- Blogunuz yemek blogu ise mutfak hediyeleri,
- Blogunuzun okuyucu kitlesi bayanlar ise bayan hediyeleri

ödül olarak verilebilir. Böylece düşük bir bütçeyle kısa sürede blogunuzu tanıtabilir, hitinizi ve takipçi sayınızı arttırabilirsiniz.

28 yorum:

  1. güzel öneriler sağolun. pek bir standart var mı hocam misal 1 yıllık bir site en az şu kadar hit almalıdır falan gibi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çekiliş konusunda aynı fikirdeyim. Ama ben çekilişleri facebook üzerinden yapmayı düşünüyorum. Belki yanılıyorum ama daha hızlı bir yayılma olacağını tahmin ediyorum. Ama backlink vs konusunda tabi ki blog icin bir artı kazandırmayacaktır :(

      Bu arada blog çekilişleri bir donem cok popülerdi halen öyle mi hic bir fikrim yok...
      http://www.omactivities.com/2016/02/odul-ve-hediyeler-takipcileri-ve.html
      işte benim yaptıgım denemeler yukarıdaki linkte.

      Asıl önemli olan verilen ödülün büyüklüğü tabi ki. Bunun için de sponsorların gücüne ihtiyacımız var :D

      Sil
  2. Hayır öyle bir standart veya çıta yok. Ne kadar çok, o kadar iyi :)

    YanıtlaSil
  3. Çok faydalı bir yazı olmuş sanırım çekilişleri en çok bizim gibi kozmetik blogları düzenliyor :)

    YanıtlaSil
  4. Konu ve anlatım güzel. Ek olarak güzel de reklam yapmışsın :)

    YanıtlaSil
  5. Çekiliş düzenlemek, hit kazanmaktan çok, yeni blog ve blog arkadaşları kazanmak için muhteşem. Bir kaç çekiliş ben de düzenledim ve bana uygun olan blog çekilişlerine de destek için katılıyorum. Serdar Bey'in de anlattığı gibi blogunuz için maliyeti düşük bir yöntem, ama takipçi kazanmak için birebir. Elinize sağlık Hocam.

    YanıtlaSil
  6. @musa özsarı
    Ben hit kazanma konusunda da etkisini gördüm. Özellikle yaptığım ilk çekiliş etkinliğine çok fazla katılım olmuştu ve katılımcı blogların yayınladıkları duyuru metnindeki linkler sayesinde etkinlik süresince hitim %50-60 artmıştı. Bunların kaçını düzenli okuyucuya çevirebildim onu bilemiyorum tabi :)

    YanıtlaSil
  7. Gerçekten iyi bir tavsiye, yakın zamanda bende bir çekiliş yapabilirim.

    YanıtlaSil
  8. çekiliş çok doğru bir taktik fakat 1-2 ay süren çekiliş süreleri var çok can sıkıcı. süreyi de iyi ayarlamak gerek ;)

    YanıtlaSil
  9. @Gulsah Onen o çekilişlerin ödülleri de büyük oluyor onda bazen kadar uzun sürebiliyor. Ama belirdiğiniz gibi katılımcılar için biraz can sıkıcı olabiliyor.

    YanıtlaSil
  10. @Serdar Bey, tabi ki hit kazanma konusunda çok büyük desteği oluyor çekilişlerin. Benim demek istediğim çekilişlerin en güzel yanı yeni blog yazarları ile tanışmak, iletişim kurmak. İçerikleriniz zaten size çok sayıda takipçi kazandırıyor:) Saygılar,

    YanıtlaSil
  11. Peki yapacağımız çekilisi diğer bloggerlara nasıl etkili bir şekilde duyurabiliriz.

    YanıtlaSil
  12. Hep bir adım daha atabilmemiz için harika öneriler,teşekkürler .

    YanıtlaSil
  13. Aklıma getirdin şu çekiliş olayını ama çekiliş yaparsam büyük hediyelerle yaparım külliyen zararsın :P :D reklamı da sıkıştırmışsın kenara :D

    YanıtlaSil
  14. @Aybars Aktürk
    Zaten çekiliş duyuruları viraldir. Şöyle örnek vereyim:

    Çekilişe ilk olarak 10 takipçinizin katıldığını düşünün. Onlar bloglarıda duyuruyu yaptıktan sonra onların da 10ar takipçisinin katıldığını düşünün. Sonra onların da ve onların da... Çığ etkisiyle giderek artar katılımcılar. Ve bunların %90ı blogunuzu ilk kez ziyaret edecek kullanıcılar olur.

    YanıtlaSil
  15. merhaba Serdar bey bende bu konuyla ilgili bir çekiliş bir çalışma yaptım. Konuk yazarlara yönelik bir çekiliş düzenliyorum. Sürekliliği olan bir çalışma inceleme fırsatınız olursa önerilerinizi bekliyorum.

    YanıtlaSil
  16. Belli aralıklarla yapıyoruz:)şimdi “Abdullah Gül İle 12 Yıl” kitabını hediye ediyoruz okuyucularımıza burdan yorum yapan arkadaşlarıda bekleriz

    YanıtlaSil
  17. Ünlü mashable'ın yerel bir sitenin Tweet'ini retweet etmesi ile site 400 sıra yukarı çıkıyor.

    300 yeni Google+ takipçinin ana siteye olan sıralama etkisi +%10 :)

    Şu an hatırlamıyorum ama aynı şekilde Twitter ve Facebook üzerinde alınan retweet, like ve paylaşım gibi şeyler de etkili.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  18. Yazılarınızın çok yardımı oldu teşekkürler http://azeportal.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  19. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  20. Çok güzel bir yazı serdar hocam. Benimde bir kişisel blogum var Furkan'ın Günlüğü diyede 2 günde bir yayın yapmaya başladım inşallah 1 ayın sonunda felan hitim azda olsa artar ve yorum yazanlar felan olur inşallah. Eğer azda olsa hitim artarsa felan çekiliş yapmayı düşünüyorum ve kafamda çok güzel fikirler edindim sizin sayenizde hocam. İnşallah artar ve zaten daha yeni başladım kişisel yazmaya.

    YanıtlaSil
  21. Bedava reklam sitelerini kullanmak saglikli mi

    YanıtlaSil
  22. Ben facede hesap açtım yemek sitem var facedeki yemek sayfalarını beğenenleri ekliyorum bu sayede okuyucularımı buluyorum

    blogumu ziyaret ederseniz sevinirim :)

    http://resimlikolaytarifler.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  23. İçeriği belli bir seviyeye gelmiş bloglar için bence de güzel bir yöntem. Yeni bloggerlar böyle bir şeyden çok fazla fayda sağlarlar mı bilemiyorum. Ayrıca blogum: http://makaletahsili.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  24. Çok iyi bir fikir teşekkürler

    YanıtlaSil
  25. Hit arttırmada alternatif ve etkili bir yöntem teşekkürler hocam. Bu tür etkinlikleri genelde bayan blogcularda görüyorum ama çok mantıklı bence.
    Bu tür etkinlik benim aklıma çok yattı. Fakat nasıl bir hediye olabilir ve nasıl teslim edebilirim. Kargo ile göndereceğiz sanırım

    YanıtlaSil
  26. Öncelikle teşekkürler.Bir siteyi tanıtmak için ücretsiz olarak birşeyler dağıtmaktır.Örneğin forumunuz varsa oradan giriş ile çalışan bir masaüstü programı yapabilirsiniz.Bu sizi tanıtır.

    Çekiliş olayı denedim daha önce,etkili ama o şekilde yapılacağına.Twitter için takip takip yapılabilir.

    YanıtlaSil
  27. Bende yeni bir blogger olarak bu fikri değerlendireceğim. Tamamen özgün içerik yazıyorum fakat daha yolun çok başındayım.. Benim bloğumun hedef kitlesi tıpkı benim gibi anne ve bebekler. Umarım bu dediğiniz gibi yapabilirim ve bende hitimi artırarak bloğumu tanıtabilirim.
    www.bebekanasi.blogspot.com

    Herkesi beklerim..Sizce çok mu amatör duruyor kimse gelmiyor. Bu işten anlayan arkadaşlardan yardım bekliyorum..

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.