Inbound Marketing Ve Bloglar

2011 yılının Şubat ayında oluşturduğum Blog Hocam’da bugüne kadar ısrarla üzerinde durduğum ve sizlere anlatmaya çalıştığım bir konu vardı. Pazarlama…

21. yüzyıl yani dijital çağda artık pazarlama faaliyetleri de dijital ortama taşındı ve biz bloggerlar da dijital pazarlamada önemli bir aracız. Bizi takip eden, ne anlattığımızı önemseyen, önerilerimizi dikkate alan insanlar var. İşte bu durum da markaların iştahını fazlasıyla kabartıyor ve blogları pazarlama stratejilerinde önemli yerlerde konumlandırıyorlar.

Dijital pazarlamanın da kendi içinde farklı çeşit ve yöntemleri olsa geleneksel yöntemlerin yerini insanlara değerli içerik sunarak onları markaya bağlama yöntemi aldı. Bu da “Inbound Marketing”in yükselişi demek.

Inbound Marketing Nedir?

Inbound marketing kavramı size yabancı geldiyse veya ilk kez duyduysanız basitçe anlatmaya çalışayım.


Inbound marketing, bir markanın, hedef kitlesinin ilgisini çekecek, onları cezbedecek içeriklerle bu kitlenin marka veya ürün hakkında daha fazla bilgi almasını, onları potansiyel müşteriye çevirmeyi amaçlayan pazarlama yöntemidir.

Sanırım bu kısa ve basit tanımlama bile inbound marketingde blogların/bloggerların önemi hakkında ipucu vermiştir.

Türkiye’de Inbound Marketing?

Inbound marketing aslında internetin yaygınlaşması ve tüketicilerin değişen satın alma davranışları sonucunda ortaya çıkan bir yöntem. Nasıl mı?

Çok uzağa gitmeyin ve kendinizi düşünün. Bir elektronik eşya veya kozmetik ürün satın alacaksanız. Yapacağınız ilk şey ne? Google’a girip arama yaparak söz konusu ürün veya marka hakkında araştırma yapmak değil mi? Yani artık tüketici araştırıyor, bilgi sahibi olmak istiyor, güvenmek istiyor.

Türkiye’de pek bilinmeyen inbound marketingin yakın zamanda tüm markaların öncelikli pazarlama yöntemlerinden biri olacağını öngörmek zor değil. Şuan için Türkiye’de bu işi cidiye alan ve yatırımlarını bu yönde yapan tek firma Netvent. Kısaca bu firmanın yaptıklarından bahsetmek isterim.

Netvent Ve Inbound Pazarlama

Inbound Pazarlama alanında tüm süreçleri kapsayacak şekilde Türkiye'de hizmet veren ilk şirket olan Netvent, Ankara Hacettepe’de ve İngiltere Read ing’de bulunan ek ib i i le bu alana yönel ik Ar-Ge çalışmaları yapmaktadır. Ar-Ge çalışmalarından ve uluslararası partnerler inden elde ettiği tecrübe i le markalara danışmanlık hizmeti sağlamaktadır. Hubspot, Searchmetrics, Moz, ve LRT gibi dijital dünyanın saygın şirketleri ile sağladığı iş ortaklıkları sayesinde markalara global ve güncel dijital stratejileri oluşturabilmektedir.

Bu arada Netvent’in dijital pazarlama ile ilgili özgün ve oldukça kaliteli içerikler yayınladığı bir blogu da var. Biz bloggerlar için oldukça faydalı içeriklerin yer aldığı bu blogu takip etmenizde de fayda var.

Blog Yazmaya Devam

Inbound marketing çok kanallı bir pazarlama yöntemidir. Fakat şunu da herkes biliyor ki internette görünür olmanın en etkili yolu bloglardır. Bu yüzden bloglar inbound pazarlamada baş rolü oynar.

Markalar kendi bloglarında yayınladıkları içeriklerin yanı sıra hedef kitlesinin takip ettiği bloglarda da içerik yayınlatarak potansiyel müşterilerine ulaşmayı ve onları etkilemeyi hedeflerler. Bu durum bloggerlara 2 farklı fırsat yaratır.

1. Markalara veya onların pazarlama faaliyetlerini yürüten ajanslar blogunuzda içerikler yayınlamanızı ister. Bu da sizin için hem okuyucu kitlenize uygun içerik hem de ekstra maddi kazanç demektir.

2. Markalar kendi blogları için daha fazla içerik üretmeye çalışacaklar. Bu durum kendi yazar kadrolarını kurmayı veya dışarıdan freelance yazarlar ile çalışmalarını gerektirecektir. Kendini ispat etmiş bir blogger iseniz markalar sizinle çalışmak için can atacak, karşılığında maddi olarak sizi tatmin edeceklerdir.

7 yorum:

  1. Çok umut ve heyecan verici bilgiler bunlar. Tabiiki blogger' ların da para kazanmaya ihtiyacı var ve bir çok kişi bu yüzden blog yazıyor ama, önemli olan içerik, içerik, içerik.

    YanıtlaSil
  2. Şimdilik markalar ile çalışmak benim için mümkün değil, ama blog yazmaya hevesle devam ediyorum :) İnsanlar yılmadan özgün içeriklerini yazmaya devam ederlerse, elbet bunun faydalarını birçok yönden ilerde göreceklerdir. Sitede ücretsiz kaynaklar da varmış, vakit buldukça onları okumaya çalışacağım.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba hocam bende gazetede gördüğüm bir ilan üzerine konuyu araştırmış ve bu konuyu anlatan bir yazı yazmaya çalışmıştım ınbound ve outbound pazarlama hakkında bumerang ın yaptığı gibi yazı tarzı pazarlama gümüzde etkili olmaya başladı tabii ki önce iyi içerik hazırlamak gerekiyor.
    İyi yayınlar

    YanıtlaSil
  4. Bloggerların bloglarını devam ettirebilmeleri için elbette ki yeni ve kaliteli yazılara ihtiyaçları var. Firmaların da çok ziyaretçi çekebilen bloggerların gücünden faydalanma düşünceleri bulunmakta. Karşılıklı menfaatlerin buluştuğu noktada da bu yazılar okuyucularla buluşmakta. Ama olayı açıklayan şekil çok hoşuma gitti. Yabancılardan marka fanatikliğine giden bir yolculuk. İşte bunun bir parçası da inbound marketing. Yazı için elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Günümüzde tek kişilik blogların ilerleyemedigi ortada. Güç birliği farklı fikirler yeni yaratıcı detaylar ortaya çıkartabilir. Bu sekilde farklı bakış acıları ile oluşturulmuş içerik daha zengin ve cezbedici olacaktır.

    YanıtlaSil
  6. Gördüğüm en başarılı blogspot sitesi alexa değeri inanılmaz saygı duymak lazım. Ayrıca yazdıklarınızda sade ve anlaşılır görsellerle süslenmeside gayet iyi teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Daha önce bu konuyla alakalı çok şey yazıldı çizildi fakat bu tür şeyler yanlış anlamıyorsam zincir pazarlama gibi bir şey ve çok umut verici olmadığını biliyorum ama bu güzel bilgiler için çok teşekkür ederiz bu arada siteniz çok hoş

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.