Sesli Aramalar İçin SEO Uyumluluğu

Bu yazı bir misafir yazıdır ve https://dogushakanyilmaz.blogspot.com/'dan Doğuş Hakan Yılmaztarafından yazılmıştır. Siz de Blog Hocam'da konuk yazar olmak isterseniz buraya bakabilirsiniz.



Sesli arama gelişen teknolojinin en büyük yatırımlarından birisi haline geldi. Hem kullanım kolaylığı hem de sonuçlara çabuk ulaşma özelliği ile her geçen gün kullanıcılar tarafından sesli arama yapılarak soru sorma oranı arttı. 2018 yılı içinde ve takip eden yıllarda sesli arama üzerine bir çok kriter getirilecek ve seo konusunda gelişmeler yaşanacaktır. Arama sonuçlarını doğrudan etkileyen bu yöntem için ne gibi düzenlemeler yapmak gerekir? Google voice search nedir?

Sesli Arama Nedir?


Bir ürün veya hizmete ulaşmak için arama motorlarına yazmak yerine sesle komut vermektir. İlk çıktığı zamanlar gerek yanlış anlaması gerekse de yavaş kalması nedeniyle pek tercih edilen bir yöntem değildi. Şimdilerde gelişmiş akıllı cihazlarla beraber kullanım oranları da yükselmeye başladı. Konuşma dilinde aradığımıza ulaşmak daha kolay gelir oldu. Hayatımızın vazgeçilmezi teknolojilerin en önemli parçalarından biri haline geldi sesli arama.

- Yazmaktansa konuşmak daha hızlı olacağı için tercih sebebi olabiliyor.

- Hareket halindeyken yazmak zor olacağından dikkat dağıtmadan arama yapmanıza olanak sağlıyor.

- Teknolojiden uzak kalmış yaşlı kesim ve çocuklar için sesli arama daha cazip görünüyor.

- Neredeyse tüm komutları sesimizle verdiğimizden büyük şirketlerin en önemli yatırımları sesli arama ve komutları geliştirme üzerine olmaya devam ediyor.

2013 yılından itibaren gelişme gösterdiği düşünülürse her yıl artan oranlarda kullanım artmıştır. Android cihazlardan yapılan her 5 aramadan 1'i sesli arama ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan bir araştırmada ise arama sonuçlarından ne kadar memnun kaldıkları sorulduğunda %70 olumlu düşünürken %30 yetersiz olduğuna karar vermiştir.

google sesli arama


Ses asistanları soruya cevap bulmak için sohbet konuşmalarını kullanır. Seo uyumluluğu için verilen cevaplar göz önünde bulundurulması gereken noktadır. "En ucuz tatil yerleri nerelerdir?" diye arama yaptığınızda "Antalya'da uygun oteller", "İndirimli tatil imkanları" gibi cevaplar üretilir. Google Hummingbird 2013 yılında uygulanan ve sorulara verilen cevaplara göre sıralama yapmayı sağlayan kriter getirdi. Google daha akıllı hale gelerek kelime ve cümlelerden anlam çıkarmaya ve sonuçları ona göre sıralamaya başladı. Bu nedenle yazılarınızda soruların cevaplarını paylaşırken doğru yazmaya daha çok özen göstermelisiniz.

- Yazılarımızla üst sıralara gelmek istiyorsak şimdiden sorulara yönelik yazılar hazırlamalı ve cevaplar vermeliyiz. Gelişen yapay zeka ile arama motorlarının bizi anlaması artık daha kolay olacaktır.

- Gerekirse arama yaparken sesli arama özelliğini kullanmalı ve hani sonuçlara nasıl ulaşıldığını kendimiz tespit etmeliyiz.

- Çıkan sonuçlar analiz edilmeli ve günlük konuşma dilinde metinler yazı için yedirilmeli.

- Sesli aramalar daha kolay olduğundan aradıklarını sorgulamak için tam olarak söyleyecektir. Böyle olunca da blog yazarları ve site sahipleri için uzun kuyruklu anahtar kelimeler önem kazanacaktır.

Klavye Arama ; RayBan gözlük kampanya
Sesli Arama ; Kampanyada olan RayBan gözlükleri nereden bulabilirim ?

- Üst sıralar için aranma hacmi olan kelimeleri tespit ederek uzun başlığı yaratmanız yeterli olacak.

- Benim blog sayfamda da kullandığım "Sıkça Sorulan Sorular" sayfasına sahip olmalı ve bu soruları konuşma diline göre ayarlamalısınız.

- Aramalar daha çok akıllı cihazlardan yapıldığına göre blog sayfanızın mobil uyumluluğunu kontrol edin.

- Sesli arama şu anda herkes tarafından kullanılmasa da ilerleyen yıllarda aramaların çoğunun bu yöntemle yapılacağı aşikar. Şimdiden özen gösterilirse ve seo uyumluluğu sağlanırsa  önce harekete geçenler için avantajlı bir hal alır. Doğrusunu ve yanlışını ilk yakalayanlardan olursak yeni fırsatlara yelken açabiliriz.

- Kod bilginiz varsa veya uygun bir tema bulabilirseniz "Search Box" kutusunda sesli arama özelliği olması hayat kurtarır derecede önemli bir adım olacaktır.

- Ne, Nasıl, Nerede, Kim, Ne Zaman gibi soru kalıplarına uygun stratejik yazılarınız ve sayfalarınız olsun.

- 2020 yılında aramaların yarısı sesli arama üzerinden gerçekleştirilecek olsa elde edilen trafiğin neresinden yakalarsanız kardır. Hemen ilgili olduğunuz konularla ilgili konuşma dilinde metinler hazırlamaya başlayın derim.



Author Image
Konuk Yazar: Doğuş Hakan Yılmaz
Merhaba, ben Doğuş Hakan Yılmaz! Merhabalar, ben Doğuş Hakan Yılmaz. Üniversite'nin pazarlama ve işletme bölümlerinden mezunum. 1987 İstanbul doğumluyum. Yazmaya ve okumaya sevdalı, yeni keşfettiğim özelliğim ile çizmeye meraklı ayrıca da film izlemeye doymayan biriyim. Film türlerinden daha çok gerilim, dram ve aşk filmlerini severim. Dizi olarak sadece yabancı dizilere merakım vardır. Arabada mutlaka müzikle yolculuk yaparım ve yemeklerden mantıyı çok severim. Hayalimdeki insanla evliyim ve baba adayıyım:)

10 yorum:

  1. Teşekkürler Serdar bey, yazımı sizinle paylaştığım için iyi hissediyorum:)

    YanıtlaSil
  2. Çok farklı bir konu. Şimdiden dikkatle takip ediyor olacağım. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Ufak oğlum okuma yazma bilmediği için tablette sesli aramayı öğrettim.İzlemek istediği çizgi filmleri kolaylıkla buluyor :))Evde en çok oğlumun işine yarıyor.
    Sesli aramalar için SEO uygularken,uzun kuyruklu anahtar kelimeler daha ön plana çıkacak gibi;)
    Emeklerinize sağlık.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Aynen uzun kuyruklu ve konuşma dili şeklinde..

      Sil
  4. Bu konuyu hiç düşünmemiştim. :)

    YanıtlaSil
  5. Sesli arama kendi kullanimim icin cok cazip gelmese de gündemde olan bir konu. Güzel bir bilgi yazisi olmus 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdilik çok kullanılan bir özellik değil ama zaman içinde sesli aramaya dönmüş olacağız. Şimdiden blogları buna göre ayarlamak lazım aslında.

      Sil
  6. Merhaba
    En önemli nokta sanırım bahsetmiş olduğunuz "Gerekirse arama yaparken sesli arama özelliğini kullanmalı ve hani sonuçlara nasıl ulaşıldığını kendimiz tespit etmeliyiz." kısmı.
    Yapmış olduğumuz testler sırasında soru ve cevap ilişkisi açısından bir noktayı tespit ettik, h2 ve h3 etiketleri üzerinde soru işareti kullanmak avantaj sağlıyor. Sizce bu küçük ayrıntı bir rastlantı mı?

    Saygılarıma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rastlantı olduğunu zannetmiyorum. Genelde içerik hazırlarken başlığında soru içermesi veya rakamlar verilerek listeler yapılması daha çok kıymet görür. Sesli arama da genelde soru sorma mantığı ile çalışacağından özellikle h2 etiketi için avantaj olur diye düşünüyorum.

      Sil
  7. Gayet bilgilendirici bir yazı olmuş. Benim de beklentim bu senenin seo trendi sesli aramalar olacak gibi :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.