Blogdan Para Kazanmanın Temelini Oluşturun

Bu yazı, Srgz Blog’un sahibi Vural Egemen Sarıgöz tarafınan Blog Hocam için yazılmıştır.

Bir blog yazarısınız ve haliyle emek harcadığınız bir şeyden para kazanmak istiyorsunuz. Bu sizin en doğal hakkınız. İnsan hem sevdiği hem de para kazandığı bir işi yapıyorsa dünyadaki saltanatını kurmuş diyebiliriz.

 

Blog Yazarlığı ciddi bir iştir. Bu ciddiyetle bu işe başlarsanız kazancınız da o kadar ciddi olacaktır. Bu konu üzerine çok araştırmalar yapıldığını biliyorum. (Bu yazıyı yazarken başka bir blog yazarı arkadaşım ile facebook messenger'da konuşurken, blog hocam'a misafir yazı hazırlıyorum dediğimde ''blog hocam'a ne kadar çok yazı verdin öyle'' dedi ve oraya verdiğin kadar kendi bloguna yazsana diye uyarıda bulundu. O arkadaşıma verdiğim cevabı burada yayınlamak istiyorum. O arkadaşımın nazarında tüm merak edenlere cevap vermiş olayım) Benim çok meşhur bir sözüm var(!) ''Kendi blogunda yazı yayınlamak gol ise başka bir blogda misafir yazar olarak yazı yayınlamak asisttir.'' Bu mantık ve niyetle yazılarından fazlaca istifade ettiğim Blog Hocam'da misafir yazarlık yapıyorum. Sağ olsun kendisi de yayınlamaya değer görüp yazılarımı yayınlıyor. Daha önce Blog Hocam'da yayınlanmış yazılarımı da okumak isterseniz aşağıda belirteyim.

 

- Bir Blog Yazarı Okurlarından Ne Bekler?
- Neden Misafir Yazarlık Yapıyorum
- Blogunuzda Etkinlikler Düzenleyin
- Ben Blogger’ın Zeki, Çevik Ve Ahlaklısını Severim
- Blogger Tipleri

 

Blog Yazarlığını meslek edinmiş insanlar vardır yada başka meslek gruplarından olup da blog yazarlığından ciddi ek gelir edenler vardır. Nacizane bende hali hazırda özel sektörde çalışıp aynı zaman da blog yazarlığı yaparak kendime ek gelir sağlayabiliyorum. Yaptığınız işi ciddi anlamda yaparsanız geliriniz de olacaktır, saygınlığınızda.

Blog Yazarlığına Başlayın!

Blog Yazarlığına başlamaya karar verin ve bu kararınızda kararlı olun. Kendi ilgi alanızla ilgili bir blog açmak en doğru seçenektir. Genel bir blog açıp başarılı olan birini görmedim. Zamanla blog çöplüğündeki yerlerini aldılar. Açacağınız blogun konusunu belirledikten sonra blogunuzun konusuna uygun bir isim belirleyin. İsim kısa akılda kalıcı olmalıdır. Size özel bir isim olmasının da hiç bir mahsuru yoktur. Ama Blog Hocam gibi yada benim blogum olan SRGZ Blog gibi bir isim seçebilirsiniz. Blog Hocam blog yazarlarını bilgilendirici yazılar paylaştığı için, bir nevi hocalık yaptığı için blog hocam'ı seçmiş. Bende soyadım olan Sarıgöz'den sesli harfleri çıkararak bir isim türetmişim. Blogunuzun ismi ciddi anlamda marka olabilir. İsim belirledikten sonra kendinize bir yol haritası çizin ve bu yol haritasına göre içeriğinizi şekillendirmeye gayret edin.

Sabırlı Olun!

Hiçbir blog yazarı blogunu açtığı günden itibaren ne popüler olmuştur ne de para kazanmıştır. Zamanla üretilen içerik sayısına göre ve ziyaretçi sayısına göre popülerliği ve kazancı artmıştır. Yapmanız gereken sabırla içerik üretmektir. Ben ilk blogumdan 5 ay sonra ilk gelirimi elde etmiştim.

Sabrettiniz! Peki Ya Sonra?

Sabrettiniz ve hatırı sayılır bir içeriğiniz, gözle görülür bir ziyaretçi sayısına ulaştınız. Artık bundan sonra yapmanız gereken şeyler vardır. İçeriğinize göre sizinle iletişime geçen markalar, firmalar olacaktır. İçeriğinize göre size tanıtım yazıları hazırlatmak isteyenler olacaktır. Ziyaretçi sayınıza göre blogunuza reklam eklemeye başlayacaksınız. vs…

Ben Blogumdan Nasıl Para Kazanıyorum?

Srgz Blog'dan ciddi anlamda para kazanabiliyorum. Bazı arkadaşlarıma elde ettiğim kazancı söylediğimde şaşırıyorlar. Bu kazanç tesadüf değildir. Emek verdim ve bu emeği ciddiyetle kullandım. Bir süre sonra bazı markalar ve firmalar benimle iletişime geçip, bazı tekliflerde bulundular. Bazı markalar düzenledikleri etkinliklere davet ettiler. Bazı markalar ürünlerinden gönderip, kullanmamı ve fikirlerimi blogumda yazmamı istediler. Bazıları blogumun sağına soluna reklam vermek istediler. Hürriyet'in Bumerang isimli sistemi ile para kazanabiliyorum. Blogumda tanıtım makaleleri yayınlayarak para kazanabiliyorum. Çeşitli markaların ürünleri hakkında deneyimleri yazabiliyorum. Popülerliğim artıyor. Geçtiğimiz günlerde Bumerang Deneyim günleri adı altında Adana'da yapılan Blog Yazarları buluşmasına gittiğimde blogumun ismini duyanın verdiği tepki ile popülerliğimin arttığını gördüm. Aynı şeyi blog hocam içinde söylemeliyim. Aramızda yoktu ancak namı ortamdaydı.

Sonuç İtibari İle!

Sonuç olarak blogunuzla başarı elde etmek istiyorsanız, bir kazancım olsun diyorsanız blogunuza emek harcayacaksınız. Para kazanmaya başlamadan önce yatırım yapmalısınız. Blog Yazarlığı konusunda sermaye para değildir. Sermaye emek ve ciddiyettir. Yazılarınızı milyonlar okuyormuşcasına yazmalısınız. Her yazınızdan faydalanacak mutlaka birileri olduğunu bilerek yazmalısınız. İçerik üretirken blog konunuzun dışına istisnai durumlar dışında çıkmayacaksınız. İçerik üretmede düzenli olmalısınız. Bir günde 5 içerik girip 1 hafta hiç bir şey yazmazsanız ciddiyetinizi kaybedersiniz. İnsanlar sizin düzeninize alışmalı. Bir market düşünün. Bir akşam bir ürüne ihtiyacınız oldu ve gittiniz market geç saat olmasına rağmen açıktı. Alacağınızı aldınız. Başka bir zaman yine başka bir şeye ihtiyacınız olduğunda nasıl olsa o market açıktır diyerek gittiniz ve kapalı olduğunu gördünüz. Bir sonraki seferde açık olma ihtimali daha garanti olan bir markete gidersiniz. Blog Yazılarınızda böyledir. İnsanlar blogunuza gelip bir kaç yazı okur ve daha sonra geldiğinde hiç bir yazı girilmediğini gördüğünde güncellemediğini düşünüp tekrar ziyaret etmeyecektir.İnsanlar yazılarınızı okumak için yeni yazılarınızı takip edebilmeliler.

Blogunuzun temelini oluşturmak için aşağıdaki vasıfları blogunuza kazandırmalısınız.

Ciddiyet, Devamlılık, Samimiyet, İstikrar, Güven.

Yukarıda yer alan bu vasıflarla blogunuzu donattığınızda kazancınızın arttığını kendiniz de göreceksiniz. Herkese iyi bloglamalar dilerim.

Yazar Hakkında: Srgz Blog ; Webtasarım ve Teknoloji üzerine özgün makaleler yayınlayan güncel bir blogdur.

20 yorum:

  1. Oldukça güzel bir yazı umarım bir gün bizim namımızda sizler kadar duyulur hocam !

    YanıtlaSil
  2. Merhaba;

    Kendi blogunuzun bir feed'i yok mu? Ben göremedim. Feedly'e ekleyip daha yakından takip etmek istedim ama orası da bulamadı. Bu konuyla ilgili beni bilgilendirirseniz sevinirim.

    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. @Ömer Akgün
    Feed / Rss konusunda bu günlerde bir problem ile karşı karşıyayım. En kısa zamanda bu problemi çözmek için uğraşıyorum. Alakanız için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  4. 2006 dan beri blog yazıp kendini eğlendiren ve bu sayede bir sürü sanal ve gerçek arkadaşı olan biri olarak verdiğiniz bilgilerden nasıl faydalanacığımı düşündüm durdum :)
    Blogdan para kazanmak daha önce düşünmediğim bir konuydu
    Bloğunuza gelip tavsiyelerinizi okuyacağım,
    Ne yapmalıyımi nasıl yapmalıyım,
    Önerilerinize eçığım
    sevgiler
    mavinanne.blogspot.com

    YanıtlaSil
  5. Sanırım en başarısız blog yazarlarından birisiyim. Para kazanma konusunda.:S

    YanıtlaSil
  6. günlük ziyaretçi sayısı kaç olduğunda para kazanmaya başlanabiliyor

    YanıtlaSil
  7. Ben de 2005'den beri yazıyorum ama hala para kazanmadım. Daha doğrusu bunu fazla düşünmedim. Aslında belli bir konuda blog dışında kişisel blogların da başarıya ulaşacağını düşünüyorum. Syg.
    www.suatsaygin.net

    YanıtlaSil
  8. Ciddiyet, Devamlılık, Samimiyet, İstikrar, Güven.

    Kesinlikle bunlar her yerde değerlliler..

    Güzel bir paylaşım emeğinize sağlık daima saygı duyulması dileğiyle.

    YanıtlaSil
  9. hocam bu konuyla alakasız ama senden bir şey isteyeceğim sementit temasının turuncu yayın başlığını nasıl kaldırabilirim ya da o bölümün koddu ne ben hallederim

    Edit: Abi bu yayın yeni ve buna bakarsın diye yazıyorum.

    YanıtlaSil
  10. Kazandığımız tanıtım yazılarının ücretlerini okuyucularımızla paylaşıyoruz.Etkinlik düzenliyoruz etkinliğimize katılmak isteyenler : http://www.yorumhane.org/yazini-gonder-ece-temelkuranin-kitabini-kazan/

    YanıtlaSil
  11. Elinize Saplık Güzel bir blogunuzu severek takip ediyorum gayte güzel bir blog ortaya çıkartmışsınız umarım hakketiğinizin fazlasını alırsınız :)

    YanıtlaSil
  12. ben bloğumu pcakta açtım.6 ayı geçti 18 yazı yazdım ama hala toplamda 1300 kez tıklandı ve bana çok güzel de yazılar yazdım blogum http://bilinmezleriogrenin.blogspot.com.tr/

    ne yapmam lazım cevaplarını bekliyorum

    YanıtlaSil
  13. Gerçektende güzel bir makale, teşekkürler. Bloglar son zamanlarda hem bir günlük, hem de para kazanma yöntemi oldu.

    YanıtlaSil
  14. Hocam ben blog açıp takip etmek istiyorum fakat belirli bir konu değilde gerektiğinde araba arızası gerektiğinde ürün tavsiyesi gerektiğinde de siyasi yorumlara yer vermek istiyorum... siz ısrarla bloğun tek bir konudan oluşması gerektiğini söylüyorsunuz... Farklı içeriklerden oluşmasının ne sakıncası olabilir... bu şekilde başarı elde edemem mi...

    YanıtlaSil
  15. Tek Şey Bilirim Para Kazanmak İstiyorsan Emek Harciyacaksın Emek

    YanıtlaSil
  16. Benim adsense başvurum kabul olmuyor. Yetersiz içerik diye geri dönüş yapıyorlar. Ama bence yeterince içerik var

    https://sagliksporvebeslenme.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  17. Para kazanayım diye blog yazmaya başlayanlara hiç başlama diyorum ben. İnce bi nokta bi trick yakalamadan işe yarar bütçelere ulaşmak pek olası değil

    YanıtlaSil
  18. oldukça yararlı bir makale. Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.